کد خبر: 8642
1401/02/11 - 15:14


کارفرمایان به کارگران به دید سرمایه‌های انسانی نگاه کنند

دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان گفت: کارفرمایان باید به کارگران به دید سرمایه‌های انسانی نگاه کنند

پایگاه خبری صدای زنجان

 پایگاه خبری صدای زنجان - دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان گفت: کارفرمایان باید به کارگران به دید سرمایه‌های انسانی نگاه کنند.

اصغر نجاری در جلسه تجلیل از کارگران و کارفرمایان نمونه استان، اظهار کرد: اصل ۸ قانون کار باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد. همچنین اصل ۴ قانون کار که مربوط به حفاظت فنی و بهداشت کار و کارگر است  باید مورد توجه ویژه قرار گیرد تا از وقوع اتفاقات ناگوار حادث شده جلوگیری شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان با بیان اینکه حمایت از سرمایه‌گذار و همچنین برطرف کردن موانع قانونی، تاثیر بسزایی در رشد اقتصاد زنجان دارد، تصریح کرد: توجه به سرمایه انسانی به‌عنوان اصلی‌ترین سرمایه توسط کارفرمایان لازم‌الاجرا است؛ چرا که هر زمان این موضوع مورد توجه قرار گرفته است به همان نسبت، تاثیرش در افزایش راندمان تولید و افزایش بهره‌وری شاهد بودیم.

در این جلسه، علی‌البدل کارگر نمونه استانی با بیان مشکلات و دغدغه‌های کارگران، بیان کرد: توجه مسئولان به دغدغه‌های جامعه کار موضوعی اجتناب‌ناپذیر است؛ کارگران خواهان بهبود وضعیت معیشتی و قدرت خرید خود هستند نه مثل شرایط فعلی که روز به روز سفره کارگری کوچک‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه قراردادهای موقت کارگری باعث خدشه‌دار شدن عزت کارگر می‌شود، افزود: کاهش کیفیت محصولات تولیدی و بهره‌وری تولید، در عدم توجه کافی به قشر کارگری بوده است.

رئیس هیئت مدیره شوراهای کارگری استان زنجان نیز در این جلسه ضمن تبریک هفته کار و کارگر و بسیج کارگری، اظهار کرد: از آنجایی‌که محور نام‌گذاری طی سال‌های اخیر نیز اشتغال و تولید بوده است، دید دقیق و کارشناسی شده رهبر معظم انقلاب را نشان می‌دهد که برای ما کارگران استان عرفا، شرعا و قانونا تکلیف است که همراهی مقامات سیاسی و معنوی کشور جهت عینیت بخشیدن به نامگذاری مقام معظم رهبری پای کار بیاییم.

حسن امانلو افزود: به نمایندگی از تشکل‌های صنفی کارگری مجمع نمایندگان کارگران و شورای کار استان، اعتقاد داریم دولت انقلابی در این مدتی که سر کار آمده است، می‌تواند مطالبات کارگران را مرتفع سازد.

وی با اشاره به دغدغه کارگران در حوزه امنیت شغلی کارگران، گفت: کارگری که چند ماهه استخدام می‌شود، دغدغه کیفیت کار را ندارد و نگران این است که ماه بعد نیز ادامه کار را خواهد داشت یا نه؛ لذا تامین امنیت این قشر زحمت‌کش حائز اهمیت است.

 رئیس هیئت مدیره شوراهای کارگری استان زنجان  ادامه داد: تورم افسار گسیخته کمر کارگران را شکسته از این‌رو شورای عالی کار اسفندماه افزایش ۵۷ درصدی حقوق را تصویت کرد، اما برخی از کارفرمانماها حقوق فروردین را پرداخت نکرده‌اند و اظهار داشتند این درصد پایین‌تر می‌رود؛ به کارگران اطمینان می‌دهیم اگر تغییری باشد کاهشی نخواهد بود.

این فعال صنفی همچنین با گلایه از برخی از پیمانکاران، اظهار کرد: پیمانکاران بخش کمی از وجوه دریافتی از کارفرما را صرف حقوق کارگران می‌کنند، لذا خواهان حذف پیمانکاران و پیگیری جدی این مسئله هستیم.

 

انتهای پیام

 

منبع:ایسنا


صدای زنجانکارگراندبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان
sedayezanjannews.ir/nx8642


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»