کد خبر: 8428
1400/11/12 - 16:41


شورای شهر تصمیم گرفت؛

3.5 میلیارد برای المان میدان 15خرداد

شهردار زنجان: بنده و همکارانم در شورای شهر باید در خدمت کل مردم باشیم و تبعیض را حذف کنیم و با مردم عادلانه برخورد کنیم

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- بیست و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان با تأخیر نیم‌ساعته برخی از نمایندگان، 12 بهمن‌ماه 1400 در سالن جلسات شورای شهر برگزار شد.

در این جلسه بالغ‌بر 10 لایحه و نامه و دستور کار موردبحث و نظرخواهی اعضای شورا قرار گرفت که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به اختصاص بودجه 150 میلیون تومانی برای ساخت مجموعه 24 قسمتی حول محور سلامت و سبک زندگی ایرانی اسلامی به زبان ترکی، افزایش اعتبار ردیف بودجه خرید قیر برای پروژه‌های امانی مناطق از طریق جابه‌جایی اعتبارات، خرید تجهیزات و دستگاه‌های آسفالت‌ریزی از محل جابه‌جایی بودجه، تکمیل و تجهیز زیرساخت‌های آرامستان جدید شهر زنجان و محیط پیرامون آن از طریق جابه‌جایی اعتبار، نحوه تعیین بهای خدمات مدیریت پسماند عادی، ارائه گزارش در خصوص دلایل اجرایی نشدن پوشش یال‌های المان میدان 15 خرداد و درخواست صدور مجوز به‌منظور تحویل موقت قرارداد، مساعدت و کمک مالی 150 میلیون تومانی برای انجام برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و ملی در مراسم نماز جمعه و سایر برنامه‌های ستاد اقامه نماز جمعه، نام‌گذاری معابر و میدان‌های زنجان به نام شهدا و مشاهیر استان و افزایش اعتبار ردیف بودجه مکانیزه نمودن حمل و جمع‌آوری زباله در سطح منطقه دو و سه بود.

اختصاص 120میلیون برای ساخت مجموعه 24 قسمتی

 در ابتدای این جلسه محمدکاظم مجتهدی، عضو شورای ششم با اشاره به اینکه برنامه‌ای در حول محور سلامت و سبک زندگی اسلامی به زبان آذری در ۲۴ قسمت و به هزینه کرد و پرداخت مبلغ 120میلیون تومان از محل ردیف بودجه هزینه آموزشی شهروندان با همکاری موسسه رهپویان سبز سلامت اشراق تولید می‌شود، اظهار کرد: این برنامه در ۲۴ قسمت از شبکه اشراق و برخی از شبکه ترک‌زبان پخش خواهد شد.

وی همچنین در خصوص لایحه مساعدت و کمک مالی 150میلیون تومانی برای انجام برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و ملی در مراسم نماز جمعه و سایر برنامه‌های ستاد اقامه نماز جمعه خاطرنشان کرد: ستاد اقامه نماز به یکی از پایگاه‌های مهم عقیدتی و سیاسی تبدیل‌شده است و هیچ نهادی نیست که متولی هزینه‌های این مجموعه باشد؛ لذا برای کمک به برنامه‌های فرهنگی و سیاسی و اجتماعی هزینه‌هایی که این ستاد در قالب اجرای برنامه‌های ملی و مذهبی و سیاسی متحمل می‌شود، انتظار می‌رود که شهرداری، برای تأمین بخشی از این هزینه کمک‌رسان این مجموعه باشد.

افزایش اعتبار ردیف بودجه خرید قیر برای پروژه‌های امانی مناطق از طریق جابه‌جایی اعتبار

 در ادامه مجید ناصحی مقدم، نائب رئیس شورای شهر زنجان در خصوص افزایش اعتبار ردیف بودجه خرید قیر برای پروژه‌های امانی مناطق از طریق جابه‌جایی اعتبار، اظهار کرد: اعتبار برخی از پروژه‌های امانی در خرید کم آمده است و بنا است تا در این زمینه اعتبارات افزایش یابد.

حسین حمزه لو پاک، سخنگوی شورای شهر زنجان نیز با اشاره به اینکه درخواست ما این است که این اقدام هر چه سریع‌تر صورت گیرد و برای بهار نماند، اظهار کرد: با توجه به قیمتی که اکنون قیر دارد، خواهش ما این است که درزمینهٔ پر کردن مخازن قیر قبل از شروع فصل کاری اقدام شود تا هم به نوع در این زمینه صرفه‌جویی شود و هم در فصل کاری آینده کارها با کمترین هدر رفت زمان شروع گردد.

