کد خبر: 9112
1401/05/15 - 17:38


اتصال برق؛ علت احتمالی آتش سوزی در راشاکاسپین!

با توجه به حجم بالای آتش‌سوزی در انبار گمرک شرکت راشاکاسپین زنجان، نیروهای سپاه نیز به عملیات اطفای حریق پیوستند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- انبار گمرک شرکت راشاکاسپین زنجان که از ساعت 15 امروز شنبه 15 مردادماه دچار حریق شده است تا به این لحظه در آتش می‌سوزد، مدیرکل بحران استان زنجان می‌گوید با توجه به گفته شاهدان، پس از جرقه، آتش سوزی در محل آغاز شده است که به احتمال زیاد اتصال برق عامل حریق بوده است!

مجید امیرفضلی، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان (15 مردادماه سال 1401) در رابطه با عدم حضور به موقع عوامل آتش‌نشانی در انبار گمرک شرکت راشاکاسپین زنجان که محل اصلی حریق گزارش شده است، اظهار کرد: این گفته‌ها صحت ندارد و 5 تیم اطفای حریق در ساعات ابتدایی در شرکت راشاکاسپین حاضر شده‌اند. وظیفه اصلی ما حضور در دسته حسینیه اعظم است اما همانطور که عرض کردم تیم‌ها به محل اعزام شده و هم اکنون مشغول اطفای حریق هستند.

امیرفضلی ضمن بی‌اطلاعی از سطح آتش‌سوزی و علت آن عنوان کرد: هم‌اکنون تیم‌های آتش‌نشانی برای برگزاری مطلوب و بدون اشکال دسته عزاداری حسینیه اعظم و اطفای حریق شرکت راشاکاسپین مشغول هستند و سطح آتش سوزی در کارخانه مذکور و علت آن فعلا مشخص نیست.

احتمالا اتصال برق عامل آتش سوزی انبار گمرک راشاکاسپین است

صفی‌الله کرامتی، مدیرکل بحران استان زنجان نیز در این رابطه با اشاره به اینکه آتش سوزی از ساعت 15 روز شنبه (15 مردادماه) آغاز شده و تاکنون (ساعت 17) ادامه دارد، عنوان می‌کند: در ساعات ابتدایی نیروهای حاضر در ایستگاه آتش نشانی شهرک صنعتی، آتش را اطفا کرده‌اند اما با توسعه آتش، نیروهای آتش نشانی از شهر زنجان به محل اعزام شده‌اند و در حال حاضر نیز آتش نشانی راه‌آهن، خطوط لوله، شرکت نفت و فردگاه و سپاه نیز مشغول به عملیات اطفا هستند.

کرامتی حجم آتش سوزی را بالا توصیف کرد اما گفت که با ورود نیروهای عملیاتی از ارگان‌های مذکور از میزان آتش سوزی و حجم آن تا حدود قابل توجهی کاسته شده است.

مدیرکل بحران استان زنجان با اشاره به حضور مدیران و نمایندگانی از سازمان صمت، شرکت شهرک‌های صنعتی، شهرداری (آتش نشانی) ابراز کرد: مسئولان مربوطه اعتقاد داشتند برای جلوگیری از سرایت آتش سوزی باید اقدامات جداسازی مواد (کاغذ) صورت گیرد که این مهم با سرعت انجام گرفت.

کرامتی علت دقیق آتش‌سوزی را منوط به اتمام عملیات اطفای حریق و بررسی کارشناسی دانست و در پاسخ به سؤال صدای زنجان در رابطه با احتمال اتصال برق که از سوی منابع کارگری اعلام می‌شود، عنوان کرد: گفته می‌شود پس از وقوع جرقه انبار دچار آتش سوزی شده است در نتیجه احتمال می‌دهیم که اتصال برق عامل آتش سوزی باشد.

صدای زنجان علت اصلی آتش سوزی و میزان خسارت برآوردی را از طریق محسن عباسی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان پیگیری کرد اما او گفت پس از اتمام عملیات اطفای حریق در اسرع وقت گزارش لازم در مورد آتش سوزی را به رسانه‌ها اعلام می‌کند. بر اساس پیگیری‌های صدای زنجان آتش در شرکت راشاکاسپین زنجان فعلا اطفا نشده است.

به گزارش صدای زنجان، مجتمع کاغذ سازی راشا کاسپین ایرانیان واقع در شهرک صنعتی علی‌آباد زنجان پس از حضور و تولید موفق کاغذهای صنایع بسته بندی و کارتن سازی در فاز دوم خود، با هدف خود کفایی کشور از واردات سالیانه بیش از 200 هزار تن کاغذ، از اردیبشهت ماه 1400 شروع به تولید انواع مقوا نظیر دوبلکس برد، ایندربرد، گلاسه براق و مات، مقوای ظروف و لیوان یکبار مصرف کرده که در حال حاضر از نظر کیفیت در جایگاه مناسبی قرار دارد.

خط تولید این مجتمع با دستگاه اندودکن که توانایی اندودکردن 5 لایه را دارد شروع شده و با خطوط برش مقوا که رول را به ورق تبدیل می‌کند، مشغول به کار است.

انتهای پیام/

 

خبرنگار: لیلا محمدی

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانآتش سوزیراشا کاسپین
sedayezanjannews.ir/nx9112


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»