کد خبر: 8188
1400/08/30 - 12:35


مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه زنجان:

از فضای مجازی سر در نمی‌آوریم

مخاطبان مهرانه از فضای مجازی چندان سر در نمی‌آورند. خیرینی که کاسب بازار و یا کارخانه‌دار هستند و اسپانسری یکی از بیماران مهرانه را قبول می‌کنند چندان با فضای مجازی آشنایی ندارند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- چندی پیش اصغر وثوق، مدیرعامل انجمن مهرانه زنجان در نشستی خبری شفاف‌سازی را از اهداف اصلی انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان اعلام کرد و گفت: با توجه به عدم برگزاری همایش و دیگر برنامه‌ها، امکان گزارش‌دهی به مردم فراهم نیست. سوال اینجا است که در عصری که ارتباطات به‌عنوان یکی از مولفه‌های مهم شناخته می‌شود و اطلاع‌رسانی به سمت فضای مجازی نامحدود می‌رود آیا برگزار نشدن همایش و دیگر برنامه‌های حضوری می‌تواند بهانه خوبی برای عدم شفاف‌سازی عملکرد مهرانه در حوزه‌های مختلف باشد؟

مخاطبان مهرانه از فضای مجازی چندان سر در نمی‌آورند

در این زمینه اصغر وثوق، مدیر عامل انجمن خیریه مهرانه استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان این سوال را این گونه پاسخ می‌دهد: مخاطبین مهرانه از فضای مجازی چندان سر در نمی‌آورند. خیرینی که کاسب بازار و یا کارخانه‌دار هستند و اسپانسری یکی از بیماران مهرانه را قبول می‌کنند چندان با فضای مجازی آشنایی ندارند، چنانچه وقتی یک چیزی را در گروه‌های مجازی هیئت امنای مهرانه قرار می‌دهیم از 61 نفر اعضا تنها دو نفر آن مطلب را می‌بینند و جوان هستند که مدام فضای مجازی مطرح میکنند! اگر چه فضای مجازی هم جای خود را دارد!

وی ادامه می‌دهد: شما چرا اکنون نمی‌آیید یک مصاحبه با مهرانه بگیرید و در روزنامه چاپ کنید؟ بالاخره روزنامه را مردم می‌خوانند. در فضای مجازی ما نسخه بیمار را قرار می‌دهیم و حتی یک نفر نمی‌آید بپرسد که این فرد چطور هر 21 روز 31 میلیون تومان پول به دارو می‌دهد؟ و یا مهرانه چطوری یک میلیارد و 600 میلیون تومان را در ماه جمع‌آوری می‌کند؟ یک ریال از هزینه این نسخه از طریق فضای مجازی جذب نمی‌شود.

گزارش عملکرد مالی سالانه مهرانه در سایت بارگزاری می شود

وثوق می‌گوید: شما به عنوان یک فرد بیایید و در مهرانه فعالیت کنید و یک همایش مجازی برگزار کنید. شما باید به عنوان اصحاب رسانه بدانید که در سایت مهرانه حساب و کتاب مهرانه به صورت سی چهل صفحه‌ هر ساله موجود است و هر سال مالی در قالب سی تا چهل صفحه ریز هزینه‌ها آمده است! من به شما می‌گویم که در شهریورماه مهرانه یک میلیارد و 990 میلیون درآمد داشته است و یک میلیارد و 620 میلیون تومان صرف هزینه داروی شهروندان زنجانی شده است و تنها حدود 300 میلیون تومان از این هزینه باقی مانده است که با این 300 میلیون تومان باید حقوق کارکنان را داد و ساخت و ساز کرد. ضمن اینکه اکنون مهرانه دارد «پت اسکن» می‌آورد! 12 میلیارد تومان صرف خرید این دستگاه شده است که 6 میلیارد تومان آن را از بانک رفاه وام گرفته‌ایم و اکنون داریم ماهی 300 میلیون تومان قسط آن را می‌دهیم که به شهرمان دستگاهی بیاید که بشود ششمین شهری که صاحب یک دستگاه فوق تخصصی پیشرفته شده است و این برای زنجانی‌ها افتخار است!

