کد خبر: 8050
1400/07/21 - 16:33


در مراسم یادواره 824 شهدای ارتش در استان زنجان مطرح شد:

راهبرد ایران، کارآمد و موثر است

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی اظهار کرد: بحران‌های اخیر منطقه را اگر یک بازبینی کنیم، مشاهده خواهیم کرد که هر کشوری به عنوان معاند و مخالف با کشور جمهوری اسلامی اهداف استراتژی را می‌خواهد تعریف کند، حتما در این موضوع بحث مقابله با نفوذ جمهوری اسلامی ایران و مهار آن را مطرح می‌کند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی اظهار کرد: بحران‌های اخیر منطقه را اگر یک بازبینی کنیم، مشاهده خواهیم کرد که هر کشوری به عنوان معاند و مخالف با کشور جمهوری اسلامی اهداف استراتژی را می‌خواهد تعریف کند، حتما در این موضوع بحث مقابله با نفوذ جمهوری اسلامی ایران و مهار آن را مطرح می‌کند در حالیکه جمهوری اسلامی ایران حرفی جز حرف قرآن و کلام خدا و پاسداشت کرامت انسان‌ها ندارد.

مراسم یادواره 824 شهید ارتش در استان زنجان و 700 شهید تیپ 216 زرهی نزاجا با عنوان «با این ستاره‌ها» در سالن اجتماعات دارالقرآن امروز 21 مهرماه 1400برگزار شد و در این مراسم که فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب نزاجا و نماینده ولی فقیه در استان حضور داشتند از جمعی از خانواده های شهدا تقدیر و قدردانی شد.

 در این مراسم امیر سرتیپ دوم علی حاجیلو، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب نزاجا با اشاره به اینکه بر اساس آمارها بالغ بر 65 کشور در 8 سال دفاع مقدس، رژیم بعثی را همراهی می‌کردند  در حالی که کشور ما در تحریم 100درصدی نظامی بود، اظهار کرد: با عنایت به فرموده امام علی (ع) که می‌فرمایند ملتی که به جهاد از روی بی میلی و بی قید و بندی پشت کند به ذلت و خواری دچار می‌شوند و خداوند لباس بلا بر تن آن ملت می‌کند و از دولت عدالت محروم می‌شوند و گرفتار ظلم و بی‌عدالتی می‌گردند، می توان اذعان داشت که ایران اسلامی و مردم و ملت در دوران جنگ یکپارچه به فرمان امام بودند و به طلایه‌داری رزمندگان و نیروهای مسلح از جهاد در راه خدا استقبال کردند و در این راه با تقدیم 200 هزار شهید افتخارات بی‌شماری را برای ایران اسلامی به دست آوردند به طوری که امروز اگر حرفی برای گفتن در منطقه و در مقابل دشمنان داریم همه در سایه سار خون شهدا و ایثارگران  و رشادت آنها است.

جمهوری اسلامی ایران امروز اراده حاکم بر همه اراده‌های منطقه است

وی ادامه داد: بحران‌های اخیر منطقه را اگر یک بازبینی کنیم، مشاهده خواهیم کرد که هر کشوری به عنوان معاند و مخالف با کشور جمهوری اسلامی اهداف استراتژی را می‌خواهد تعریف کند حتما در این موضوع بحث مقابله با نفوذ جمهوری اسلامی ایران و مهار آن را مطرح می‌کند در حالیکه جمهوری اسلامی ایران حرفی جز حرف قرآن و کلام خدا و پاسداشت کرامت انسانها ندارد.

در یک کلمه می‌توان اذعان داشت که دشمنان با هم یک اتحاد شومی دارند که این اتحاد شوم از روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسط دشمنان (آمریکا و شوروی) وجود داشت و همه بر سر یک موضوع اتحاد داشتند که نباید اجازه بدهند که حکومت اسلامی کار آمد دیده شود اما عنایت پروردگار و در سایه سار خون شهدا جمهوری اسلامی ایران امروز اراده حاکم بر همه اراده‌های منطقه است.

به گفته فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب نزاجا، فعالیت رزمندگان تنها محدود به دوران دفاع مقدس نبوده است و رشادتهای رزمندگان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروزکه دشمن به عدد ثانیه‌های انقلاب اسلامی توطئه‌های سنگین به کار بسته است تا نظام جمهوری اسلامی را از مسیر خارج کند، همچنان ادامه دارد! و امروز جمهوری اسلامی ایران در میان سختی‌ها و دشواری‌های این مسیر رشد کرده است و در هر کجا که این فشارها زیادتر شده است در آن نقطه  توسعه یافته است.

راهبرد جمهوری اسلامی ایران راهبرد کار آمد و موثر و کارسازی بوده است

وی ضمن اشاره به برخی از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر مدیریت جهادی داشتن در تمام حوزه‌ها اذعان کرد که انقلاب اسلامی در تحریم همه جانبه و سخت گیرانه کشورها است ولی امروز اگر فناوری و توسعه کشور را با سایر دوره‌ها مقایسه کنیم متوجه خواهیم شد که به امید خدا راهبرد جمهوری اسلامی ایران راهبرد کار آمد و موثر و کارسازی بوده است و این امر به واسطه مدیریت جهادی محقق شده است که مدیریت جهادی آن طبق گفته مقام معظم رهبری برگرفته از مبانی فکری و فلسفی منطبق با ارزش‌های محیطی جمهوری اسلامی ایران است.

