استاندار زنجان گفت: باید اماکن دولتی بدون استفاده در سطح استان که قابلیت تبدیل شدن به محیط آموزشی را دارد، شناسایی و برای آموزش دانشآموزان تجهیز شود
پایگاه
خبری صدای زنجان- استاندار زنجان گفت: باید اماکن دولتی بدون
استفاده در سطح استان که قابلیت تبدیل شدن به محیط آموزشی را دارد، شناسایی و برای
آموزش دانشآموزان تجهیز شود.
محسن افشارچی در جلسه شورای آموزش و پرورش
استان، اظهار کرد: امسال موضوع نوسازی مدارس باید با جدیت پیگیری شود و همه دستگاهها
و مدیران همکاری لازم را داشته باشند تا این کمبود با توجه به دو سال گذشته که دانشآموزان
از محیط آموزش حضوری محروم بودند، برطرف شود.
وی با اشاره به شرایط تورم و تحریمهای اقتصادی
و تاثیر آن بر اقشار مختلف از جمله معلمان، افزود: با وجود تاثیر منفی تحریمها بر
اقتصاد کشور دو گروه کارگران و معلمان مورد توجه نظام و دولت قرار گرفتند.
نماینده عالی دولت در استان زنجان تصریح کرد:
با وجود جایگاه والای معلمان و فرهنگیان در عرصه تعلیم و تربیت نسل آینده کشور متاسفانه
تا به امروز به نحو مطلوب از این قشر ارزشمند قدردانی نشده اما در تلاش هستیم از مشکلات
این قشر بکاهیم، زیرا درد معلم درد همه مردم است.
افشارچی یادآور شد: نقطه عطف و تغییر زندگی
هر فردی به قشر معلم گره خورده است و هر انسانی در طول زندگی خود درس ارزشمندی از
معلم خود به یادگار دارد و باید بیش از پیش به این عزیزان اهمیت دهیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این
جلسه گفت: در مجموع تعداد ۵۳ مدرسه ۱۲ کلاسه طی چند سال آینده باید در سطح استان به
بهره برداری برسند.
علی اسماعیلی اظهار کرد: در مجموع شهرکهای
حاشیه شهر زنجان از جمله گلشهر کاظمیه، پونک و ... به تعداد ۲۶ هزار و ۲۱۶ دانشآموز
شناسایی شده که همین رقم بیانگر این مسئله است که باید تدابیر ویژهای برای تحصیل این
افراد در نظر گرفته شود.
وی افزود: در مناطق ابهر ناحیه یک و ۲، بزینهرود،
خرمدره و خدابنده از لحاظ فضای آموزشی مشکلاتی وجود دارد که باید در کمترین زمان
برطرف شود.
این مسئول در ادامه با اشاره به نحوه برگزاری
کلاسهای درس در مهرماه ۱۴۰۱، عنوان کرد: به دلیل کمبود تعداد مدارس در سطح شهر برای
سال جدید تحصیلی ناچار هستیم برخی مدارس را به صورت دو شیفت صبح و عصر دایر کنیم که
این کمبود بخشی به دلیل کمبود اعتبارات در سالهای گذشته و بخشی از آن به دلیل شرایط
بیماری کرونا و حضور نیافتن دانشآموزان در مدارس و تحلیل دقیق شرایط بوده است.
وی با اشاره به ماده ۱۸ قانون شورای عالی آموزش
و پرورش، ادامه داد: طبق این قانون، انبوهسازانی که بیش از ۲۰۰ واحد مسکونی را عملیاتی
میکنند، موظف هستند خدمات آموزشی از جمله ساخت مدرسه را نیز برای ساکنان این واحدها
اجرا کنند ولی در حال حاضر در مناطقی مانند گلشهر کاظمیه و پونک این قانون عملی نشده
است و این مناطق از کمبود مدارس برخوردار هستند.
این مسئول با اشاره به وضعیت شیوع بیماری کرونا
طی دو سال گذشته، تصریح کرد: متاسفانه به دلیل شرایط بیماری کرونا و آموزش غیرحضوری
شاهد افت تحصیلی دانشآموزان در مقاطع مختلف هستیم که در تلاشیم با برگزاری کلاسهای
جبرانی و تقویتی، این نقص را تا حدودی جبران کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: برای
ارتقای درسی دوره ابتدایی ۳۰۰ میلیون تومان، دوره متوسطه اول ۲۸۰ میلیون تومان و متوسطه
دوم ۳۵۰ میلیون تومان بودجه برای برگزاری کلاسهای فوق برنامه و تقویتی مورد نیاز است
که امیدواریم با همکاری نهادهای مختلف بتوانیم به نحو احسن این برنامه را اجرایی کنیم.
اسماعیلی در ادامه با اشاره به موضوع تشکیل
تیم دانشبنیان در شهرکهای صنعتی، خاطرنشان کرد: ما در ادارهکل آموزش و پرورش استان
و طی تعاملاتی که با مراکز آموزش فنی و حرفهای و هنرستان و به تازگی با شرکت پارسسوئیچ
داشتیم، در صدد هستیم تا حضور دانشآموزان در محیط مهارتآموزی پررنگ شده و این افراد
از نزدیک محیط کار را لمس کنند.
انتهای پیام
منبع:ایسنا