کد خبر: 9058
1401/04/28 - 18:51


شهرداری در تور خبری بازدید از پروژه‌های شهری مطرح کرد؛

تحقق ۱۰۰درصدی درآمدی در چهارماهه اول سال

علیرضا فیروز فر، ظهر امروز در پایان مراسم بازدید خبرنگاران از پروژه‌های شهرداری زنجان، بابیان اینکه امروز مدیریت شهری به لحاظ عملکرد با دهه‌های گذشته تفاوت بسیار دارد و در حقیقت یکی از عوامل اصلی آن مجازی شدن رسانه است، اظهار کرد: هر فرد با مجازی شدن رسانه می‌تواند یک رسانه باشد. درحالی‌که درگذشته اطلاع‌رسانی‌ها به‌صورت محدود بود و همین امر موجب می‌شد که رسانه ملی بیشترین تأثیرگذاری را داشته باشد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- علیرضا فیروز فر، ظهر امروز در پایان مراسم بازدید خبرنگاران از پروژه‌های شهرداری زنجان، بابیان اینکه امروز مدیریت شهری به لحاظ عملکرد با دهه‌های گذشته تفاوت بسیار دارد و در حقیقت یکی از عوامل اصلی آن مجازی شدن رسانه است، اظهار کرد: هر فرد با مجازی شدن رسانه می‌تواند یک رسانه باشد. درحالی‌که درگذشته اطلاع‌رسانی‌ها به‌صورت محدود بود و همین امر موجب می‌شد که رسانه ملی بیشترین تأثیرگذاری را داشته باشد.

وی  ادامه داد: امروز هر فردی با یک تلفن همراه می‌تواند حتی موضوعی را ۱۸۰ درجه وارونه نشان دهد. از همین رو باید اذعان داشت که در این فضا نمی‌توانیم رضایت 100درصدی را در مردم به جهت مدیریت شهری مشاهده کنیم.

شناخته شدن نهضت آسفالت زنجان در سطح کشور

این مسئول از شناخته شدن نهضت آسفالت زنجان در سطح کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: ما نخواهیم توانست در کلیات مطلب به یک اطلاع‌رسانی جامع از مدیریت شهری دست‌یابیم چراکه در نهضت آسفالت‌ریزی صحبت از حجم آسفالت‌ریزی نیست، بلکه صحبت از  نسبت آسفالت‌ریزی به مساحت موجود در استان است. بنابراین وظیفه رسانه‌ها این است که با تحقیق و بررسی، ابعاد درست ‌کار را به اطلاع شهروندان برسانند.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه فعالیت شهرداری امسال محدود به آسفالت‌ریزی نیست و سایر امور شهری به‌نوبه خود در حال انجام است، افزود: امسال جزو معدود سال‌هایی بود که سم‌پاشی سر موقع شروع شد و ما بر اساس برنامه‌ریزی‌هایمان از قبل عید در این زمینه برنامه ریخته بودیم و آنچه برای سم‌پاشی نیاز بود را از تعطیلات نوروزی تهیه کردیم تا همه امور در زمان موردنظر به انجام برسد. به‌طوری‌که امسال یکی از نقاط قوت شهرداری زنجان سم‌پاشی به‌موقع فضای سبز بوده و آمارهای موجود نشان‌دهنده این است که در این حوزه اقدامات زیادی صورت گرفته است.

فضای مجازی باید در اختیار اصحاب رسانه و متخصصان آن باشد

وی با تأکید بر اینکه فضای مجازی باید در اختیار اصحاب رسانه و متخصصان آن باشد، افزود: انتظار دارم رسانه‌ها فضای مجازی را در دست بگیرند زیرا بزرگ‌ترین رسالت امروز اطلاع‌رسانی درست در فضای مجازی است.

این مسئول با اشاره به اینکه درزمینهٔ کف‌سازی بازار تلاشمان بر این است که در این پروژه در کمترین زمان و به‌صورت فاز به فاز انجام گیرد، گفت: این در حالی بوده است که شاهد بودیم که این امر به جهت مدیریت سختی که دارد، بالغ‌بر ۳۰ سال دست‌نخورده باقی‌مانده بود.

 شهردار زنجان از افتتاح پروژه سبزه‌میدان در بازه زمانی نزدیک خبر داد و اظهار کرد: برآورد مالی امروز ۲۵۰ میلیارد تومان است، هرچند ممکن است این هزینه تغییراتی داشته باشد. ضمن اینکه تا زمانی که قرارداد ذوب برف این پروژه پایان نیابد، کف‌سازی پروژه سبزه‌میدان انجام نمی‌شود.

این مسئول با اشاره به برگزاری برنامه فرهنگی در ۱۷ نقطه شهر در روز عید سعید غدیر خم افزود: همه ابعاد خدمات شهری باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه خدمات شهری بایستی در مناطق محروم نیز اجرایی شوند، اظهار کرد: تلاش ما بر این است که حتی در مناطق محروم نیز خدمات ارائه شود. ازجمله اینکه در  برخی از مناطق شهری ازجمله نائب آقا که ماشین‌آلات نمی‌توانند وارد کوچه شوند، مصالح با فرغون به داخل کوچه برده می‌شود تا خدمات ارائه شود. خوشبختانه با همتی که در این زمینه صورت گرفته است، کارها به‌خوبی صورت می‌گیرد.