به اذعان امیر سرتیپ دوم حاجیلو؛ امروز در برنامه هر یک از قدرتمندان جهان که برای خود برنامه ریزی کرده‌‍‌اند تقابل با جمهوری اسلامی ایران را مشاهده می‌کنیم (چه آنها که مدعی دوستی  با ایران هستند و چه آنهایی که دشمنی دارند) و اینکه ما همچنان با صلابت و اقتدار عمل می کنیم به جهت عنایت پروردگار و امید به نصرت الهی و مدیریت سازمان و جامعه با نگرش جهادی و الگو گرفتن از فرماندهی جهادی است

حذف تهدید جنگ نظامی از میان تهدیدهای آمریکا کار کوچکی نبوده است

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه امنیتی که امروز در جامعه وجود دارد از برکت خون شهیدان به ویژه شهیدان نیروهای مسلح کشور بوده است که  همواره با بصیرت در صحنه‌ها مقابله با دشمنان حضور دارند، گفت: این یک اصل است که اگر انسان در مقابل با دشمن قوی باشد دشمن جرات بسیاری از امور را ندارد و رعب قوت و قدرت، دشمن را عقب می‌زند ولی اگر انسان ضعیف باشد دشمن عربده کشی می کند و یکه تازی می‌کند.

وی ادامه داد: از زمان روسای جمهور سابق آمریکا (بوش پدر و پسر و اوباما) این اصطلاح را بارها شنیده‌ایم که که زمانی که می خواستند ایران تهدید کنند می‌گفتند گزینه جنگ نظامی هنوز روی میز است اما از روزی که نیروهای نظامی ما با نگرش دانش بنیان طراحی و ساخت و مونتاژ اسلحه‌های دفاعی را خود به عهده گرفتند و بسیاری از آنها را در معرض دید دشمن قرار دادند دیگر این حرف که گزینه‌ جنگ نظامی  روزی میز است تمام شد. این کار، کار کوچکی نبود چرا که دشمن اخلاق و مقررات بین‌المللی و نه قواعد زندگی مسالمت‌آمیز را درک نمی‌کند.

آمریکا هر جا وارد شده است با خفت و بی آبرویی بیرون رفته است

به گفته نماینده ولی فقیه در استان باید اذعان داشت که همین آمریکایی که 20 سال قبل به بهانه مبارزه با تروریسم وارد افغانستان شد درطی 20 سال؛ چند صد هزار کشته که نیمی از آن زنان و کودک بیگناه بودند را به شهادت رساند و به تخریب تمام زیرساخت‌های افغانستان پرداخت و اوج خشونت را هم در این کشور پیاده کردند اما بعد از 20 سال به تعبیر مقام معظم رهبری آمریکا از این کشور(افغانستان) آن هم با رسوایی و قدرت فرار کرد و افغانستان را به همان‌هایی دادند که با آن‌ها مبارزه می‌کردند. آمریکا در گوشه و کنار دنیا تا همین چند سال پیش؛ بیش از 30 کودتا را انجام دادند و چندین حمله نظامی در 40 کشور انجام دادند اما در این مدت هر جا وارد شدند با غفلت و بی آبرویی بیرون رفتند.

خاتمی مدعی است که اگر دشمنها می‌دانستند که از حمله نظامی  در کشور نتیجه می‌گیرند مسلما در این زمینه یک ساعت هم تاخیر نمی‌کردند. و دشمن فهمیده است که در جنگ نظامی  پیروز نخواهد شد و اکنون شروع به گسترش جنگ گرم کرده است و از طریق فرهنگ و اقتصاد ما را هدف قرار داده است اما در این جنگ هم اگکر چه مشکلاتی برای کشور ایجاد کرده است اما نتیجه نگرفته  است و نخواهد هم گرفت.

اقتدار اگر با انسانیت و معنویت توام نباشد، خصلت درندگی را ایجاد می‌کند

وی با بیان اینکه اقتدار اگر با انسانیت و معنویت توام نباشد، خصلت درندگی را ایجاد می‌کند، اظهار کرد: اگر وجدان نباشد هر چه فرد قوی‌تر باشد درندگی اش افزایش می‌یابد و از کشتن سیر نمی‌شود. همچنانکه این روزها انواع دروغ‌ها و تهمت‌ها و بایکود سیاسی و تحریمهای اقتصادی علیه ایران به کار گرفته می شود و حتی چند صد شبکه مجازی رایگان بر علیه انقلاب و ارزش‌های انقلاب  فعالیت دارند و دروغ را تبلیغ می‌کنند

وی در بخشی از صحبتهای خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مخبری اذعان کرد سرباز ماشین نیست بلکه انسان است. در اسلام نیروهای نظامی سربازان خدا هستند و روح و. باورشان نشات گرفته از رنگ و بوی الهی است.شهیدان مرگ را زیر پا گذاشتند و اکنون جاودانه شده اند و توجه به این نکته که  جسم انسان فانی است اما راه و روش او همچنان ادامه دارد همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

خبرنگار: زهره میرعیسی خانی


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانامیر سرتیپ دوم علی حاجیلوشهدای ارتش زنجان
sedayezanjannews.ir/nx8050


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»