وی همچنین در خصوص خرید تجهیزات و دستگاه‌های آسفالت‌ریزی از محل جابه‌جایی بودجه تأکید کرد: خرید این دستگاه آلات در این‌سوی سال با بودجه‌ای بالغ‌بر 8میلیارد تومان صورت خواهد گرفت.

35میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و تجهیز زیرساخت‌های آرامستان جدید و محیط پیرامونی آن

یکی از لایحه‌های دیگر مصوب در این جلسه اختصاص 3.5میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و تجهیز زیرساخت‌های آرامستان جدید و محیط پیرامونی آن بود که غلامحسین احمدی، معاون مالی شهرداری زنجان نیز در رابطه با لایحه تجهیز زیر‌ساخت‌های آرامستان جدید شهر زنجان و محیط پیرامون آن از طریق جابه‌جایی اعتبارات بابیان اینکه محل آرامستان جدید به دلیل عدم امکان دفن اموات پیش‌ازاین مورد بهره‌برداری قرار نگرفته بود و درواقع زیرساخت‌ها فراهم نبود، اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا و لزوم انتقال این استفاده از این قبرستان  لذا برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی شورای شهر تصمیم به تسهیل در انجام امورات عمرانی در این منطقه کردند که  بالای ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان هزینه شد و اکنون نیز نزدیک ۳۵ میلیارد  تومان قرارداد  در حال اجرا دارند.درواقع هر قبری که  در این قبرستان برای دفن اموات فراهم‌ می‌شود حدود ۱۱ میلیون تومان برای شهرداری هزینه دارد.

وی ادامه داد: لذا برای اینکه مردم به لحاظ سلامت دچار مشکل نشوند و پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود شورای فعلی به دنبال تسریع در فراهم آوردن زیرساخت‌های‌ نیازمند است تا مردم در مراجعه به این مکان دچار مشکل نشوند و اخیراً هم دو ماشین حمل اموات برای رعایت پروتکل‌ها و تسهیل شرایط دفن اموات خریداری‌شده است.

نحوه تعیین بهای خدمات مدیریت پسماند عادی

یکی از مصوبات این جلسه نحوه تعیین بهای خدمات مدیریت پسماند عادی بود که ناصحی مقدم، در این زمینه، اظهار کرد: بر اساس بخشنامه‌ای که پیرو طرح مطالعاتی جامع وزارت کشور صورت گرفته است، ضرایبی برای میزان تولید زباله برای هر فرد و سازمان لحاظ شده است که این ضریب مبنا خواهد شد تا در لایحه آتی که مدیریت پسماند ارائه خواهد کرد مشخص کند که هر واحد چه میزان زباله می‌تواند تولید کند.

حسین حمزه‌لو پاک، سخنگوی شورای شهر زنجان نیز در این خصوص با ارائه پیشنهادی اظهار کرد: پیشنهادی که بنده در این زمینه دارم این است که فیش‌های پسماند از فیش عوارض شهری تفکیک شود و در ثانی دوماهه یا چندماهه بودن این فیش‌ها مشخص شود؛ ضمن اینکه بهتر است به سمت الکترونیکی شدن این فیش‌ها نیز حرکت کرد.

۳.۵ میلیارد تومان به المان 15 خرداد اختصاص یافت

 از دیگر لایحه‌های بیست و پنجمین جلسه شورای شهر زنجان دلایل اجرایی نشدن پوشش یال‌های المان میدان 15 خرداد و درخواست صدور مجوز به‌منظور تحویل موقت قرارداد بود که ناصحی مقدم، در این زمینه اظهار کرد: اعتبار اولیه این طرح حدود ۳ میلیارد تومان بود اما در حین اجرا این اعتبارات بیشتر شد و از همین رو از ناحیه سقف 25درصد بودجه به این موضوع اعتبار تزریق شد. ضمن اینکه  تلاش ما بر این بود که این المان برای کنگره شهدای استان سروسامان بگیرد و از همین رو پوشش یال‌ها حذف شد تا در سال آینده با قرارداد پوشش یال‌ها و گنبد اعتباری ۳.۵ میلیارد تومان به این المان اختصاص یابد و کار پایان یابد.

