کد خبر: 8090
1400/08/04 - 14:2


جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا؛

قاچاق مورد توجه تبهکاران داخلی و خارجی است

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا اظهار کرد: عملکرد نیروی انتظامی نسبت به برخورد با قاچاقچیان و کشف اقلام قاچاق از نظر تعداد عملیات‌ها و ارزش ریالی نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا اظهار کرد: عملکرد نیروی انتظامی نسبت به برخورد با قاچاقچیان و کشف اقلام قاچاق از نظر تعداد عملیات‌ها و ارزش ریالی نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

سرتیپ محمد شرفی در حاشیه برگزاری یادواره 127 شهید نیروی انتظامی استان زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نیروی انتظامی به عنوان یکی از ارکان امنیت داخلی در کشور است که این موضوع جزو رسالت سازمانی این ارگان است و مقام معظم رهبری بارها به این موضوع تاکید کرده است، گفت: در این زمینه نیز تلاش ما بر این بوده است که نیروهای انتظامی ساختاری را به وجود آورد که در رصد امنیت کشور اقدام کند که در این زمینه برنامه‌ریزی خوبی را انجام داده‌ایم و در حوزه‌های مرزی، مرزبانانی مستقر هستند و دیده بانی می‌دهند تا امنیت در داخل کشورمان نهادینه شود.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس شاخص‌های موجود، از امنیت خوبی در کشور برخورداریم یعنی حادثه‌ای که باعث ایجاد ناامنی در کشور شود، را نداریم و نیروهای ما به صورت فیزیکی در مرزها مستقر هستند و تسلط ارتباطی خوبی را باسایر کشورها برقرار کرده‌ایم به طوری که از نظر تعامل با کشورهای همسایه نیز تاکنون مشکلی را نداریم.

 این مسئول با اشاره به اینکه موضوع قاچاق؛ یک موضوع چند وجهی است و بُعد دشوار آن به عهده نیروی انتظامی است، افزود: نیروی انتظامی پس از نوسانات شرایط اقتصادی کشور بر این باور بود که ضرورت ایجاد می‌کند که ساختاری تحت عنوان پلیس امنیت اقتصادی به ساختار نیروی انتظامی اضافه شود که به صورت مجزا به موضوع قاچاق بپردازد که هم در مرکز شهرها و به ویژه در شهرستان‌های مرزی مرزبانی را تقویت کند.

به گفته سرتیپ شرفی عملکرد نیروی انتظامی نسبت به برخورد با قاچاقچیان و کشف اقلام قاچاق از نظر تعداد عملیات‌ها و ارزش ریالی نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است و این مهم نیز به جهت این است که اساسا قاچاق به سبب شرایط اقتصادی که ما اکنون در آن قرار داریم مورد توجه تبهکاران داخلی و هم خارجی (که به‌صورت سازمان یافته در این زمینه اقدام می‌کنند) هست.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا با بیان اینکه موضوع قاچاق به چند دلیل در حال افزایش است، خاطرنشان کرد: طبیعی است که با به‌روز کردن ساختارها زیرساخت‌هایی فراهم آمده است که تسلط ما را نسبت به موضوع قاچاق .و قاچاقچیان افزایش داده است. ضمن اینکه در این زمینه عملکرد خوبی نسبت به این موضوع داریم ولی هنوز با نقطه ایده‌آل فاصله بسیار است.

وی با بیان اینکه اثرات مخرب قاچاق اشتغال و تولید را هدف گرفته است، افزود: امید است سایر ارگان‌های مرتبط نیز در این زمینه نیز ورود پیدا کنند تا بهتر بتوان این مساله را کنترل کرد.

انتهای پیام/

خبرنگار: زهره میرعیسی‌خانی

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمحمد شرفینیروی انتظامی
sedayezanjannews.ir/nx8090


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»