وی خاطرنشان می‌کند: منتهی هیئت مدیره رفته است از بانک وام گرفته است و ماهی 300 میلیون تومان قسط بانک را می‌دهیم و دستگاه در حال نصب است و منتظر انرژی اتمی هستیم که بیاید کارهایش را سروسامان بدهد و زمانی که این دستگاه فعال شود شهر زنجان دارای یک دستگاه بسیار نادر می‌شود که اگر کسی برود زیر آن هر نقطه ریز سرطانی هم داشته باشد آن دستگاه نشان می‌دهد و به غیر همان 300 میلیونی که به بانک می‌دهیم و اکنون نمی‌توانیم پرداخت کنیم.

توانمندی آن چنانی در بحث فضای مجازی نداریم

وثوق در پاسخ به این سوال که مهرانه به عنوان یک نهاد مردمی باید این شفاف‌سازی را به صورت ماهانه انجام دهد چرا این اتفاق نمی‌افتد، اظهار می‌کند: شما بیایید به عنوان یک خیر یک قسمت از فضای مجازی را به عهده بگیرید و آن را بچرخانید و منویات را ما در آنجا پیاده‌سازی شود. تلگرام و اینستاگرام مهرانه به راه است. ما چون توانمندی آن چنانی در بحث فضای مجازی نداریم خیرینی باید به این حوزه ورود پیدا کنند اگر چه ما همه اطلاع‌رسانی‌مان را در فضای مجازی داریم اما توانمندیمان در این حد است و نمی‌توانیم بیش از این اقدام کنیم.

نمی‌توانیم گزارش ماهیانه مالی بدهیم

مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه ادامه می‌دهد: ما نمی‌توانیم گزارش ماهیانه در این زمینه بدهیم چرا که هزینه‌هایمان یک جا جمع نمی‌شود. ما از داروخانه دارو می‌گیریم و سه ماه بعد صورت حسابش را ارائه می‌دهند ولی صورت حساب سالیانه به ریز برای کسانی که از آن سر در بیاورند در سایت وجود دارد تا افراد بفهمند که ما به صورت سالیانه چه کارها و اقداماتی را انجام داده‌ایم و چه هزینه‌هایی را داشته‌ایم و همه این هزینه‌ها به روز موجود است و اینکه کسی نمی‌رود آن را نگاه کند مقصر من نیستم. مهرانه یک سایت خبری دارد که در تلگرام همه خبرهایش موجود است و ماهیانه گزارش‌های مختلف خود اعم از تعداد مهمانان و پذیرش و غیره را در سایت خود قرار می‌دهد.

وی در پاسخ به این سوال که مهرانه همه گزارشات خود را ارائه می‌دهد اما وقتی که می‌خواهد گزارشات مالی خود را ارائه بدهد بهانه‌هایی مثل نبود جلسات حضوری را عنوان می‌کند، اظهار می‌کند: ما توانمندی این را داریم که در برج میلاد 1800 نفر مهمان داشته باشیم و در آنجا برای کمک به بیماران پول میلیاردی جمع‌آوری کنیم تا کار شهر شما راه بیفتد! کار من که نیست و آن بیماری که ماهی 100 میلیون تومان پول دارو می‌دهد، بتواند با این هزینه هزینه داروی خود را تامین کند. فضای مجازی این امکان را به مهرانه نمی‌دهد که ما این برنامه را بگذاریم. برای یک نسخه 30 میلیون تومانی یک نفر کامنت نگذاشت که من حاضرم 10 تومان بدهم و حتی کسی ان را ندید. ما نوکر مردم، بدون جیره و مواجب هستیم و اگر به کسی هم جواب ندهیم، خیلی ناراحت نمی‌شویم اما دوست داریم که زنجانی‌ها در این کاری که ما داریم می‌کنیم دستمان را بگیرند و صدای زنجان بیاید یک همایش مجازی برای مهرانه بگذارد و بگوید ما هم در کنار شما هستیم. گلریزان مجازی و اگر این کار را نکنید، من گله می‌کنم و می‌گویم که صدای زنجان این کار را نکرده است.

وی در پایان می‌گوید: ما اکنون قسط دستگاه‌مان را نمی‌توانیم پرداخت کنیم. توانمندی مجازی‌مان بسیار پایین است. از پس تلگرام و اینستاگرام تا جایی که در توان داریم برمی‌آییم اما اینکه بخواهیم یک گلریزان مجازی انجام بدهیم توانایی آن را نداریم و احتیاج به کمک زنجانی‌ها داریم.

انتهای پیام/

خبرنگار: زهره میرعیسی‌خانی


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانانجمن مهرانهاصغر وثوقشفافیت
sedayezanjannews.ir/nx8188


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»