کد خبر: 8805
1401/03/09 - 16:19


شهردار زنجان در نشست خبری:

اجبار قبول نمی‌کنم

فیروزفر: روحیه‌ام اجبار را از کسی قبول نمی‌کند و حتی روحیه ضد اجبار دارم. اگر لازم باشد، استعفا می‌دهم اما اجبار را قبول نمی‌کنم و مهم نیست که فرد مورد نظر، چه کسی باشد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- شهردار زنجان در پاسخ به سوال خبرنگار صدای زنجان در رابطه با برخی گمانه‌زنی‌ها درباره انتصابات اخیر در شهرداری زنجان تصریح کرد که «من روحیه اجبار پذیری ندارم و کسی نمی‌تواند من را مجبور به کاری بکند. ترجیح می‌دهم کنار بکشم و استعفا دهم تا اینکه مجبور به انجام کاری شوم. در انتصاب‌ها هم کسی به من تحمیل نشده است اما مشورت و مشاوره داشته‌ام.»

وی در خصوص انتصاب سرپرست سازمان آرامستان‌های شهرداری زنجان اظهار کرد: در بدو ورود به شهرداری تقاضا کردم که افراد صلاحیت‌دار را معرفی کنند و مدیرعامل آرامستان نیز از بین همین پرس‌وجوها به بنده معرفی شد.

فیروزفر با بیان اینکه مدیرعامل آرامستان را نمی‌شناختم و توسط فردی که نه تنها در شورا و شهرداری بلکه اصلا در زنجان نیست به بنده معرفی شد، خاطرنشان کرد: ایشان فرد توانمندی است اما با وجود اینکه سازمان آتش‌نشانی، جزئی از ساختار شهرداری است باز هم به دلیل تعهد ایشان به خدمت در آتش‌نشانی، قضیه را منتفی کردیم اما گفتند که راهکار قانونی دارد.

بر اساس بخشنامه‌های موجود، مجوز انتصاب ایشان در سازمان آرامستان را از مدیریت امور شهری استانداری گرفتیم و انتصاب ایشان کاملا بر مبنای قانون است. نسبت داشتن او با یکی از اعضای شورای اسلامی شهر زنجان صحت ندارد و ایشان یکی از مدیران موفق شهرداری بوده و عضو مورد نظر شورا نیز صراحتاً اعلام کرد که هیچ نسبت فامیلی با این مدیر ندارد.

علیرضا فیروزفر در نشست خبری امروز در پاسخ به سوال خبرنگاران حاضر گفت: این درست نیست که بگوییم یک مدیر در انتصاباتش استقلال کامل دارد چرا که فیلترهای مختلفی برای انتخاب و انتصاب یک فرد وجود دارد و انتخاب و انتصاب به‌طور کامل اصلاً معنایی ندارد و به برخی ضوابط باید دقت کنیم.

روحیه‌ام این نیست که اجبار را از کسی قبول کنم و حتی روحیه ضدّ اجبار دارم و اگر لازم باشد، استعفا می‌دهم اما اجبار را قبول نمی‌کنم و مهم نیست که فرد مورد نظر، چه کسی باشد.

فیروزفر با تاکید بر اینکه در وضعیتی نیستم و این موضوعات از بنده گذشته که مدیریتم را بخواهم با پذیرش اجبار ادامه دهم، تصریح کرد: شاید اگر 15 سال قبل بود، اجبار را می‌پذیرفتم اما امروز نمی‌پذیرم و روحیه ضدّ اجبار دارم.

شهردار زنجان با بیان اینکه اجباری برای حفظ خود ندارم، گفت: اجبار و دخالت در انتصابات مطلقاً منتفی است البته از مشورت استفاده می‌کنم.

شهردار زنجان گفت: پذیرش اجبار در انتصابات را کسر شان برای خودم می‌دانم و اگر اجباری باشد واقعاً برعکس عمل می‌کنم و حتی اگر لازم باشد استعفا می‌دهم اما اجبار را نمی‌پذیرم.

وی با بیان اینکه با حقوق کمتر از دانشگاه، شهردار زنجان هستم، اظهار داشت: حقوق بنده با انتقال به شهرداری زنجان کاهش یافته و تاکنون هم تعیین نکرده‌اند و بدون تعیین حقوق کار می‌کنم که به محض مشخص شدن میزان حقوقم به‌صورت شفاف اعلام می‌کنم.

فیروزفر با تاکید بر اینکه هیچ مسئولیت دیگری ندارم که از طریق آن حقوق دریافت کنم، ابراز کرد: فعالیتی در سازمان نظام مهندسی ساختمان و دانشگاه آزاد اسلام حتی به عنوان عضو هیات‌امنا ندارم و طی 4 ماه گذشته 3 بار تقاضا کرده‌ام که مسئولیت هیات‌امنای حسینیه اعظم را بر عهده فرد دیگری بگذارند که قبول نکرده‌اند و هم‌اکنون دریافتی‌ام فقط به عنوان هیات علمی دانشگاه زنجان است.

