کد خبر: 8798
1401/03/08 - 16:26


موردی از ابتلا به آبله میمونی در زنجان مشاهده نشده است

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: تاکنون مورد مشکوکی از ابتلا به آبله میمونی در استان زنجان مشاهده نشده است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: تاکنون مورد مشکوکی از ابتلا به آبله میمونی در استان زنجان مشاهده نشده است.

مشهود تقی‌لو در رابطه با آبله میمونی، اظهار کرد: این بیماری همانند آبله انسانی بوده ولی با عوارض متفاوت همراه است.

وی با بیان اینکه تاکنون مورد مشکوکی از ابتلا به آبله میمونی در استان زنجان مشاهده نشده است، افزود: راه اصلی انتقال آبله میمونی تماس با ضایعه پوستی مربوط به آبله میمون بوده و تماس تنفسی نزدیک بیمار با غیربیمار و یا تماس با سطوح آلوده باشد، حتی امکان انتقال آلودگی این ویروس از طریق چشم وجود دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستورالعمل بهداشتی در خصوص آبله میمون را به دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان ابلاغ کرده و طبق آن عمل می‌شود.

هنوز مبارزه با ویروس منحوس کرونا به خط پایان نرسیده که خبر از شیوع بیماری آبله میمونی در برخی نقاط جهان، لرزه بر تن مردم انداخته است.

بیماری آبله میمون در اثر عفونت با ویروس ایجاد می‌شود که این ویروس از جنس Orthopoxvirus و خانواده Pxvididae است که از حیوانات وحشی مانند جوندگان یا از طریق افراد آلوده منتقل می‌شود.

محققان این بیماری را برای نخستین‌بار در سال ۱۹۵۸ در میمون‌های آزمایشگاهی شناسایی کردند و نخستین مبتلای انسانی به آبله میمون در سال ۱۹۷۰ در جمهوری کنگو ثبت شد.

 

انتهای پیام

 

منبع:ایسنا 


صدای زنجانآبله میمونی در زنجان
sedayezanjannews.ir/nx8798


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»