کد خبر: 8451
1400/11/18 - 13:44


رئیس‌کل دادگستری استان زنجان اظهار کرد:

تأخیر در برف‌روبی زنجان عمدی بود

نیارکی: در 10 ماهه سال جاری شاهد رشد سرقت در استان مواجه هستیم

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: حسب بررسی‌ها و گزارش‌ها واصله، عدم برف‌روبی به‌موقع ناشی از کوتاهی و تعمدی بوده مسئولان امر حکایت دارد و مردم درحالی‌که برای جشن پیروزی انقلاب آماده می‌شدند، شاهد کوتاهی دستگاه‌های متولی برف‌روبی و ستاد مدیریت بحران استان در مدیریت این بحران بودند.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی ظهر امروز در پنجمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان ضمن تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و تشکر از اقدامات اعضای شورا و پیگیری مصوبات اظهار کرد: حرکت مسئولان در انجام وظایف در مسیر انقلاب، ولایت و شهدا امری ضروری است.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با اشاره به گزارش فرمانده انتظامی استان افزود: در مجموعه نیروی انتظامی استان اراده جدی در حوزه پیشگیری وجود دارد و نیروی انتظامی نقش مضاعفی در این حوزه دارد.

وی ضمن تسلیت و تبریک شهادت مأمور نیروی انتظامی در استان فارس اظهار کرد: این اقدامات اراذل اوباش هیچ انگیزه‌ای را از پلیس ما سلب نخواهد کرد، بلکه پلیس کما فی سابق باقدرت و اقتدار با شرارت‌ها برخورد خواهد کرد و امیدواریم در مرجع قانون‌گذاری نیز یک اصلاح و تغییری در قانون استفاده از سلاح توسط پلیس  انجام شود.

رئیس شورای قضایی استان زنجان تأکید کرد: موضوعات پیشگیری موضوعی مهم و کم‌هزینه است و نباید اجازه داد بسترهای پیشگیری از وقوع جرم از بین برود امر پیشگیری را جدی بگیریم و همه دستگاه‌ها در این خصوص وظیفه و نقش دارند.

صادقی نیارکی گفت: موضوع سرقت مقوله‌ای مهم است و استان از حیث نرخ و فراوانی این جرم جزو استان‌های آخر است با این اوصاف در 10 ماهه سال جاری شاهد رشد سرقت در استان  مواجه هستیم این رشد قابل‌پیشگیری است.

وی ادامه داد: در دستگاه قضایی برای پیشگیری از وقوع جرم سرقت دستورات لازم برای  صدور احکام بازدارنده در دادسراها در همه حوزه‌های قضایی صادرشده است.

رئیس‌کل دادگستری استان به اعطای اختیار قانونی و مستقیم و بدون دستور قضایی به مأمورین جهاد کشاورزی در حوزه تغییر کاربری اراضی اشاره کرد و گفت: به مأمورین جهاد کشاورزی اختیار مستقیم و بدون دستور قضایی داده‌شده که در صورت مشاهده تغییر کاربری مانع ایجاد تغییر کاربری شوند و اجازه تغییر کاربری را ندهند، چراکه با اقدامات پیشگیرانه و به‌موقع از بروز خسارات و ایجاد نارضایتی‌ها جلوگیری خواهد شد.

صادقی نیارکی به عدم برف‌روبی به‌موقع در زنجان نیز اشاره کرد و افزود: حسب بررسی‌ها و گزارش‌ها واصله، عدم برف‌روبی به‌موقع ناشی از کوتاهی و تعمدی مسئولان امر حکایت دارد و مردم درحالی‌که برای جشن پیروزی انقلاب آماده می‌شدند، شاهد کوتاهی دستگاه‌های متولی برف‌روبی، ستاد مدیریت بحران استان در مدیریت این بحران بودند و با این کار مرتکب ترک فعل شدند و  البته وعده داده‌اند دیگر شاهد این مشکلات نباشیم.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان به موضوع بعدی جلسه که نظارت بر بازار بود اشاره کرد و گفت:گرانی افسارگسیخته مشمول استان زنجان نیست، بلکه این‌یک موضوع کشوری است  اما باید تلاش برای کنترل  بازار و گرانی‌ها به عمل آید.

وی تصریح کرد: در استان  زنجان اقدامات خوب و به هنگامی در حوزه نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها توسط دستگاه‌های متولی امر نظارت و بازرسی انجام‌شده که منجر به کنترل افزایش قیمت در برخی کالاها شده است.

صادقی نیارکی با تأکید بر اینکه ستاد تنظیم بازار به وظیفه خود در آستانه پایان سال عمل کند و فعالان اقتصادی جزء و کلان کشور به فرمایشات مقام معظم رهبری در تولید محصولات با کیفیت  جامه عمل بپوشانند، گفت: ما از عموم مردم هم تقاضا داریم اگر در بازار شاهد نابسامانی‌هایی شدند، موضوع را به مراجع نظارتی برای پیگیری اعلام کنند.

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانبرف روبیصادقی نیارکیترک فعل
sedayezanjannews.ir/nx8451


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»