کد خبر: 8529
1400/12/14 - 15:58


گزارش صدای زنجان از آغاز حاشیه‌ها در انتصاب‌های شهرداری؛

انتصاب پسرهای خوب در شهرداری زنجان

گرچه ادعا می‌شد باروی کار آمدن شورای جدید و انتخاب شهردار جدید، بسیاری از حاشیه‌ها پیرامون انتصاب‌ها در شهرداری و مداخله‌های شورا شهر در این امور دیگر مطرح نمی‌شود اما برخی اخبار تأییدشده حکایت از ادامه ماجرا دارد و حاکی است که کسی را برای مدیریت آرامستان در نظر گرفته‌اند که در حال حاضر در سازمان آتش‌نشانی شهرداری فعال بوده و به این سازمان تعهد خدمت 10 ساله دارد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- گرچه ادعا می‌شد باروی کار آمدن شورای جدید و انتخاب شهردار جدید، بسیاری از حاشیه‌ها پیرامون انتصاب‌ها در شهرداری و مداخله‌های شورا شهر در این امور دیگر مطرح نمی‌شود اما برخی اخبار تأییدشده حکایت از ادامه ماجرا دارد و حاکی است که کسی را برای مدیریت آرامستان در نظر گرفته‌اند که در حال حاضر در سازمان آتش‌نشانی شهرداری فعال بوده و به این سازمان تعهد خدمت 10 ساله دارد.

باروی کار آمدن شهردار جدید، فصل انتصابات در شهرداری آغازشده است. چند انتصاب جدید در شهرداری انجام‌شده و طبق شنیده‌ها قرار است شهردار منطقه یک و شهردار منطقه سه نیز به‌زودی انتخاب و معرفی شوند. یکی از انتصاباتی که قرار است، طی روزهای آتی رخ دهد و حاشیه‌هایی را با خود به همراه دارد، مربوط به مدیریت آرامستان زنجان است، موضوعی که اعضای شورا هرگونه دخالت در آن را رد می‌کنند.

در همین مورد تعدادی از کارکنان شهرداری ضمن تأیید موضوع به خبرنگار صدای زنجان می‌گویند: انتخاب یک آتش‌نشان برای یک پست تأثیرگذار مایه خوشحالی است، ولی چرا برای بقیه این فرصت فراهم نباشد. وقتی کسی به‌عنوان آتش‌نشان جذب سازمان می‌شود، تعهد می‌دهد که در این سازمان و با همین عنوان شغلی ادامه فعالیت دهد، حال سؤال اینجاست، این شخص که به‌عنوان آتش‌نشان فعالیت دارد، چطور می‌‌تواند در یک سازمان دیگر آن‌هم به‌عنوان مدیر فعالیت کند؟

آن‌ها با اشاره به اینکه انتخاب یک فرد تازه‌وارد در سازمان بدون تجربه مدیریتی، اجحاف در حق بقیه آتش‌نشانان است، افزودند: اگر قرارداد شغلی قابل‌تغییر است، پس برای بقیه هم اتفاق بیافتد، چون با توجه به‌سختی کاری که آتش‌نشانی دارد، قاعدتاً همه تمایل به فعالیت در بخش‌های اداری دارند. بنابراین انتظار داریم در شورای جدید و شهردار جدید اتفاقاتی در راستای اجرای عدالت رخ دهد، نه اینکه انتصابات سفارشی باشند.

یکی از کارکنان هم بابیان اینکه آتش‌نشانی دارای ظرفیت‌های خوبی در بین کارکنان دارد، افزود: برای من جای سؤال است، اگر این انتخاب بر اساس تحصیلات بوده، چرا از میان افرادی که دانشجوی دکترا هستند، انتخابی صورت نگرفته است؟ در طول خدمت آتش‌نشانان ارتقای شغلی برای هیچ‌یک از مأموران آتش‌نشانی با هر سطح تحصیلاتی وجود ندارد، این اتفاق به‌ندرت رخ می‌دهد و تنها زمانی است که شخص سفارش شده باشد!