فیروزفر با اشاره به حادثه ناگوار متروپل آبادان و تاکید بر لزوم سخت‌گیری و نظارت دقیق بر ساخت و سازهای شهری برای جلوگیری از وقوع حوادث مشابه، در خصوص برنامه‌های عمرانی شهرداری زنجان، اظهار کرد: قرارداد اولیه پروژه سبزه‌میدان به مبلغ ۶۴ میلیارد تومان بسته شده بود که البته این مبلغ مربوط به قرارداد خالص است، با مبالغ بعدی و مبالغ مابه‌التفاوت‌ها، پروژه سبزه‌میدان تا به امروز ۱۲۱ میلیارد تومان ثبت صورت وضعیت داشته که تاکنون ۵۲ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد تکمیلی به مبلغ ۸۹ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه سبزه‌میدان گفت: با احتساب مبالغ مابه‌التفاوت مصالح، این رقم تا ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهد داشت. این قرارداد به دلیل اینکه بموقع برای آن اقدام شد با قیمت مناسب بسته شد.

فیروزفر با بیان اینکه مبلغ قرارداد تکمیلی ۸۹ میلیارد تومان است، اظهار کرد: این میزان نیز با احتساب مابه‌التفاوت، رقم بالاتری خواهد داشت ولی امیدواریم با همین قرارداد بتوانیم پروژه را به نقطه انتهایی برسانیم.

وی به فازبندی‌های پروژه سبزه‌میدان اشاره کرد و افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها تا پایان خردادماه امسال پیاده‌راه شرقی سبزه‌میدان به بهره‌برداری می‌رسد و تا پایان پاییز نیز فاز جنوبی پروژه به طور کامل افتتاح می‌شود. به طورکلی طی ۱۵ ماه آینده همه پروژه سبزه‌میدان که شامل قسمت‌ها و بخش‌های مختلف است، به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

این مسئول همچنین به وضعیت بازگشایی و آماده‌سازی معبر پادگان ارتش اشاره کرد و گفت: تا پایان خردادماه امسال عملیات آماده‌سازی این محور به پایان می رسد.

شهردار زنجان از تکمیل پروژه دوربرگردان پل امام حسن (ع) تا پایان خرداد خبر داد و گفت: پارکینگ طبقاتی خیابان سعدی نیز تا پایان شهریور امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار زنجان با اشاره به پروژه پارکینگ طبقاتی سعدی عنوان کرد: این پروژه در دو طبقه تجاری و پارکینگ و رستوران طبقه آخر، با تامین نقدینگی به مبلغ ۲۵ تا ۳۰ میلیارد تومان تا پایان شهریورماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

فیروزفر در ادامه با بیان اینکه پروژه ترمیم آسفالت و معابر شهری به طور مناسب در همه نقاط شهر در دست انجام است، تصریح کرد: در این عملیات برای نخستین‌بار معابر شهر زنجان توسط اسکن لیزری بررسی و عوارض مربوطه مشخص شد. معابر شهرک اعتمادیه و میدان استقلال در دست ترمیم و آسفالت‌ریزی است و تا مهر یا آبان امسال‌ همه معابر شهری پوشش داده می‌شود. در معابری که ترک‌های عمیق آسفالت وجود دارد، به صورت زیرساخت پایه‌ای از ژئوکامپوزیت برای اولین‌بار در زنجان در منطقه اعتمادیه استفاده می‌شود.

این مسئول در پاسخ به سوالی در رابطه با مسئله آب‌های زیرسطحی در مناطق جنوبی شهر مانند خیام و نیز کوی فرهنگ، گفت: متولی اصلی این کار شرکت آب منطقه‌ای زنجان است و به طور قانونی شهرداری به صورت مستقل نمی‌تواند در این امر ورود کند. در صورت شروع کار توسط شرکت آب منطقه‌ای، شهرداری نیز به جد پیگیری خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به موضوع کف‌سازی بازار بزرگ زنجان، تصریح کرد: این پروژه به مبلغ اولیه 30 میلیارد ریال آغاز شد و با توجه به تجربه موفقی که در کف‌سازی بازار بزرگ زنجان در راسته مسگرها و جگرپزها داشتیم، امیدواریم بتوانیم این تجربه را در بازار بالا نیز تکرار کنیم.

فیروزفر به آغاز سم‌پاشی در سطح شهر نیز اشاره کرد و یادآور شد: امسال با برنامه‌ریزی‌هایی که در ۴۵ روز قبل برای سم‌پاشی سطح شهر انجام دادیم، توانستیم از این مشکل پیشگیری کنیم. همچنین در سال‌های گذشته کاهش چشم‌گیری در گل‌کاری و احیای فضای سبز مشاهده کردیم که امسال با ۵۰ هزار بوته گل بنفشه و ۷۰ هزار بوته گل تابستانه آماده کاشت در این معابر است.

شهردار زنجان با اشاره به برنامه شهرداری در سال‌جاری، خاطرنشان کرد: پروژه‌ای که برنامه‌ریزی کردیم در سال جدید اجرایی شود، موضوع پلاک‌کوبی و شناسنامه‌دار کردن درختان فضای سبز و سطح شهر است که پلاک‌های مربوط در دست آماده‌سازی است.

انتهای پیام/


خبرنگار: مهدی سهرابی 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانشهردار زنجانعلیرضا فیروزفر
sedayezanjannews.ir/nx8805


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»