کد خبر: 8420
1400/11/11 - 13:28


مدیرعامل شرکت تعاونی ساماندهی کارگران فصلی و ساختمانی زنجان خبر داد:

بیمه یک‌روزه کارگران، کشوری شد

ابوذر نجفی: بر این اساس، 10 درصد حقوق پرداختی به کارگر در راستای بیمه یک‌روزه کارگر محاسبه و مبلغ از کارفرما اخذ می‌شود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- با پیشنهاد شرکت تعاونی ساماندهی کارگران فصلی و ساختمانی زنجان، یکشنبه 10 بهمن‌ماه سال جاری، شرکت تعاونی‌های استادکاران و کارگران فصلی و ساختمانی کشور با اتحادیه تعاونی‌های تأمین نیاز کارگران و استادکاران ساختمانی و فصلی کشور در خصوص بیمه یک‌روزه کارگران فصلی و ساختمانی تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد. 

ابوذر نجفی، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت تعاونی ساماندهی کارگران فصلی و ساختمانی زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به اینکه بر اساس آخرین آمارها تعداد کارگران ساختمانی و فصلی استان 50 هزار نفر اعلام شده است، اظهار کرد: سهم کارگران ساختمانی و فصلی شهر زنجان 30 هزار نفر عنوان‌شده که این شرکت با تهیه بانک اطلاعاتی و تشکیل سامانه به دنبال ساماندهی این افراد است.

نجفی با اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده در سال 97 و 98 برای بیمه یک‌روزه کارگران عنوان کرد: با تمامی دشواری که بود شرکت تعاونی ساماندهی کارگران فصلی و ساختمانی زنجان برای نخستین بار در کشور این مهم را در دستور کار قرار داد و توانست تعداد قابل‌توجهی از کارگران فاقد بیمه حمایتی را تحت پوشش بیمه یک‌روزه قرار دهد.

نائب رئیس اتحادیه شرکت تعاونی‌های استادکاران و کارگران فصلی و ساختمانی کشور اضافه کرد: یکشنبه 10 بهمن‌ماه سال جاری، این شرکت برای حرکت در راستای اهداف تعاونی‌های تأمین نیاز صنفی کارگری و نیز هموارسازی فعالیت کارگران و استادکاران ساختمانی و فصلی کشور با اتحادیه تعاونی‌های تأمین نیاز کارگران و استادکاران ساختمانی و فصلی کشور تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد. بر اساس این تفاهم‌نامه، شرکت بیمه تعاون نسبت به صدور بیمه‌های مسئولیت مدنی و حرفه‌ای کارکنان، استادکاران، کارگران فصلی ساختمانی و کارگران کشاورزی، خدمات لازم را ارائه می‌کند.

نجفی بابیان اینکه 10 درصد حقوق پرداختی به کارگر در راستای بیمه یک‌روزه کارگر محاسبه و مبلغ از کارفرما اخذ می‌شود، در توضیح مزایای بیمه یک‌روزه کارگران ساختمانی به صدای زنجان گفت: در صورت اینکه حوادث ناشی از کار منجر به جرح شود، مبلغ ۱۸ میلیون تومان از طرف بیمه به کارگر پرداخت می‌شود. اگر هم کارگر در اثر حادثه ناشی از کار فوت کند، دیه کامل تعلق می‌گیرد. کارفرمایان درزمینهٔ صنعت ساختمان می‌توانند از مزایای بیمه یک‌روزه مسئولیت بابت به‌کارگیری کارگران فصلی ساختمانی بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اهمیت موضوع بیمه مسئولیت و صدماتی که گاهی کارگران و استادکاران فصلی در حین انجام کار و ارائه خدمات ساختمانی دچار آن می‌شوند، ابراز کرد: متأسفانه در این میان بیشترین لطمه بعد از کارگران گریبان گیر کارفرمایان می‌شود و کارفرما گاهی که نیاز به جذب کارگر برای تعمیرات داخلی و یا موارد مشابه که یکی دو روز بیشتر زمان نمی‌برد، از سوی دیگر با توجه به هزینه بالای بیمه مسئولیت این شرکت تعاونی طی رایزنی‌های فراوان و بحث و برگزاری جلسات مکرر طی قراردادی بیمه یک‌روزه مسئولیت را با یکی از شرکت‌های بیمه‌گر به امضا رساند که با کمترین هزینه کارفرما می‌تواند برای اولین بار یک کارگر را برای مدت محدود و یک‌روزه بیمه مسئولیت کند.

نجفی با اشاره به اهمیت همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با این شرکت جهت تسریع در طرح بیمه یک‌روزه کارگران ساختمانی ابراز امیدواری کرد تا طرح ابداعی شرکت تعاونی ساماندهی کارگران فصلی و ساختمانی زنجان در کل کشور اجرا و تمامی کارگران فاقد بیمه از آن بهره‌مند شوند.

این مسئول با اشاره به قول‌های مدیرعامل اتحادیه مرکزی (جمشید دیوسالار) ابراز کرد: بر این اساس با توجه به عملکرد شرکت بیمه تعاون و نیز افزایش تعامل بین نهادهای تعاونی با این شرکت، در مسیر صدور بیمه‌های زندگی و درمان تکمیلی خانواده نیز به‌زودی همکاری‌هایی شکل می‌گیرد.


انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانبیمه کارگرانکارگران ساختمانی
sedayezanjannews.ir/nx8420


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»