کد خبر: 8628
1401/02/08 - 16:7


افزایش رسمی کرایه‌ تاکسی در زنجان

سفرهای درون‌شهری 33 درصد گرانتر شد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری زنجان اظهار کرد: کرایه حمل و نقل شهری 33 درصد افزایش یافت.

داوود نوری، رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری زنجان در گفت و‌گو با صدای زنجان از افزایش 33 درصدی کرایه تاکسی خبر داد و گفت: روز گذشته این موضوع (افزایش کرایه تاکسی‌ها) در ستاد تنظیم بازار مصوب شد و از امروز (8 اردیبهشت ماه 1401) نیز که شورای شهر حکم افزایش قیمت را دادند، عملا کرایه تاکسی‌ها حدود 33 درصد افزایش یافت.

وی ادامه داد: برای تاکسی‌ها، مسیر اول که پیش از این 1500 تومان بود از امروز 2 هزار تومان شده است و به طور متوسط در هر وسیله نقلیه و هر مسیر حدود 500 تومان کرایه افزایش یافت.

این مسئول با بیان اینکه این میزان افزایش کاملا کارشناسی و آنالیز شده است، اظهار کرد: از بهمن ماه سال گذشته، نمایندگان رانندگان تاکسی جلسات متعددی داشتند و در این زمینه هزینه فایده آنها (جدول هزینه‌ها و مخارج‌شان و در‌آمدها) مورد بررسی قرار گرفته بود و افزایش نرخ مدنظر را به شورای شهر اعلام شده بود.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری زنجان در این‌ زمینه افزود: در شورای شهر این نرخ نسبت به آن نرخی که ما پیشنهاد داده بودیم، تعدیل شد و این نرخ مصوب شده مورد تائید قرار گرفت و به فرمانداری انتقال و از آنجا به سازمان صمت ارسال شد که سازمان صمت نیز در این زمینه از ما آنالیز قیمت‌ها را خواست که ارسال شد و نهایتا روز گذشته در جلسه ستاد تنظیم بازار این نرخ مصوب شد.

وی خاطرنشان کرد: نظر خود رانندگان تاکسی بسیار بالاتر از این میزان بود و حداقل 60 درصد افزایش نرخ را مدنظر داشتند (با توجه به قیمت‌های لوازم یدکی و لاستیک و بیمه) ولی نهایتا ما تنها رانندگان تاکسی را مدنظر نگرفتیم و سعی کردیم برای رفاه حال شهروندان زنجانی این نرخ را به کمترین میزان ممکن افزایش دهیم.

افزایش رسمی کرایه تاکسی و اتوبوس در زنجان در حالی است که پیش از این برخی از رانندگان پیش از تصویب این نرخ، اقدام به افزایش خودسر قیمت‌ها کرده بودند.

انتهای پیام/

 

خبرنگار: زهره میرعیسی خانی

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانکرایه تاکسیکرایه اتوبوس
sedayezanjannews.ir/nx8628


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»