کد خبر: 8422
1400/11/11 - 15:42


فرمانده سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان:

استعلام‌های امنیتی سپاه طبق قانون است

سردار جهانبخش کرمی: مصداقی برای دخالت سپاه در انتصابات وجود ندارد و هیچ مدیری از سوی سپاه برای گرفتن پست‌های مدیریتی معرفی نشده است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- فرمانده سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان در پاسخ به شائبه دخالت سپاه در انتصابات گفت: در بحث انتصابات، سپاه به‌هیچ‌عنوان دخالت نمی‌کند! در استعلامات از ارگان‌های امنیتی و سپاه نیز پیگیری‌هایی صورت می‌گیرد که طبق قانون و مقررات است. اما ما انتظار داریم که در بحث انتصابات افراد سالم، مؤمن و متعهد و متخصص و البته خادم به مردم موردتوجه باشد.

سردار جهانبخش کرمی، فرمانده سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان دوشنبه (11 بهمن‌ماه) در نشست با اصحاب رسانه در مورد شائبه دخالت سپاه در برخی انتصابات ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی نیز گفت: در بحث انتصابات، سپاه به‌هیچ‌عنوان دخالت نمی‌کند! در استعلامات از ارگان‌های امنیتی و سپاه نیز پیگیری‌هایی صورت می‌گیرد که طبق قانون و مقررات است. اما ما انتظار داریم که در بحث انتصابات افراد سالم، مؤمن و متعهد و متخصص و البته خادم به مردم موردتوجه باشد.

وی بابیان اینکه سپاه به‌تمامی دولت‌ها در محرومیت‌زدایی، جاده کشی، آب‌رسانی، درمانی و پزشکی و علمی و هر آنچه خدمت به اقشار مختلف مردم باشد بدون توجه به گرایش سیاسی دولت‌ها، صادقانه کمک می‌کنیم، ابراز کرد: مصداقی برای دخالت سپاه در انتصابات وجود ندارد و هیچ مدیری از سوی سپاه برای گرفتن پست‌های مدیریتی معرفی نشده است.

کرمی با اشاره به حضور سپاه در عملیات برف‌روبی اخیر که مجموعه ستاد بحران و مدیریت شهری را غافلگیر کرد نیز ابراز کرد: نزدیک 35 دستگاه ماشین‌آلات سنگین و کمپرسی سپاه پای‌کار آمده و خدمت به مردم را آغاز کردند.

نارضایتی مردم از شرایط اقتصادی و معیشتی انکار نشدنی است

کرمی در پاسخ به سؤالی مبنی بر «نارضایتی‌های عمومی از وضعیت اقتصادی که منجر به بدبینی به نظام نیز شده است»، عنوان کرد: ایران، ایران ضعیف و ذلیل قبل از انقلاب نیست. در حوزه اقتصادی و معیشت خانواده‌ها نیز نارضایتی‌هایی در سطح جامعه مشاهده می‌شود که قابل‌انکار نیست. باید مسئولان قبلی به این موضوع توجه می‌کردند. رهبری روز گذشته هم اشاره کردند که اگر روحیه جهادی دفاع مقدس در اقتصاد پیاده می‌شد، قطعاً مشکلات برطرف می‌شود. امیدواریم در دولت انقلابی این مشکل حل شود! به نظرم با بهره‌گیری از ظرفیت مردم به‌ویژه جوانان این مسئله قابل‌حل است.

این مسئول همچنین در خصوص جزئیات احداث بیمارستان سپاه در زنجان نیز عنوان کرد: تجربه ما در ایام کرونا نشان داد که هر جا ارتش، نیروی انتظامی و سپاه بیمارستان داشته در شرایط اضطراری به درد کشور خورده است. ما در ایام کرونا از ظرفیت تمامی درمانگاه‌ها و نیروهایمان استفاده کردیم. خوشبختانه با موافقت صورت گرفته، پروژه احداث بیمارستان در زنجان را پیگیری می‌کنیم.

کرمی ایجاد چند درمانگاه و احداث مرکز ناباروری را از پروژه‌های مدنظر سپاه زنجان اعلام کرد که موارد در دست پیگیری است.

به گفته این مسئول، سپاه مشکلی در تأمین اعتبار این مرکز ندارد و رایزنی‌ها برای «زمین» پروژه همچنان ادامه دارد.

افتتاح و کلنگ‌زنی آب‌رسانی به بیش از 90 روستا

وی همچنین ضمن گرامیداشت فرارسیدن دهه فجر و چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از برنامه‌ریزی‌ها به مناسبت این ایام در قالب 130 عنوان و بیش از 2500 برنامه در مساجد، تکایا، مدارس و مراکز دانشگاهی، پایگاه‌های مقاومت، کانون‌های بسیج اقشار، محلات در مناطق شهری و روستایی خبر داد.

کرمی یادواره «گرامیداشت یاد و خاطره سردار موشکی ایران، شهید حسن تهرانی‌مقدم» را از برنامه‌های شاخص دهه فجر اعلام کرد و گفت: این برنامه به‌پاس خدمات پدر موشکی ایران، چهارشنبه جاری بعد از نماز مغرب و عشا و با سخنرانی «سردار فدوی»، جانشین محترم فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با حضور مردم قدرشناس در حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود.

