کد خبر: 8062
1400/07/25 - 13:17


استاندار زنجان:

اصراری به تغییر همه مدیران ندارم

محسن افشارچی: ما در استان یک سری جایگاه‌هایی داریم که جایگاه‌های جریانی هستند که باید مسئولین آن‌ها عوض شوند اما به طور کلی بنده هیچ اصراری برای جابه‌جایی مسئولان به ویژه مسئولان فنی ندارم مگر اینکه از لحاظ کارکردی احساس کنم یک نفر، کسی که من می‌خواهم نیست و نمی‌تواند هم‌پای من بدود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- جلسه شورای اداری استان زنجان، امروز (25 مهر ماه 1400) در استانداری زنجان برگزار شد.

محسن افشارچی؛ استاندار جدید استان در این جلسه به برخی از رویکردهای خود در توسعه استان اشاره کرد و گفت: ما در استان یک سری جایگاه‌هایی داریم که جایگاه‌های جریانی هستند که باید مسئولین آن‌ها عوض شوند اما به طور کلی بنده هیچ اصراری برای جابه‌جایی مسئولان به ویژه مسئولان فنی ندارم مگر اینکه از لحاظ کارکردی احساس کنم یک نفر، کسی که من می‌خواهم نیست و نمی‌تواند هم‌پای من بدود که نکته بسیار مهمی است.

رویکرد برای نظام و دولتی است که سر کار است و بنده هم همین رویکرد را دارم ولی هیچ اصراری ندارم که در هر جای فنی، فردی با کارکرد و کارآیی پایین تنها به این جهت که هم جبهه ما است قرار گیرد و چنین رویکردی در مرام بنده نیست. ضمن اینکه  هر جابه جایی هم انجام شود بر اساس احترام خواهد بود. احترام راس حرف‌های بنده است و در این زمینه ثابت خواهم که باید با مردم و مسئولان با احترام برخورد شود!

وی ضمن تشکر از زحمات فتح‌الله حقیقی، استاندار سابق استان اظهار کرد: برخی از شاخص‌ها در دوران خدمت ایشان شاخص‌های مثبتی هستند و این موضوع جای تشکر و قدردانی دارد. در جمهوری اسلامی تعویض مدیریت‌ها مثل یک دو امدادی است که یک نفر دویده و تا جایی رفته است و نفر بعدی باید نتیجه تلاش‌های او را بگیرد و تلاش خود را مضاعف کند تا فاصله بیشتری را بپیماید و خدمتگزاری بیشتری داشته باشد.

افشارچی ادامه داد: شاهد هستیم که عموما مردم برنامه‌ریزی می‌کنند که کارهایشان را در فاصله دو پیک کرونا اجرایی کنند و اکنون هم صحبت از پیک ششم است و امیدواریم که این پیک به آن شدت و حدت نباشد. حواس‌مان باید به این مساله باشد. این جلسه هم به خاطر این گذاشته شد که درگیر تشریفات اداری و رفت و آمد مسئولان برای تبریک و غیره نباشیم.

شهدا، سرمایه‌های ثابت هستند

این مسئول با بیان اینکه مصادف شدن مسئولیت من در استانداری را با برپایی کنکره 3535 شهدای زنجان به فال نیک می‌گیریم، افزود: فرهنگ شهادت یعنی ترویج کردن فرهنگ اخلاص، ایثار و معنویت و خیلی از ارزش‌های دیگر که در جامعه‌ای امروز از این ارزش‌ها بسیار فاصله گرفته‌ایم. اکنون باید سه تا شاخص معنویت ایثار و اخلاص را تقویت کنیم. این مولفه‌ها در کشور کاهش یافته است و باید به این موضوع توجه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک سری سرمایه‌های متغیر دارد که برخی اوقات به هر دلیلی ممکن است آنها را از دست بدهیم، اظهار کرد: من همیشه به شهدا به دید سرمایه‌های ثابت می‌کنم به این معنا که شهدا همیشگی هستند و تنها ممکن است گردی چهره و مسیر راه آنها را بپوشاند که بایستی غباررویی شوند. کنکره‌ها و جشنواره‌های این چنینی غبار را از روی این سرمایه‌های ماندگار برمی‌دارد و از همین جهت نباید کنکره همین یک بار باشد و بایستی یاد شهدا را  در جامعه حفظ کنیم

استاندار زنجان در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: هر دستگاهی یک سری وظایفی در این کنکره دارد و این روزها هر دستگاهی باید هر آنچه در توان دارند  را به کار بگیرد و در این زمینه کمک رسانی کند تا شرمنده 3535 شهید استان نشویم.

