کد خبر: 9249
1401/07/30 - 10:58


صدای زنجان دلایل سرگردانی تعاون گران در راهروهای اداره کل تعاون استان زنجان را بررسی می‌کند؛

تصمیمِ یواشکی آقای مدیرکل؟

تعاون گران: مدیرکل کار استان زنجان در خصوص تعطیلی اداره تعاون شهرستان زنجان توضیح دهد!/ اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان: بخش تعاون اداره کار شهرستان زنجان تعطیل نیست!/ معاون امنیتی و سیاسی استاندار: چنین اقدام‌هایی ناپخته است اما مدیرکل کار استان موضوع تعطیلی بخش تعاون شهرستان زنجان را تکذیب می‌کند!/ یک منبع آگاه: 2 ماه است که بخش تعاون شهرستان زنجان تعطیل است و از 4 کارمند، 3 نفر به اداره کل منتقل‌شده‌اند و این‌یک تخلف اداری است!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- لیلا محمدی/ در پی نارضایتی تعاون گران و افراد مراجعه‌کننده به بخش تعاون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان زنجان و البته در کنار تکذیب مسئولان اداره کل مبنی بر غیرواقعی بودن تعطیلی بخش تعاون شهرستان زنجان، یک منبع آگاه صراحتاً اعلام کرد که این بخش از حدود 2 ماه پیش با انتقال نیروهای بخش تعاون از شهرستان زنجان به استان زنجان رسماً تعطیل‌شده است و مدیرکل اداره کار استان زنجان باید این تصمیم توضیح دهد!

جمعی از مسئولان تعدادی از تعاونی‌های استان زنجان با حضور در دفتر صدای زنجان از عدم پیگیری امور تعاونی در دفاتر اداره تعاون شهرستان‌های خود خبر داده و گفتند: در اداره تعاون شهرستان زنجان به آن‌ها گفته‌شده که امور خود را از طریق اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان پیگیری کنند اما ظاهراً به دلایل ترافیک کاری موفق نشده‌اند پیش از اتمام وقت اداری، کارهای خود را انجام دهند.

مدیرکل کار استان زنجان در خصوص تعطیلی اداره تعاون شهرستان زنجان توضیح دهد!

یکی از شهروندان زنجانی که دوشنبه (25 مهرماه) برای تشکیل تعاونی به اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان زنجان مراجعه کرده اما به او گفته‌شده که بخش تعاون شهرستان زنجان تعطیل‌شده و ازاین‌پس تعاونی‌ها باید برای کارهای اداری به اداره کل استان مراجعه کنند، به صدای زنجان گفت: علت جمع شدن اداره تعاون شهرستان زنجان باید مشخص شود و مسئولان مربوطه باید پاسخ دهند که آیا اقدامشان قانونی هست یا نه!

این تعاون گر بابیان اینکه متأسفانه در اداره کل استان زنجان نیز هیچ‌کس پیگیر کارهایم نبود و امروز من به بطالت گذشت، از ارگان‌های نظارتی خواست تا دلایل اقدام مدیرکل اداره کار استان زنجان در تعطیلی اداره تعاون شهرستان زنجان را اعلام کند.

او بابیان اینکه نه‌تنها من بلکه تمامی تعاون گران حاضر در اداره کل کار استان زنجان از اقدام مسئولان مربوطه ناراضی بودند، از مسئولان استانداری زنجان تقاضا کرد تا سری به بخش‌های تعاون اداره کل استان زنجان بزنند!

در اداره کل کار استان زنجان چه خبر است؟

تعاون گر دیگری نیز بابیان اینکه مسئولی که در اداره صاحب دو مسئولیت است به‌هیچ‌عنوان نمی‌تواند پاسخگوی ارباب‌رجوع باشد، گفت: مدیرکل محترم کار باید بگوید بر اساس کدام چارت و کدام قانون اداره تعاون شهرستان زنجان را به تعطیلی کشانده است؟

وی بابیان اینکه ما رسانه‌ها را امین خود دانسته و از آن‌ها می‌خواهیم تا مشکلات بخش تعاون را به گوش مسئولان برسانند، عنوان کرد: در اتاق مدیرکل باید به روی مردم باز باشد! من به‌عنوان تعاون گر نتوانسته‌ام مشکلم را به ایشان بگویم، الآن هم که با این رویه‌ای که راه انداخته‌اند رفع مشکلات و موانع پیش پای نزدیک به 800 تعاونی در شهرستان زنجان غیرممکن به نظر می‌رسد! من نمی‌دانم امور شهرستانی را هم اداره کل استان بررسی خواهد کرد؟ تا جایی که من می‌دانم کارهای ادارات کل استان‌ها در سطح استان بررسی می‌شود و مسائل شهرستانی در سطح ادارات شهرستانی پیگیری می‌شود!

آقای مدیرکل، از نحوه فعالیت ادارات تعاون در شهرستان‌ها اطلاع دارید!

یکی از تعاون گران فعال خدابنده نیز که نسبت به عملکرد مسئولان حوزه تعاون شهرستان مربوطه خود گله‌مند است، عنوان کرد: تصور می‌کردم با حضور در اداره کل می‌توانم حقوق تعاونی تحت مدیریتم را پیگیری کرده و به نتیجه برسم اما در اداره کل تعاون استان کسی نبود که پاسخگو باشد. آقای مدیرکل، از نحوه فعالیت ادارات تعاون در شهرستان‌ها اطلاع دارید؟

وی بابیان اینکه به علت عدم‌حمایت اعضای تعاونی ما درخواست انحلال تعاونی را داده‌اند، عنوان کرد: از عملکرد مسئولان تعاون در شهرستان و استان خسته شده‌ام، 20 سال تجربه حضور در تعاونی را دارم اما از زمان روی کار آمدن آقای طیب جعفری، مدیرکل کار استان زنجان وضعیت بهتر که نه بدتر هم شده است! انتظار داریم مسئولان نظارتی با جدیت موضوع را پیگیری کنند.

