کد خبر: 8720
1401/02/26 - 16:27


نرخ رشد جمعیت در زنجان ۱.۷۸ درصد است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: نرخ رشد جمعیت در استان زنجان در سال ۹۹ به ۱.۷۸ درصد بوده هر چند نسبت به کشور در شرایط بهتری است اما وضعیت قابل قبولی نیست

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: نرخ رشد جمعیت در استان زنجان در سال ۹۹ به ۱.۷۸ درصد بوده هر چند نسبت به کشور در شرایط بهتری است اما وضعیت قابل قبولی نیست.

دکتر مشهود تقی‌لو با اشاره به اینکه کشور به لحاظ رشد جمعیت سیر نزولی دارد، افزود: با اینکه از سال ۹۳ قانون حمایت از خانواده ابلاغ شده اما در عمل  فرهنگ سازی لازم بر روی موضوع انجام نگرفته، همین امر موجب شده است تا خطر پیری جمعیت، کشور را تهدید کند.

وی اضافه کرد: هم اکنون نرخ رشد جمعیت در کشور از ۲.۱ درصد در سال ۹۵ به ۱.۷۴ درصد در سال ۹۸ رسیده است که هر چند استان زنجان در این خصوص وضعیت قابل قبولی دارد، اما باید اقدامات بیشتری انجام شود.

 این مسوول  با تاکید بر اینکه از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۲۰ سالمندان کشور به دو برابر خواهد رسید، گفت: سیر پیری جمعیت که در کشورهای دیگر در ۱۰۰ سال شکل می‌گیرد در کشورمان طی ۲۰ سال رخ خواهد داد، بنابراین جامعه با کهولت سن مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه جمعیت جوان به عنوان مهمترین عامل اقتدار کشورها محسوب می شود، اظهار داشت: نیروی مولد و جوان به عنوان یکی از پایه های اصلی قدرت رشد اقتصادی، اجتماعی کشورها به شمار می رود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با اشاره به اینکه قدرت و توسعه هر کشور در رابطه با نیروی انسانی و جمعیت معنا پیدا می کند، ادامه داد: حرکت به سمت پیشرفت همه جانبه نیاز جدی به توسعه و ارتقای سرمایه انسانی دارد.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل ستاد برگزاری و بزرگداشت هفته ملی جمعیت با مسوولیت رییس دانشگاه و عضویت معاونین و اطلاع رسانی و دیگر موارد از برنامه های این هفته اعلام شده است.

گفتنی است، برنامه های هفته ملی جمعیت از شنبه ۲۴ اردیبهشت ‌لغایت جمعه ۳۰ همین ماه در جهت آگاهسازی عمومی با موضوعات مهم جوانی جمعیت، تدوین و اجرا می‌شود.

روز شمار هفته جمعیت بر اساس وضعیت جامعه کنونی  انتخاب شده تا مردم و مسوولان با احساس مسوولیت بیشتر وظایف خود را در راستای جوانی جمعیت و پیشگیری از بحران سالمندی با افزایش نرخ باروری کلی و حمایت از فرزندآوری سالم و تعالی سلامت به جا آورند.

 

انتهای پیام

 

منبع: ایرنا


صدای زنجاننرخ رشد جمعیت در زنجانمعاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و
sedayezanjannews.ir/nx8720


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»