نام‌گذاری یکی از خیابان‌های شهر زنجان به نام ابو المهدی المهندس

منصور مرادلو رئیس شورای شهر نیز در مورد مصوبات کمیته نام‌گذاری از ابتدای شورای ششم، اظهار کرد: تلاش بر این است که با فهرستی که بنیاد شهید تهیه می‌کند معابر و خیابان‌هایی که نیاز است نام‌گذاری شوند، به نام یکی از شخصیت‌های برجسته و نامی و یا یکی از شهیدان استان نام‌گذاری شود.

وی ادامه داد: از همین رو برخی از معابر و خیابان‌های استان به نام یکی از شهدای استان زنجان نام‌گذاری شدند که شایان‌ذکر است برای ایجاد وحدت بین شیعیان دو کشور عراق و ایران یکی از معابر مهم در قسمت شرقی زنجان (بلوار پاستور شرقی بعد از میدان امام حسین شهرک گلشهر) به نام ابو المهدی المهندس نام‌گذاری شد.

حرکت به سمت مکانیزه کردن دفع زباله‌ها

 در ادامه غلامحسین احمدی، معاون منابع مالی شهرداری در خصوص افزایش اعتبار ردیف بودجه مکانیزه نمودن حمل و جمع‌آوری زباله در سطح منطقه دو و سه، افزود: در منطقه دو و سه درزمینهٔ جمع‌آوری مکانیزه زباله مشکلاتی وجود دارد و بر اساس این لایحه بنا است که در این منطقه مخازن جمع‌آوری زباله به میزان کافی خریداری و در معابر قرار گیرد تا به‌صورت مکانیزه  این زباله‌ها جمع‌آوری شود درواقع جابه‌جایی زباله در این مناطق که پیش‌ازاین به‌صورت دستی بود به‌صورت مکانیزه خواهد شد.

وی ادامه داد: شایان توجه است که پیش‌ازاین شهردار وقت برای خرید ماشین مکانیزه زباله در منطقه یک و ۴ فراخوان داد ولی پیمانکار نتوانست و شهرداری با خاور به دفع زباله اقدام می‌کرد که با واگذاری مناطق یک و چهار به پیمانکار این مشکل حل شد.

طرحی که مصوب می‌شود باید اجرایی گردد

ناصحی مقدم در بخشی از صحبت‌های خود در خصوص جابه‌جایی بودجه در شهرداری گله کرد و گفت: ما  در شهرداری با معضل جابه‌جایی بودجه مواجه هستیم و بیشترش هم مربوط به شهرداری منطقه هست و این مشکل وجود دارد. این اصلاح اکنون اجباری است ( با توجه به اینکه بخشی از فعالیت این شورا مربوط به شورای قبلی است) اما در خصوص پروژه‌های آتی انتظار این است که این‌قدر قراردادها محکم بسته شود تا مشکلات این‌چنینی اتفاق نیفتد چراکه بودجه وقتی مصوب شده است باید اجرایی شود اینکه ما قانون را دور بزنیم تا اعتباری که در دستمان مانده است را درجایی به کار بگیریم کار درستی نیست.

در خصوص حقوق مردم با هیچ‌کس هیچ مسامحه‌ای  نخواهیم داشت

در پایان علیرضا فیروزفر، شهردار جدید زنجان با اشاره به اینکه اعتقاد قلبی من این است که شهرداری خانه ملت است و اگر ملت را به‌کل مردم اطلاق کنیم، درنتیجه تکلیف شهرداری مشخص خواهد بود، اظهار کرد: بنده و همکارانم در شورای شهر باید در خدمت کل مردم باشیم و تبعیض را حذف کنیم و با مردم عادلانه برخورد کنیم.

وی ادامه داد: در خصوص حقوق مردم با هیچ‌کس هیچ مسامحه‌ای نخواهیم داشت و تقاضا درام که حق مردم و هم حق تمام ذی‌نفعان و شهرداری اعم از پیمانکاران و همکاران خود شهرداری باید در این زمینه موردتوجه قرار گیرد تا خدایی نکرده در حق کسی اجحافی صورت نگیرد.

فیروزفر بابیان اینکه مشکلاتی در شهرداری وجود دارد، اظهار کرد: انشاالله بنده توفیق داشته باشم که کاری کنم که سره از ناسره تشخیص داده شود و شفافیت با مردم رعایت شود. درخواست دارم که در کنار شهرداری باشید و با جان‌ودل شهرداری را حمایت کنید، چراکه یکی از حلقه‌های مفقوده در این سازمان اطلاع‌رسانی درست است.

 

انتهای پیام/

خبرنگار: زهره میر عیسی خانی

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانالمان میدان 15 خرداد زنجانشورای شهر زنجانعباس راشاد
sedayezanjannews.ir/nx8428


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»