کد خبر: 8424
1400/11/11 - 17:32


فرماندار زنجان در نشست خبری:

دفاعی از عملکرد شهرداری ندارم

خالقی: بارش برف با توجه به خشک‌سالی‌های اخیر و کم‌آبی استان نعمتی بوده است که بی‌تدبیری‌ها موجب تبدیل آن به نقمت شد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- نشست خبری فرماندار زنجان با اصحاب رسانه برگزار شد و پرویز خالقی در این نشست خبری اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران بزرگ‌ترین انقلاب بر اساس شاخصه‌ها و ویژگی‌های یک انقلاب است. ضمن اینکه بُعد اسلامی و دینی بودن آن نیز بر بزرگی این انقلاب افزوده است.

وی افزود: بیش از 500طرح و پروژه به مناسبت ایام دهه فجر در سطح شهرستان زنجان قابل‌افتتاح و کلنگ زنی است.

به گفته خالقی از 482 طرح مذکور، 433پروژه بااعتباری بالغ‌بر160 میلیارد تومان به مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند و 49 پروژه مابقی بااعتباری بالغ‌بر 140 میلیارد تومان در مرحله کلنگ زنی عملیات اجرایی قرار دارند. درواقع به‌طورکلی 501 طرح و پروژه عمرانی بااعتباری بالغ‌بر 300میلیارد تومان در این ایام به بهره‌برداری خواهد رسید.

این مسئول افزود: 19 طرح و پروژه نیز در حوزه سرمایه‌گذاری وجود دارد که این پروژه‌ها، پروژه‌های بزرگ و قابل اهمیتی هستند. در این زمینه 17 طرح و پروژه را بااعتباری بالغ‌بر 890 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسند و دو  پروژه دیگر بااعتباری بیش از 650 میلیارد تومان در آغاز عملیات اجرایی  قرار دارند.

فرماندار زنجان تصریح کرد: طرح‌ها و پروژه‌های سرمایه‌گذاری که در این زمینه وجود دارد، موجب اشتغال‌زایی 925 نفر خواهد شد که به امید خدا دو پروژه دیگری که وجود دارد 166 مورد اشتغال ایجاد خواهد کرد.

وی در این خصوص افزود: گرچه ما از آمار اشتغال در این حوزه راضی نیستیم اما تلاش برافزایش این میزان از سطح اشتغال‌زایی  در سال‌های آتی داریم.

وی بابیان اینکه تلاش ما بر این است که برنامه‌های این ایام مردمی محور باشند، اظهار کرد: همه برنامه‌های این ایام با حضور مردم و به دست آن‌ها و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی افتتاح خواهد شد.

بی‌تدبیری‌ها موجب تبدیل نعمت به نقمت شد

خالقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود‌ به بیان توضیحاتی درزمینهٔ نظارت‌ها و اقدامات فرمانداری در جهت بازگشایی راه‌های مواصلاتی شهر و روستاها طی روزهای برفی استان پرداخت و گفت: بارش این برف با توجه به خشک‌سالی‌های اخیر و کم‌آبی استان نعمتی بوده است که بی‌تدبیری‌ها موجب تبدیل آن به نقمت شد.

وی بابیان اینکه هیچ دفاعی از عملکرد مدیریت شهری در بارش اخیر ندارم و معتقدم که مدیریت شهری نتوانست رضایت مردم را جلب کند، اظهار کرد: با استقرار  شهردار جدید امیدوار شاهد مدیریت کار‌آمد باشیم.

وی در اعتراض برخی از خبرنگاران مبنی بر بسته بودن راه‌های برخی از روستاها ازجمله روستای ماری پس از گذشت بالغ‌بر 10 روز از بارش‌های اخیر، اظهار کرد: مسیر ارتباطی روستای ماری به شهر چندین بار بازگشایی‌شده است و اکنون نیز این راه باز است، منتهی مراتب آنچه در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود مربوط به راه‌های داخلی روستا ماری است.

37 دستگاه برنامه‌های خود را در این ایام به‌صورت مکتوب اعلام کردند

در ادامه سید بهزاد شفیعی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار زنجان بابیان برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، وزرشی معاونت فرهنگی و اجتماعی فرمانداری اظهار کرد: از چند ماه قبل ستاد ایام دهه فجر تشکیل شد و ما از همه دستگاه‌های مرتبط خواستیم که برنامه‌های خود را در طی این دوران عنوان کنند. ضمن اینکه از همان ابتدا بر مردمی بودن برنامه‌های این ایام تأکید داشتیم و این موضوع جزو اولویت‌های ما بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از37 دستگاه برنامه‌های خود را که شامل بیش از 500 برنامه سخنرانی و جشنواره می‌شود به‌صورت مکتوب  برای ما ارسال کردند.

