کد خبر: 8047
1400/07/20 - 9:27


استاندار سابق زنجان قبل از رفتن ادعا کرد:

نقشه راه زنجان را تهیه کردم

فتح‌اله حقیقی: همه ما می‌دانیم که در شرایط سختی در استان زنجان مشغول به کار شدم، بنده در این مدت از تمامی تجارب استفاده کرده و نقشه راه استان را تهیه کردیم

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- استاندار سابق زنجان از واکسیناسیون 81 درصدی افراد 18 سال و واکسینه شدن 96 درصدی افراد بالای 60 سال در طول حضور خود به‌عنوان استاندار در زنجان خبر داد.

فتح‌اله حقیقی، استاندار سابق زنجان عصر دوشنبه 19 مهرماه سال جاری در آئین تودیع خود اظهار کرد: همه ما می‌دانیم که در شرایط سختی در استان زنجان مشغول به کار شدم، بنده در این مدت از تمامی تجارب استفاده کرده و نقشه راه استان را تهیه کردیم، در این بین دو هدف بزرگ «ایجاد هماهنگی و همدلی بین مدیران به ویژه اعضای شورای تامین که بحمدالله حاصل شد» و «فرهنگ‌سازی مدیریت انقلابی و جهادی به معنای واقعی» را با جدیت پیگیری کردیم.

تقدیر سازمان بهداشت جهانی از زنجان

حقیقی با اشاره به توفیقات حاصل شده در زمینه مبارزه و پیگیری از کروناویروس استان زنجان عنوان کرد: امروز که در خدمت شما هستم، واکسیناسیون افراد 18 سال، 81 درصد و افراد بالای 60 سال، 96 درصد به ثبت رسیده است. زمانی که (حدود 2 هفته قبل) در کشور مهلت 2 هفته‌ای دادند که 70 درصد استان‌ها در مقابل کرونا واکسینه شوند، بیش از 70 درصد جمعیت استان زنجان مقابل کروناویروس واکسینه شده بودند.

وی با بیان اینکه زنجان، یگانه استان کشور است که در پیک پنجم به لحاظ فوتی و تعداد مبتلایان نسبت به پیک چهارم پائین‌تر است، اضافه کرد: این کفایت استان زنجان سبب شد تا بارها از سوی ستاد ملی، قرارگاه مرکزی و حتی سازمان بهداشت جهانی تقدیر شویم!

حقیقی در بخش دیگری از اظهارات خود به دستاوردهای سه ساله بخش صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در طول مدیریت خود اعلام کرد: سرمایه‌گذاری صنعتی بخش خصوصی از رتبه 18 به 13 تبدیل کرده و حجم سرمایه‌گذاری را از یک هزار میلیارد تومان به 8 هزار و 500 میلیارد رساندیم. علاوه بر آن سال گذشته 7 واحد تولیدی بزرگ افتتاح شد. امسال نیز 14 واحد داریم که 4 واحد آن قابلیت افتتاح دارد و 100 درصد آن امسال افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری 4 واحد تولیدی بزرگ که 8 تا 20 سال تعطیل بودند به چرخه تولید بازگشته‌اند، ابراز کرد: از سال 97 اجازه ندادیم واحدی به تعدادی واحدهای تعطیل اضافه شود. ما در حوزه تولید شوینده‌ها نیز تبدیل به قطب شده‌ایم!

اخذ مجوز اکتشاف و استخراج پهنه‌های معدنی دارای پتانسیل

حقیقی با اشاره به ارتقای تعداد پارک‌های علم و فناوری از 30 پارک به 70 پارک تصریح کرد: در حوزه معدن نیز 146 معدن فعال را به 325 معدن رساندیم! و مجوز اکتشاف و استخراج پهنه‌های معدنی پرپتانسیل را دریافت کردیم، اولین مزایده آن نیز انجام شده که انشالله استاندار جدید اقدامات لازم جهت گشایش استان را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه در حوزه بیمه‌های اجباری در بازه زمانی تیرماه 99 تا تیرماه 1400، 4982 نفر افزایش داشته است، ابراز کرد: در حوزه گمرک و صادرات توفیقاتی را شاهد بوده‌ایم! در نیمسال نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل میزان صادرات استان زنجان 229 میلیون دلار بوده است، میزان رشد صادرات کشور 61 درصد بوده اما این میزان در استان زنجان 130 بوده است!

حقیقی در بخش دیگری از اظهارات خود به همکاری بانک‌های استان اشاره کرد و افزود: زنجان به لحاظ همکاری سیستم بانکی با بخش تولید، رتبه عالی را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه در حوزه مسکن ملی زنجان از کشور پیش افتاده است، تصریح کرد: اگر بنا باشد در کشور سالانه یک میلیون واحد مسکن ساخته شود، ما عملیات لازم در زنجان برای 2 سال آینده را انجام داده‌ایم!

حقیقی تعیین تکلیف پسماند، تجهیز 60 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم نوین آبیاری که 55 درصد آن طی سال‌های 97 تا 99 انجام شده است، رتبه نخست زنجان در زمینه طرح‌های مربوط به کاداستر و رفع تداخلات اراضی، پروژه 60 هزار راسی دام سبک که ماه آتی به مرحله افتتاح می‌رسد، برگزاری کنگره ملی 3535 شهید استان در پایان ماه جاری، تولید و پخش سریال شهید شهریاری و عدم بروز مشکل در استان زنجان در قائله سال 98 به کفایت اعضای شورای تامین را بخشی از اقدامات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی انجام گرفته در طول مدیریت خود در استان زنجان اعلام کرد.

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجاننقشه راه زنجانفتح اله حقیقیادعا
sedayezanjannews.ir/nx8047


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»