کد خبر: 8315
1400/10/11 - 14:11


گزارش صدای زنجان از پرداختی‌های خاص به برخی مدیران شهرداری زنجان؛

رفاهی‌های میلیونی در شهرداری

نماینده کارگران شهرداری زنجان: چرا کارگر 150 هزار تومان رفاهی دریافت می‌کند و برخی مدیران 5 میلیون تومان؟ چرا وقتی نوبت کارگر می‌شود، شهرداری پول ندارد؟/ رئیس شورای شهر زنجان: مسئولان شهرداری بابت پرداختی‌ها به شورای شهر توضیح دهند!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- موضوع واریز مبالغ تحت عنوان «رفاهی» و اختلاف میلیونی که رئیس شورای شهر زنجان نیز به صورت ضمنی آن را تائید می‌کند از ابتدای سال جاری منجر به واکنش کارگران و کارکنان شهرداری زنجان شده است! کارگران از مسئولان نظارتی و شورای شهر زنجان می‌خواهند تا نسبت به اجرای وظایف قانونی اقدام کرده و از مسئولان مالی شهرداری توضیحات بخواهند!

موضوع اختلاف میلیونی واریزی‌های رفاهی به تعدادی از مدیران با کارکنان شهرداری زنجان ابتدا در فضای مجازی مطرح شد و کارگران با اشاره به پیگیری‌های بی‌نتیجه از طریق برخی اعضای شورای شهر زنجان خواستار ورود دستگاه‌های نظارتی به موضوع شدند.

کارگران می‌گویند چرا وقتی نوبت به مدیران می‌رسد آقایان سر کیسه را شل می‌کنند اما حق و حقوق کارگران و کارکنان که می‌رسد شهرداری آه در بساط ندارد؟

اختلاف میلیونی

نماینده کارگران شهرداری زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان ضمن تاکید بر لزوم شفافیت واریزی حقوق و دستمزد مدیران، کارمندان و کارگران در شهرداری می‌گوید: مدیران و برخی از کارمندان شهرداری زنجان در حالی حقوق‌های نجومی دریافت می‌کنند که کارگران دستمزد کار ماهانه‌شان را هم به طور کامل دریافت نمی‌کنند! همین چند روز پیش بود که تعدادی از کارگران با من تماس گرفته و گفتند که حقوقی که برای‌شان واریز شده، کم بوده است!

وی با اشاره به آغاز واریزی‌ها به کارمندان و کارکنان شهرداری زنجان از ابتدای سال جاری تحت عنوان «رفاهی» تاکید می‌کند: اختلاف بین دریافتی‌ کارگر و مدیر حالا تحت هر عنوانی که باشد باید یک میلیون تومان باشد نه 4 میلیون تومان و حتی بالاتر از آن! در شهرداری زنجان، کارگران 150 تومان رفاهی دریافت کردند در حالی که رفاهی پرداختی به کارکنان و برخی مدیران تا 5 میلیون تومان هم بوده است! تصور کنید معاون شهردار به اندازه حقوق پایه یک کارگر شهرداری، رفاهی دریافت کرده است! کجای این معادله منطقی است؟ آیا مدیران شهرداری زنجان برنج را گران می‌خرند به همان دلیل برای کمک به آن‌ها، مبالغ رفاهی بیشتری برایشان واریز می‌شود اما کارگری که مبلغ رفاهی 150 هزار تومانی دریافت کرده برنج و سایر مایحتاج را ارزان می‌خرد به همان دلیل مسئولان مالی شهرداری زنجان دلیلی بر افزایش دادن رفاهی‌هایشان نمی‌بینند؟

گفته می‌شود 4 ماه است که دیگر کارگران شهرداری زنجان مبلغی بابت «رفاهی» نمی‌کنند! نماینده کارگران شهرداری زنجان می‌گوید که اطلاعی از عدم واریز «رفاهی» به مدیران و کارمندان مجموعه ندارد اما ضروری است سیستم نظارتی وارد عمل شده و طبق قانون به موضوع رسیدگی کند!

او که در حال حاضر نماینده نزدیک به 2 هزار کارگر شهرداری زنجان است، عنوان می‌کند: حدود 390 نفر (بدون احتساب کارگران شرکتی) از این کارگران را کارگران فضای سبز تشکیل می‌دهند که مستقیم با شهرداری کار کرده و قرارداد یکساله دارند! اختلاف حقوق این کارگران با کارگران سایر بخش‌ها هم با احتساب اضافه‌کاری 700 تا 800 هزار تومان است، چندین بار از مسئولان شهرداری خواسته‌ایم جلسه تشکیل دهند تا به موضوع رسیدگی شود اما آنها هر بار می‌گویند که کمیته ذیربط تشکیل نشده تا موضوع را بازگو کنند!