افشارچی با اشاره به سفر رییس جمهور به زنجان در تاریخ شش آبان‌ماه اظهار می‌کند: برای فراهم کردن مقدمات سفر رئیس جمهور امروز چهار نفر از معاونان رئیس جمهور به زنجان می‌آیند. جلسات متعددی را برگزار خواهیم کرد تا بیشترین بهره‌برداری را از این سفر داشته باشیم تا خواسته‌ها و انتظارات درست و دقیق مطرح شود که در سال‌های آینده گام‌های موثری برای توسعه و پیشرفت استان برداریم. دوخطه کردن راه‌آهن، مسائل حوزه آب و مواردی از این دست از جمله موارد مهمی است که به رئیس جمهوری و تیم دولت انعکاس داده می‌شود. مدیران نیز سایر نکات مهم را احصا و ارائه کنند. اگر روسای دستگاه‌ها نیز الویت‌هایی دارند که باید به گوش رییس جمهور رسانده شود با معاونین مرتبط این مساله ارتباط بگیرند و در این زمینه صحبت کنند تا موضوعی از یاد نرود.

اصلاح فرآیند کاری دستگاه و ماندگاری خدمات با استفاده از تکنولوژی از مهمترین برنامه‌ها است

وی با بیان اینکه پلیس استان در سال 99 برای بار دوم به عنوان پلیس نمونه کشور انتخاب شده است و امیدوارم بیش از پیش در تامین امنیت مردم موفق باشند، اظهار کرد:  از نزدیک در جریان فعالیت دستگاه‌ها قرار خواهم گرفت. اصلاح فرآیند کاری دستگاه و ماندگاری خدمات با استفاده از تکنولوژی از مهمترین برنامه‌ها است. برخی از دستگاه‌هایی که به مردم خدمات ارائه می‌دهند و مراجعه‌کننده عمومی دارند، بدانند که مراجعه‌کننده باید راضی از دستگاه بیرون برود و به این امر به طور سیستماتیک ورود خواهیم کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه واقعیت این است که مملکت با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند که یک سری از موضوعات مربوط به مسائل فرهنگی یک مقدارش نیز مربوط به اقتصاد وابسته به نفت ما است، خاطرنشان کرد: اکنون مملکت دارد یک جراحی را پشت سر می‌گذارد و اگر عاقل باشیم و بتوانیم اقتصاد خود را از نفت مستقل کنیم، موفق خواهیم بود. اما در حال حاضر مشکلات متعددی داریم و واقعا خیلی جاهامردم اذیت می‌شوند علی‌الخصوص مسائل اقتصادی و باید تا آنجا که ممکن است از آلامی که مردم دارند با چیزهایی که نیاز به اعتبار ندارد کم کنیم. اینکه مراجعه کننده ما راضی از دستگاه بیرون می‌رود مساله مهمی است.

اگر بتوانیم یک گره ای از مشکلات مردم برداریم باید این اتفاق بیفتد

به گفته افشارچی، چه خوشمان بیاید و چه نیاید طبقه مدیران یک مرتبه‌ای را برای خود قائل هستند در حالی که ما خدمتگزار مردم هستیم. ما اینجا هستیم (با هر رتبه و مقام و درجه‌ای) که به مردم خدمت کنیم و اگر بتوانیم یک گره ای از مشکلات مردم برداریم باید این اتفاق بیفتد. کارکردهای لحظه‌ای مدیران باید به گونه‌ای باشد که مشکلات مردمی را در آن حل کند.

هیچ اصراری بر جابه جایی مسئولین استانی ندارم

وی افزود: ما در استان یک سری جایگاه‌هایی داریم که جایگاه‌های جریانی هستند که باید مسئولان آنها تعویض شوند اما به طور کلی بنده هیچ اصراری برای جابه‌جایی مسئولان به ویژه مسئولین فنی ندارم مگر اینکه از لحاظ کارکردی احساس کنم یک نفر آنی که من می‌خواهم نیست و نمی‌تواند همپای من بدود و این نکته بسیار مهمی است. رویکرد برای نظام و دولتی است که سر کار است و بنده هم همین رویکرد را دارم ولی هیچ اصراری نداریم که در هر جای فنی طرف با کارکرد و کارآیی پایین قرار گیرد چرا که هم جبهه ما است و چنین رویکردی مرام بنده نیست. ضمن اینکه هر جابه جایی هم انجام شود بر اساس احترام خواهد بود. احترام راس حرف‌های بنده است و در این زمینه ثابت خواهم که باید با مردم و مسئولین برخورد شود.

