کد خبر: 8093
1400/08/05 - 16:15


صدای زنجان مرگ سه کارگر ابهری را پیگیری می‌کند؛

دستور سرپرست، جان کارگرها را گرفت؟

دبیر اجرایی خانه کارگر استان: سرپرست کارگران، مقصر بوده است!/ سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان: نباید قضاوت کنیم!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- سه‌شنبه 4 آبان‌ماه جاری، 3 کارگر کارخانه فولاد البرز ناب آرش ابهر در اثر استنشاق گاز سمی نیتروژن دچار خفگی شده و جان خود را از دست دادند.

گفته می‌شود، یکی از این کارگران به علت اجبار سرپرست خود برای برداشتن بیلی که به داخل مخزن افتاده بود، سقوط کرده و 2 کارگر دیگر که برای کمک به او رفته بودند هم خفه شده و در نهایت جان خود را از دست داده‌اند.

محمدرضا انصاری، سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به فوت بعدازظهر روز سه‌شنبه 4 آبان‌ماه سال جاری بر اثر مسمومیت و خفگی ناشی از گاز سمی نیتروژن (ازت) اظهار کرد: در ساعات ابتدایی حادثه بازرسان کار به محل اعزام شدند. امروز نیز معاون روابط کار برای بررسی بیشتر به محل کارخانه اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که این کارگران در حین پاکسازی مخازن گرفتار حادثه شده‌اند، عنوان کرد: یکی از کارگران که سعی داشته دهانه مخزن مخروطی شکل را تمیز کند به داخل مخزن سقوط کرده و بر اثر استشمام گاز نیتروژن دچار خفگی می‌شود. 2 نفر از کارگران نیز که سعی داشته‌اند همکار خود را نجات دهند نیز بر اثر استشمام این گاز دچار خفگی شده و متاسفانه فوت می‌کنند.

انصاری در پاسخ به اینکه آیا این کارگران دارای تجهیزات کامل و استاندارد از جمله ماسک بوده‌اند به صدای زنجان گفت: بازرسی‌های HSE و سایر مباحث ایمنی کار و کارگر این کارخانه از سوی بازرسان به دقت رصد می‌شود و ما نیز منتظر گزارش نهایی بوده و با حساسیت موضوع را برای یافتن متخلف و یا بانیان احتمالی وقوع این حادثه پیگیر می‌کنیم.

این مسئول با تاکید بر اینکه گزارش نهایی به‌زودی اعلام می‌شود، اطمینان داد که برای مشخص شدن واقعیت سعی می‌کنیم.

سرپرست کارگران مقصر بوده است!

اصغر نجاری، دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان نیز با بیان اینکه متاسفانه در حادثه روز گذشته کارخانه فولاد ناب آرش 3 کارگر بر اثر خفگی ناشی از گاز سمی نیتروژن جان خود را از دست داده و 4 نفر نیز مصدوم شدند، اعلام کرد: البته مصدومان حادثه در ساعات ابتدایی تحت خدمات امدادی قرار گرفته و در حال حاضر مشغول به کار هستند.

نجاری سرپرست کارگران را در این حادثه مقصر دانست و گفت: ظاهرا یکی از تجهیزات همراه کارگر (بیل) به داخل مخزن سقوط می‌کند، اما سرپرست کارگران او را مجبور به برداشتن بیل می‌کند که کارگر نیز در حین اجرای دستور، به مخزن سقوط کرده و دچار خفگی می‌شود، 2 کارگر نیز برای کمک به او وارد مخزن می‌شوند که آنها نیز دچار خفگی شده و در نهایت هر 3 آنها فوت می‌کنند. این کارگران به تازگی (حدود 2 الی 3 ماه) در شرکت مشغول به کار بودند که این حادثه تلخ برایشان رقم خورد! اما آیا سرپرست نمی‌داند در مخزن اکسیژنی وجود ندارد و حاوی گازهای سمی است؟

نجاری با توجه به لزوم استفاده از تجهیزات ایمن در محیط‌های کاری حساس از جمله فولاد ناب آرش تاکید کرد: البته موضوع تجهیزات ایمنی کارگران نیز مورد بررسی قرار گیرد.

گفتنی است، مجتمع فولاد البرز ناب آرش که در شهرستان ابهر واقع شده است، در اواخر سال قبل رسما افتتاح شد.  

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمگر کارگرانفولاد البرز ناب ارشاداره کار
sedayezanjannews.ir/nx8093


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»