«همین حالا در شهرداری زنجان 5 حقوق پایه وجود دارد! آیا کسی نیست که قانون را اجرا کند؟ خب وقتی بی‌قانونی باشد آقایانی که حقوق چند ده میلیونی دریافت می‌کنند، رفاهی‌شان می‌شود 5 میلیون تومان! آن وقت کارگری که حقوق پایه‌اش 4 میلیون تومان است، 150 هزار تومان رفاهی دریافت می‌کند! که البته آن هم 4 ماه است دیگر واریز نمی‌شود!»

همایونی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته کارگران بابت اختلاف‌های فاحش واریزی‌های مربوط به رفاهی در مجموعه شهرداری زنجان از طریق شورای شهر تصریح می‌کند: تعدادی از اعضا گفتند مسئولان شهرداری را بابت توضیح به صحن شورا می‌کشانیم! برخی نیز گفتند صبر کنید تا تکلیف شهردار مشخص شود! من نمی‌دانم یعنی تا شهردار بیاید کارگر باید گشنگی بکشد؟ خود آقایان که صاحب میز هستند و اجرای قانون و پیگیری آن جزو وظایفشان است، نمی‌توانند به موضوع رسیدگی کنند یا نمی‌خواهند؟

مسئولان شهرداری توضیحات‌شان را ارائه دهند!

منصور مرادلو، رئیس شورای شهر زنجان نیز بر لزوم شفافیت مالی شهرداری زنجان تاکید کرده و با اشاره به نارضایتی‌ها بابت پرداخت رفاهی و اختلاف بالای بین مبالغ عنوان می‌کند: دستگاه‌های نظارتی یکسری تکالیفی نسبت به رصد پرداختی‌ها و واریزی‌ها در شهرداری دارند، شورای ششم نیز همانند ادوار گذشته طبق وظایفی که دارد نسبت به این موضوع حساس بوده و موارد را با دقت بررسی می‌کند! دوستان شورای شهر برای اجرای عدالت نسبت به پیگیری پرداختی‌ها تحت عنوان «رفاهی» تاکید کردند که در اسرع وقت نسبت به تشکیل جلسه برای توضیح مسئولان شهرداری اقدام خواهد شد!

وی با بیان اینکه «تمامی واریزی‌ها از جمله مزایا باید دارای پشتوانه قانونی باشد و حتما برای آن بودجه در نظر گرفته شود تا مسئولان مربوطه پاسخ شفافی در قبال دستگاه‌های نظارتی داشته باشند»، در خصوص ادعای اختلاف 5 میلیونی رفاهی‌های واریزی به حساب تعدادی از مدیران و کارکنان با کارگران شهرداری اضافه می‌کند: باید ببینیم این واریزی‌ها بر چه اساسی بوده! احکام، پست و مسئولیت؟

مرادلو در رابطه با شائبه قطع واریزی‌های مربوط به «رفاهی» و ارتباط آن با رسانه‌اس شدن اختلاف فاحش پرداختی‌ها به صدای زنجان می‌گوید: تصور نمی‌کنم این گونه باشد! طبق بخشنامه موجود در شهرداری، هر گونه پرداختی به جز حقوق و دستمزد، باید بر اساس درآمد باشد، یعنی قانون هم صراحتا تاکید کرده که منبع درآمدی برای این واریزی‌ها مشخص باشد. به هر حال شورای ششم در کنار دستگاه‌های نظارتی، همانند قبل موارد مالی شهرداری زنجان، را با دقت پیگیری و بررسی خواهد کرد.

تنوع احکام در شهرداری زنجان

نماینده کارگران شهرداری زنجان هم در واکنش به این اظهارات از شورای ششم خواست تا اگر خواهان اجرای عدالت در شهرداری است موضوع همسان‌سازی حقوق کارگران را مجدانه پیگیری کند!

همایونی ضمن تاکید بر لزوم اجرای قانون همسان‌سازی حقوق که بارها با مراجعه به شورای شهر، موارد پیگیری شده اما تاکنون بی‌نتیجه بوده است، می‌گوید: جامعه کارگری دست از پیگیری اجرای قانون نمی‌کشد ما از شورای شهر زنجان که بر قانون‌مداری تاکید دارد می‌خواهیم تا موضوع را پیگیری و به نتیجه برساند!

منصور مرادلو، رئیس شورای شهر زنجان نیز با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف اجرا یا عدم اجرای قانون همسان سازی حقوق به صدای زنجان می‌گوید: متاسفانه در شهرداری شاهد «تنوع احکام» هستیم. اجرا یا عدم اجرای این قانون در شهرداری زنجان، در حال حاضر مورد اختلاف مجموعه‌های زیرنظر وزارت کار و وزارت کشور شده است. کارگران و کارکنان شهرداری بر لزوم اجرای این قانون تاکید دارند، ما نیز بر تعیین تکلیف وضعیت شاغلان این مجموعه اصرار داریم.

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانشهرداری زنجانحقوق نجومی
sedayezanjannews.ir/nx8315


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»