کد خبر: 8283
1400/10/02 - 10:59


صدای زنجان از تغییر کاربری بخشی از حوزه علمیه خواهران در شهرک پونک گزارش می‌دهد؛

همه برابر قانون برابریم؟

مردم: مگر همه ما در مقابل قانون برابر نیستیم؟/ معاون پشتیبانی شهرداری منطقه 4: بهره‌برداری حوزه علمیه از فضای آموزشی به صورت تجاری قانونی نیست!/ مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان: مجری قانونیم! کانکس‌ها باید برچیده شود!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- تعدادی از ساکنان شهرک «پونک» زنجان در تماس با صدای زنجان با اشاره به ساخت‌وسازهای انجام شده در حوزه علمیه خواهران که مقابل روبروی بیمارستان بهمن قرار دارد انتقاد کرده و خواستار پیگیری این موضوع توسط شهرداری و ارگان‌های مربوطه شدند.

تعدادی از ساکنان منطقه پونک زنجان می‌گویند نزدیک به 2 هفته است که مسئولان حوزه علمیه خواهران، بخشی از دیوار ساختمان را حذف و نسبت به ایجاد حدود 8 کانکس جهت اجاره به واحدهای تجاری از تعمیرات لوازم خانگی و خدمات رینگ و لاستیک و پنجرگیری گرفته تا کبابی و غیره اقدام کرده است!

یکی از شهروندان که معتقد است قانون باید برای همه یکسان اجرا شود، به صدای زنجان می‌گوید: با کاری که حوزه علمیه خواهران انجام داده، منطقه روبروی بیمارستان بهمن زیبایی خود را از دست داده است. چندین واحد در حال حاضر در محل مستقر شده و مشغول فعالیتند، مابقی نیز به تدریج در محل تعبیه شده مستقر می‌شوند! می‌خواهیم ببینیم چرا ارگان‌های ذی‌ربط به‌ ویژه شهرداری در قبال حوزه علمیه خواهران کاری نکرده است؟

او با بیان اینکه متاسفانه نقطه مذکور تبدیل به محل بی‌قانونی شده است که در صورت عدم ورود مسئولان، بی‌قانونی به تدریج شهر را فرا می‌گیرد، تصریح می‌کند: چندین بار از نمایندگان اجرائیات شهرداری خواسته‌ایم تا در چارچوب ضوابط برخورد کنند، جالب است آنها نیز اقدام مسئولان حوزه را غیرقانونی می‌دانند اما می‌گویند چون از بالا دستور داده‌اند، نمی‌توانیم کاری کنیم، آن‌ها زورشان بیشتر ماست!

بهره‌برداری حوزه علمیه از فضای آموزشی به صورت تجاری قانونی نیست!

اما ابوالفضل حسینی، معاون پشتیبانی منطقه 4 شهرداری زنجان در واکنش به این اظهارات با بیان اینکه شهرداری در اجرای قوانین و وظایف خود به هیچ عنوان اغماض نمی‌کند، با تاکید بر اقدام غیرقانونی مسئولان حوزه علمیه خواهران در تغییر کاربری غیرمجاز می‌گوید: نوع کاربری محل، طبق ضوابط طرح تفصیلی به صورت آموزش عالی است. شهرداری نیز بر اساس اصل 123 قانون اساسی مصوبه مجلس 22 فروردین سال 86 که طبق آن کلیه مراجع صادرکننده مجوز احداث سراسری کشور از جمله شهرداری‌ها، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بخشداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور مکلف‌اند مجوز احداث بنای مدارس و حوزه‌های علمیه مذکور را بدون رعایت تشریفات صدور پروانه ساختمانی و فقط با اعلام بر و کف، ظرف 15 روز از تاریخ وصول درخواست وزارت آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه مذکور صادر نمایند.

حسینی با بیان اینکه متاسفانه مسئولان حوزه علمیه به این مهم توجه نکرده و آن را انجام نداده‌اند، عنوان کرد: علاوه بر بی‌توجهی به بند قانونی مذکور، مدیریت حوزه با جانمایی کانکس در محوطه و تخریب دیوار محوطه، در محل اقدام به احداث فضای تجاری کرده که خارج از ضوابط بوده و از نظر شهرداری قابلیت بهره‌برداری ندارد!

این مسئول با اشاره به صدور اخطاریه‌های متعدد برای حوزه علمیه خواهران پونک زنجان و لزوم اجرای ضوابط توسط مسئولان حوزه، از معرفی این ارگان به کمیسیون ماده 100 در صورت عدم رفع تخلف خبر می‌دهد.

رحیم متوسلیان، مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان نیز با بیان اینکه زمین مذکور با هدف ارائه خدمات آموزشی و نه تجاری به حوزه علمیه واگذار شده است، تاکید می‌کند: فرقی نمی‌کند ارگان حقیقی باشد یا حقوقی! وقتی زمین را به قیمت آموزشی خریداری کرده است، حق ندارد در جهت اقتصادی و هر فعالیت دیگری از آن بهره ببرد.

متوسلیان با بیان اینکه تخلف حوزه علمیه محرز است، بر لزوم برچیده شدن کانکس‌های تعبیه شده تاکید می‌کند.

با توجه به اینکه برخی از کانکس‌های احداث شده خارج از ضوابط حوزه علمیه به تعدادی از فعالان صنفی اجاره داده شده است و احتمال بروز مشکلات بعدی با اجرای قانون و برچیده شدن کانکس‌ها وجود دارد، معاون پشتیبانی منطقه 4 شهرداری زنجان از شهروندان تقاضا می‌کند تا قبل از اجاره مغازه و واحدها استعلام‌های مربوطه را انجام دهند.

ابوالفضل حسینی با بیان اینکه بعضا مشاهده می‌شود که به علت بی‌دقتی از سوی برخی از شهروندان، معضلاتی برای آن‌ها به وجود می‌آید از فعالان صنفی و اقتصادی زنجان می‌خواهد تا از اجاره کانکس‌های حوزه علمیه خواهران زنجان امتناع کنند!

پیگیری‌های خبرنگار صدای زنجان برای پیگیری موضوع از سوی حوزه علمیه خواهران بی‌نتیجه ماند.

صدای زنجان پیگیر اجرای قانون از سوی شهرداری خواهد بود.

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانساخت و سازتغییر کاربریتخلف
sedayezanjannews.ir/nx8283


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»