به گفته شفیعی، برنامه‌های این ایام از ابتدای 12 بهمن‌ماه با نواختن زنگ انقلاب در مدارس شروع و به تبیین اندیشه امام و مقام معظم رهبری می‌پردازد.

افزایش اشتغال با اجرایی شدن 19 پروژه سرمایه‌گذاری

در ادامه مریم رشتچی معاون انسانی و توسعه منابع فرمانداری زنجان با اشاره به اینکه بیشتر طرح‌های سرمایه‌گذاری ما درنهایت موجب اشتغال‌زایی خواهد شد، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مسئولین استانی در این زمینه است .

وی ادامه داد: بهره‌برداری از 19 طرح اقتصادی در این ایام صورت خواهد گرفت که از این تعداد 17 پروژه با ظرفیت اشتغال 925 نفر به بهره‌برداری و دو پروژه با ظرفیت اشتغال 166 نفر وارد فاز عملیات اجرایی می‌شوند.

این مسئول یادآور شد :11 پروژه دارای سرمایه‌گذار بخش خصوصی است و آورده‌ها از بخش خصوصی تأمین‌شده است. همچنین در 8 پروژه نیز از تسهیلات بانکی و ملی و استانی استفاده‌شده است .

وی با اشاره به برخی از پروژه‌های اثرگذاری که از سال 98 شروع‌شده است، اظهار کرد:پروژه‌های پدیده شیمی غرب، طرح توسعه شرکت آنا کیمیا منگنز و کیمیا زیست پارسیان است که برنامه‌ریزی‌شده است که بتوانیم از حضور وزیر در افتتاح و بهره‌برداری این طرح‌ها داشته باشیم.

خرد و کلان بودن پروژه‌ها نبایست چندان موردتوجه باشد

در ادامه علی عبدی پور، معاونت عمرانی فرمانداری زنجان بابیان اینکه 482 پروژه برای افتتاح و کلنگ زنی  در این ایام وجود دارد که برخی از مهم‌ترین آن‌ها شامل24 طرح مسکن مددجویی کمیته امداد امام خمین (ره)، 5 طرح شهرداری ارمغان خانه ،1 طرح اداره راه‌آهن شمال غرب، 27 طرح بخشداری قره پشتلو و 30 طرح بخشداری زنجانرود، 16 طرح بخشداری مرکزی و 4 طرح شهرداری زنجان ، 2 طرح اداره کل نوسازی مدارس استان، 312 طرح شرکت توزیع برق استان و 33 طرح شرکت گاز استان، 3 طرح بنیاد مسکن انقلاب استان، 2 طرح اداره کل بهزیستی، 6 طرح دانشگاه زنجان و 11 طرح اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ است.

عبدی پور در پاسخ به سؤال صدای زنجان مبنی بر اینکه «با توجه به اینکه گاها شاهد افتتاح پروژه‌های خرد در این ایام هستیم،چه درصد از پروژه‌های مورد ذکر پروژه‌های اساسی و کلان هستند؟» اظهار کرد: هر هزینه‌ای که در افتتاح هر پروژه‌ای هزینه می‌شود از ثروت مملکت است و نبایست درزمینهٔ کم‌وزیاد و کوچک و بزرگ بودن پروژه‌ها بایست حساس شد. به‌هرحال این پروژه‌ها افتتاح می‌شوند تا بخشی از مشکل مردم را حل می‌کنند.

وی ادامه داد: غالباً بخشی از پروژه‌های بزرگ به‌صورت حضوری افتتاح می‌شوند و سپس پروژه‌های کوچک در کنار افتتاح این پروژه‌ها به مردم اطلاع‌رسانی می‌شوند تا مردم در جریان آن بخش از هزینه‌هایی که شده است، قرار گیرند.

فرماندار زنجان در این زمینه اما قول داد که ریز پروژه‌ها پس از جمع‌بندی و بررسی در اختیار خبرنگاران جهت اطلاع‌رسانی قرار گیرد.


انتهای پیام/

خبرنگار : زهره میرعیسی‌خانی 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانفرماندار زنجانپرویز خالقیشهرداری زنجان
sedayezanjannews.ir/nx8424


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»