اقدام ناپخته آقای مدیرکل کار؟

پیگیری‌های صدای زنجان برای گفت‌وگو با طیب جعفری، سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان جهت پاسخگویی به نارضایتی ایجادشده در خصوص عملکرد ادارات شهرستانی میسر نشد اما رسول احدی، مدیر روابط عمومی اداره کل کار استان زنجان بابیان اینکه تمامی کارکنان بخش تعاون در اداره کل استان زنجان برای تسریع در حل مشکلات تعاونی‌ها تجمیع شده‌اند، تأکید می‌کند: در حال حاضر در بخش تعاون اداره کار شهرستان زنجان، خانم «باش‌افشار» و آقای «آقاجانلو» به پیگیری‌های اداری ارباب‌رجوع رسیدگی می‌کنند. در اداره کل کار استان زنجان نیز مسائل کلی پیگیری می‌شود!

صدای زنجان به‌منظور پاسخ مسئولان استانداری مبنی بر قانونی بودن تصمیم مدیرکل کار استان زنجان مبنی بر تعطیلی غیررسمی بخش تعاون اداره کار شهرستان زنجان موضوع را از «ابوالفضل رفیعی»، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان پیگیری کرد.

معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استاندار زنجان در ابتدا این اقدام را «ناپخته» دانسته و گفت که پس از پیگیری از طریق اداره کار نتیجه را اعلام می‌کند.

این مسئول در ادامه اعلام کرد: «طبق بررسی‌هایی که از اداره کار استان شد، آقای طیب جعفری، مدیرکل اداره کار استان موضوع تعطیلی بخش تعاون اداره کار شهرستان زنجان را تکذیب و اعلام کردند که این اداره کماکان فعال بوده و طبق ضوابط مسئولیت را بر عهده دارند!»

کارمندان بخش تعاون اداره کار شهرستان زنجان کجا هستند؟

مسئولان اداره کار استان زنجان در حالی اظهارات تعاون گران مبنی بر تعطیلی بخش تعاون اداره کار شهرستان زنجان و عدم پاسخگویی به ارباب‌رجوع را تکذیب کرده و اعلام می‌کنند 2 نفر از کارکنان (که یکی از آن‌ها آقاجانلو، مدیر اداره شهرستان زنجان است) آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند که طبق چارت تشکیلاتی باید در اداره کار شهرستان زنجان 4 کارمند ازجمله معاون تعاون، کارشناس مسئول، کارشناس و کارشناس حسابرسی حضورداشته باشند که 3 نفر از نیروها به اداره کار استان زنجان منتقل‌شده‌اند!

از طرفی گفته میشود در اداره کل کار استان، نیروهای تخصصی دارای حکم تعاون به بخش روابط کار منتقل‌شده‌اند که نتیجه آن تضعیف بخش تعاون و ایجاد نارضایتی خواهد بود.

موضوعی که یک منبع آگاه که نامش نزد صدای زنجان محفوظ است، آن را تائید کرد و گفت: متأسفانه آقای جعفری، مدیرکل کار استان زنجان بخش تعاون اداره کار شهرستان زنجان را رسماً تعطیل کرده و یک نیروی حاضر در بخش تعاون شهرستان زنجان نمی‌تواند به نزدیک به 800 تعاونی خدمات لازم را ارائه کند.

او بابیان اینکه بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته از طریق تهران (وزارت کار)، رویه آقای مدیرکل کار استان زنجان «تخلف اداری» محسوب می‌شود، ادعا کرد: شهرستان زنجان، بزرگ‌ترین شهرستان استان زنجان است که شامل 800 تعاونی است. به نظر می‌رسد برای اهداف خاصی، برخی نیروها از اداره شهرستان زنجان به اداره کل استان منتقل‌شده‌اند.

گفته می‌شود شخصی با تشکیل یک شرکت، امور مربوط به تعاونی‌ها را انجام می‌دهد. این شخص در قبال انجام امور تعاونی‌ها مبالغی را از تعاونی‌ها دریافت می‌کند.

وی بابیان اینکه در تمامی شهرستان‌های استان، ادارات تعاونی طبق چارت مشغول به کار هستند، تأکید کرد: اگر مدیرکل استان زنجان فقط در اداره تعاون شهرستان زنجان دست به چنین تصمیماتی زده است، رئیس شهرستانی که در حال حاضر دریکی از معاونت‌های اداره کل صاحب پست شده است، کارش سبک می‌شود!

این منبع آگاه بابیان اینکه با تصمیم حدود 2 ماه پیش مدیرکل کار استان زنجان، تعدادی از تعاون گران و تعاونی‌ها از خدمات ضعیف ارائه‌شده در معاونت تعاون اداره کل کار ابراز نارضایتی کرده‌اند، تأکید می‌کند: بر همه آشکار است که ادارات استانی مسائل را در سطح استان بررسی می‌کنند و این وظیفه ادارات شهرستانی است که پیگیر مشکلات شهرستان‌ها باشند. من امیدوارم مسئولان استانداری صدای مردم را بشوند!

 

انتهای پیام/

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانطیب جعفریتعاونی های زنجاناداره کار زنجان
sedayezanjannews.ir/nx9249


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»