وی بابیان اینکه انتصاب یک فرد بی‌تجربه به نام جوان‌گرایی موجب ناامیدی نیروهای دیگر از اجرای عدالت می‌شود، تصریح کرد: با این کار انگیزه‌ای برای ادامه کار باقی نمی‌ماند، چون گویی آتش‌نشانی نردبان ترقی برای افرادی خاص می‌شود. برخی از آتشنشانان باوجود داشتن مدرک کارشناسی ارشد و دکترا هنوز هم به‌عنوان مأمور فعالیت دارند، این در حالی است که برخی از افراد به‌واسطه ارتباط با مدیران شهرداری و یا شورا پله‌های ترقی را یکجا می‌پیمایند. طبق قانون وقتی شخصی به‌عنوان آتش‌نشان جذب می‌شود، تعهد 10 ساله دارد که باید در سازمان خدمت کند، اما آیا این اتفاق برای گزینه موردنظر هم افتاده است؟

یکی دیگر از کارکنان معترض به این موضوع هم به بحث کمبود نیرو در آتش‌نشانی اشاره کرد و افزود: در حالت عادی سازمان آتش‌نشانی برای حضور در عملیات کمبود نیرو دارد، حالا چطور است که قرار است یک مأمور دیگر از جمع ما کم شود وقتی جذب نیرویی در آتش‌نشانی وجود ندارد، پس چطور در این وضعیت که ایستگاه هفت آتش‌نشانی هم در حال افتتاح است، نیروی عملیاتی آتش‌نشانی را از سازمان منفک می‌کنند و در این شرایط سازمان چه کسی را جایگزین وی خواهد کرد.

شورا هیچ دخالتی در انتصابات شهرداری ندارد

در این زمینه منصور مرادلو، رئیس شورای شهر زنجان در پاسخ به این موضوع، با اشاره به اینکه این موضوع باید از سمت شهرداری پیگیری شود نه شورا، به گفتن این جملات بسنده کرد که «این موضوع اصلاً به شورا مربوط نیست و من به‌شخصه هرگونه شائبه در خصوص دخالت شورا در این زمینه را رد می‌کنم.»

وی ادامه داد: شهرداری موظف است برای جذب هر فردی از مراکزی که لازم است استعلام بگیرد و  اگر فرد شرایط لازم را داشت، پست را به ایشان بدهد.

انسیه ابوبصیر، دیگر عضو شورای شهر نیز در گفتگو با رسانه‌ها گفته که در این دوره ما موضوع اصلاح ساختار و چابک سازی بدنه شهرداری را مدنظر داریم. اگر مدیریت‌ها با دیدگاه مثبت و با توانمندی و تعهد همراه باشد، موجب ایجاد رضایت در شهروندان خواهد شد، از همین رو امیدواریم دقت لازم در انتخاب مدیران انجام شود که نارضایتی‌های به وجود آمده درگذشته که حاصل از عدم رعایت قانون مداری یا رعایت اخلاق‌مداری بوده رفع شود. در چنین شرایطی مردم زنجان انتظار دارند، که افرادی انتخاب شود که به تمام جوانب در کنار کار جهادی و انقلابی وارد باشند.

وی در پاسخ به برخی از شائبه‌ها درزمینهٔ دخالت اعضای شورا در انتصابات اظهار کرد: شورا دخالتی در انتصابات نداشته و ندارد، از همین رو عدم دخالت اعضای شورا دست شهردار را در انتصابات باز می‌گذارد، اما این حداقل انتظار اعضای شورا و مردم شریف زنجان است که مدیران شایسته‌ای برای شهرداری زنجان در رده‌های مختلف انتخاب شوند.

سؤالاتی که بی‌پاسخ ماند

 صدای زنجان برای پیگیری‌های بیشتر، موضوع را از روح‌الله پناهی، معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهردار زنجان پیگیر شد که ایشان ابتدا پاسخ به این سؤال را منوط به مصاحبه حضوری و زمان دیگری موکول کرد و در ادامه به تماس‌های خبرنگار صدای زنجان پاسخ نداد.

انتهای پیام/

 

خبرنگار: زهره میرعیسی‌خانی

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانشهرداری زنجانشورای شهر زنجانفیروزفر
sedayezanjannews.ir/nx8529


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»