شهردار زنجان بابیان اینکه امسال باید ۲ برابر سال گذشته بودجه محقق داشته باشیم تا پروژه‌ها و برنامه‌های موجود را به اتمام برسانیم، خاطرنشان کرد: ۱۰۰ درصد تحقق درآمدی را در چهارماهه اول سال داشتیم، این در حالی است که در سال‌های گذشته در این برهه زمانی بیشترین مشکلات مالی را داشتیم.

مشکلات فاضلاب بازار سنتی زنجان کاملاً حل‌شده است

همچنین احمد صفا، شهردار منطقه ۳ زنجان، در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه کف‌سازی بازار سنتی زنجان، با اشاره به اخذ مجوزهای لازم مربوط به کف سازی بازار از اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان، اظهار کرد: بخشی از زیرسازی، کف‌سازی بازار توسط بتن‌ریزی کاملاً صورت گرفته است و بنا است تا روی این زیرسازی بتنی پیور کار خواهد شود.

وی ادامه داد: درزمینهٔ کف‌سازی بازار سنتی، کاملاً به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده عمل می‌شود. ضمن اینکه بنا است در قسمت‌هایی که در معرض برخورد آب و آب‌پاشی قرار دارند، مصالح پیور کار شود و در قسمت‌هایی که ریزش آب کمتر است، برای کف‌پوش از سنگ استفاده گردد.

صفا بابیان اینکه مشکلات فاضلاب در بازار سنتی زنجان کاملاً حل‌شده است، تصریح کرد: کسبه این بازار سنتی همکاری خوبی با شهرداری داشتند و هماهنگی‌های لازم برای اجرای عملیات صورت کف‌سازی صورت گرفت به‌طوری‌که برای جلوگیری از آسیب دیدن کسبه بیشتر کارها در شب صورت می‌گیرد.

شهردار منطقه سه زنجان بابیان اینکه اکنون در پروژه کف‌سازی بازار سنتی زنجان، از برنامه سه و نیم ماهه خود بسیار جلوتر هستیم، گفت: نقطه بحرانی این پروژه راسته میوه‌فروشان است که تمایل دارند بازار کم تعطیل شود و قول داده‌شده کار با سرعت انجام شود که تلاش ما بر این است که در ایام محرم که تا حدودی بازار خلوت‌تر است این اقدامات صورت بگیرد.

این مسئول بابیان اینکه مقاومت بتن در کف‌سازی بازار سنتی زنجان، ۳۵۰ در نظر گرفته‌شده و از پیورهای ترافیکی استفاده‌شده است، اظهار کرد: این کف‌سازی در حد تردد وانت‌بار مشکلی ایجاد نمی‌شود.

امسال برای کف‌سازی بازار بیش از ۳ میلیارد و ۸۰۰ هزار تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده است

وی بابیان اینکه امسال برای کف‌سازی بازار بیش از ۳ میلیارد و ۸۰۰ هزار تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده است، اظهار کرد: ۲ هزار مترمربع مساحت کار پیور در این مکان اجرایی شده است که این پیورها‌ از شرکت‌های معتبر خریداری‌شده و ۱۵ الی ۲۰ سال ضمانت دارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: ورود به بحث مرمت و بهسازی نمای مغازه‌های موجود در بازار سنتی زنجان مربوط به اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان بوده و شهرداری زنجان دخالتی در این موضوع ندارد.

پروژه سبزه‌میدان نسبت به قرارداد اصلی خود پیشرفت ۷۵ درصدی دارد

صفا در بخشی دیگر از صحبت‌های خود درزمینهٔ پروژه سبزه‌میدان، با اشاره به اینکه این پروژه نسبت به قرارداد اصلی خود پیشرفت ۷۵ درصدی دارد و نسبت به سایر قرارداد‌ها پیشرفت‌های ۳۵ تا ۴۰ درصدی داشته است، گفت‌: تلاش ما بر این است که ضلع جنوبی این پروژه نهایت تا مهرماه افتتاح شود که شامل شیلت‌ها و راه باغ شرقی و غربی و پله مشاهیر و برخی از واحدهای تجاری است.

وی علت تاخیرات این پروژه را معارضات شهری دانست و اظهار کرد: به‌اجبار در این زمینه یک کانال ۵۳۰ متری را ایجاد کردیم که شبکه‌های خدمات‌رسانی ما درزمینهٔ آب و گاز و برق مشکلی نداشته باشند. بخشی از معارضات ما نیز تملکات ملکی بود که باعث تاخیر در اجرای این پروژه شد.

مدیر پروژه سبزه‌میدان نیز افزود: تغییرات عمده‌ای که در این پروژه اتفاق افتاد ازجمله مبلمان و  فضای سبز شهری، آب‌نما و نورپردازی‌ها نیز که پیش‌ازاین در این پروژه لحاظ نشده بود، به کار گرفته شد.

صفا با اشاره به اینکه این پروژه ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان با تملکاتش برای شهرداری هزینه برداشته است، افزود: مشکل مالی چندانی در این پروژه نداشتیم و فقط مشکلات قراردادی داشتیم‌ که اجازه کوچک‌ترین تغییری در این پروژه به ما داده نمی‌شد.

انتهای پیام/

 

خبرنگار: زهره میر عیسی خانی

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانشهردار زنجانعلیرضا فیروزفرسبزه میدان زنجان
sedayezanjannews.ir/nx9058


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»