تاکنون در هیچ عزل و نصبی دخالت نداشته‌ام

 در ادامه جلسه، آیت‌الله شیخ علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان وامام‌جمعه زنجان با اشاره به اینکه ربیع‌الاول بهار ماه‌ها است، اظهار کرد: دشمن از هر نقطه‌ای که بتواند ورود پیدا کند درست و یا غلط سو استفاده می‌کند از جمله آنها بحث تاریخ تولد پیغمبر است که بسیاری از مورخین سنی بر این باورند که ولادت پیامبر 12 ربیع الاول است در حالی که بیشتر مورخین شیعه این تاریخ 17 ربیع الاول می‌دانند و بر سر این موضوع اختلافاتی وجود دارد که باید اذعان داشت که در اصل ولادت پیامبر چیزی تغییر پیدا نمی‌کند ولی دشمن همین موضوع را بهانه اختلاف قرار داده است اینجا است که علم و آگاهی و معرفت کار خود را می‌کند و در این زمینه باید هوشیار باشیم.

خاتمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه تاکنون در هیچ عزل و نصبی دخالت نداشته‌ام، اظهار کرد: من روحانی و آخوند حکومت هستم و آخوند هیچ قوه‌ای نبوده‌ام و وظیفه‌ام این است که هر کس از راه قانونی وارد نظام می‌شود کمک و حمایت کنم. دوستان پیش از انتصاب استاندار پیش من می‌آمدند و نظرم را در این رابطه می‌پرسیدند و من تنها به ذکر این موضوع اکتفا می‌کردم که الویتم این است که استاندار، زنجانی مقیم در زنجان باشد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه در طی این مدت اندک اطلاعات خوبی از استاندار جدید در مورد هست زنجان و آنچه که باید بشود را دریافت کردم، اظهار کرد: قطعا هر مقدار خدمت در این دوران بیشتر شود هم مایه خوشحالی مردم و مسئولان خواهد بود چرا که شانیت ما در خدمت به مردم است و باید قبول کنیم که باید در خدمت مردم باشیم و ما خدمتگزار مردم هستیم و اگر این کلمه برای برخی سنگین نیاید در یک کلمه ما نوکر مردم هستیم.

با پایان یافتن کنگره شهدا، کار ما به پایان نخواهد رسید

 در ادامه، سردار جهانبخش کرمی، فرمانده سپاه انصارالمهدی (ع) استان زنجان با اشاره به اینکه دکتر حقیقی در زمینه برگزاری کنکره 3535 شهدای زنجان کمک شایانی را داشتند و با کمک امام جمعه زنجان استاندار زنجان این حرکت در استان آغاز شد، اظهار کرد: خانواده شهدا و ایثارگران در این مدت در جهت برگزاری این کنکره بسیار به ما کمک کردند و کارهای خوبی به مدد مسئولین استانی در این زمینه صورت گرفته است. این کارها کارهای بسیار ارزشمندی است که برای نسل‌های آینده به یادگار گذاشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه در روز اجلاسیه زحمات همه تلاش‌های همکاران را خواهیم دید، اظهار کرد: این موضوع که با برگزاری اجلاسیه کار تمام شود این طور نیست و در واقع برگزاری این مراسم شروعی برای ادامه این کار است و در واقع یک حرکتی شروع شده است و با اجلاسیه مراسم، آینده مشخص خواهد شد و این مراسم تکلیف ما را با شهدای دفاع مقدس و دوران انقلاب مشخص می‌کند و پس از این مراسم باید با تمام توان در این زمینه پیش برویم. ذهن‌ها یک وقت معطوف به این موضوع نشود که با برگزاری مراسم اختتامیه کارها در اینز مینه به پایان خواهد رسید .

این مسئول با بیان اینکه انتظار از همه ارگان‌ها این است که با تمام توان خود به ما کمک کنند تا این مراسم به نحو احسن برگزار شود و بنا به گفته مقام معظم رهبری که می‌فرمایند زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست ما هم یک سهمی در این موضوع داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کارها تاکنون با کمترین هزینه به پیش رفته است و خروجی زیاد بوده است و هزینه بسیار کم بوده است، اظهار کرد: پس از این نیز با کمک اصناف و ادارات و ارگانها امید است که کارها پیش برود و برای اجلاسیه توقع این است که  سایر ارگان‌ها هم به کمک ما بیایند تا یک مراسم در شان شهدای استان برگزار شود.

انتهای پیام/

خبرنگار: زهره میرعیسی خانی

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجاناستاندار زنجانمحسن افشارچیجا به جایی مدیران
sedayezanjannews.ir/nx8062


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»