این مسئول افتتاح پروژه‌های آب‌رسانی به 37 روستا با همکاری بسیج سازندگی و شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در اواخر دهه فجر را از برنامه‌های در نظر گرفته‌شده عنوان کرد و گفت: میزان اعتبار صرف شده برای این پروژه 4 میلیارد تومان بوده است.

کرمی از کلنگ زنی و شروع آب‌رسانی به 57 روستا با پیگیری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و همراهی بسیج سازندگی و آب و فاضلاب استان زنجان خبر داد و گفت: میزان اعتبار پیش‌بینی‌شده 68 میلیارد تومان به‌جز تجهیزات و ماشین‌آلات به‌کارگیری شده، بوده است.

وی افتتاح 500 کارگاه خرد و خانگی و اعطای تسهیلات به میزان بیش از 30 میلیارد تومان را از برنامه‌های در نظر گرفته‌شده در دهه فجر دانست.

دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شهر زنجان، دیدار با امامان جمعه سایر شهرها، غبارروبی مزار شهدا، اجرای رزمایش کمک مؤمنانه و توزیع هزاران بسته معیشتی و بهداشتی بین خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا، تجلیل از چند خانواده شهدا، تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی بر اساس جهاد «تبیین» مدنظر رهبری، اجرای برنامه‌های ویژه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ازجمله برنامه‌های در نظر گرفته‌شده برای دهه فجر انقلاب اسلامی بود که از سوی «کرمی» اعلام شد.

کرمی بابیان اینکه سپاه از ارائه هرگونه خدمات به مردم که منجر به رضایتمندی عمومی باشد استقبال می‌کند، گفت: با همکاری و پیگیری بسیج حقوقدانان، امسال بیش از 600 نفر زندانی امسال آزادشده است. در بحث اشتغال و آب‌رسانی نیز ورود کرده و برای رفع مشکلات مردم نهایت تلاشمان را می‌کنیم. به‌طور مثال با شروع به کار مجتمع آب‌رسانی «اژدهاتو» بیش از 20 روستا از آن بهره‌مند می‌شوند.

ایران، قدرتمندانه مقابل تحریم‌ها ایستادگی کرد

کرمی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به تسلط کامل آمریکا بر ایران در سلطنت پهلوی عنوان کرد: در آن زمان به لحاظ سیاسی قدرت تصمیم‌گیری نداشتیم و آمریکا تصمیم‌گیرنده بود، نمونه‌اش هم طرح «کاپیتولاسیون» و جنایات بی‌شماری بود که توسط شیطان بزرگ در کشور جاری و ساری می‌شد.

این مسئول بابیان اینکه نه به لحاظ سیاسی بلکه به لحاظ اقتصادی، فرهنگی، نظامی و غیره کشور استقلالی نداشت، اضافه کرد: کشورهای ابرقدرت و در رأس آن‌ها آمریکا، به لحاظ اقتصادی، تمامی سرمایه‌ها را غارت می‌کردند و کشور رسماً تبدیل به مصرف‌کننده کالاهای بی‌ارزش آن‌ها شده بود! متأسفانه در حوزه فرهنگی و دینی نیز آمریکا و رژیم شاهنشاهی با اعتقادات ملت ایران وارد جنگ شده بودند و سبک زندگی غربی، فساد و فحشا را در کشور ترویج می‌دادند. در حوزه نظامی نیز وضعیت خوبی نداشتیم و بیش از 50 هزار نظامی آمریکایی تصمیم گیر بودند! سازمان سیای آمریکا و ساواک باهم دست‌به‌یکی کرده بودند و مردم ولایی و عاشورایی ایران را در زندان‌های مخوف به طرز وحشتناکی شکنجه می‌کردند.

کرمی «تشکیل حکومت اسلامی» به رهبری امام خمینی(ره) را نعمت بزرگ برای امت ایران اعلام کرد و گفت: شاه مجری، طرح‌های آمریکا بود اما امام(ره) برای رضای خدا قیام کرد و در مقابل زورگویی آمریکا ایستادگی کرد و گفت که «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»،  این ایستادگی جایگاه ولایت‌فقیه است که با پافشاری بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، مردم به جایگاه حقیقی خود رسیدند.

وی بابیان اینکه آغاز جنگ 8 ساله عراق علیه ایران با فرماندهی آمریکا و ابرقدرت‌های جهان بود، عنوان کرد: مردم ایران به پشتوانه ایمان و غیرتشان در 8 سال دفاع مقدس نیز با رشادت در جبهه‌ها به دفاع در مقام قوای دشمن پرداختند و پیروز شدند.

کرمی در بخش دیگری از اظهارات خود به فشار اقتصادی دشمن و تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی بحران‌ها را پشت سر گذاشته است، هر کشور ابرقدرتی به‌جای ایران بود، نمی‌توانست مقابل فشارهای دشمن و تحریم‌ها دوام آورد اما ملت ایران باصلابت ایستادگی کرد! به اعتقاد بنده ایران کشور ابرقدرت اسلامی است.

 

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانانتصابهااستعلام امنیتیسردار جهانبخش کرمی
sedayezanjannews.ir/nx8422


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»