کد خبر: 9297
1401/08/29 - 10:0


صدای زنجان موضوع تخلفات تعرفه‌‌ای پارک ملت ( شهربازی) زنجان را بررسی می‌کند؛

پرونده تخلفات شهربازی در دست بررسی است

عضو شورای شهر: تعرفه‌های شهربازی بر اساس ظرفیت و توان مالی مردم هر شهرستان مشخص می‌شود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- زهره میر عیسی خانی/ عضو شورای شهر زنجان اظهار کرد: تعرفه‌های شهربازی بر اساس توانایی شهروندان و وضعیت اقتصادی جمعیت هر استان مشخص می‌شود.

در کمیسیون اخیر سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورا تخطی از تعرفه‌های مصوب شورا از طرف پیمانکار بررسی شد و رئیس کمیسیون خدمات شهری شورا با اشاره به این‌که این تخلف و عدم رعایت تعرفه‌ها، موجب شکایت متعدد مردم به شورا شده گفت: در سال‌های قبل بدون برنامه‌ریزی، اقدام به بازگشایی شهربازی پارک ملت شده بود که این کار اشتباه بود.

سپس برخورد با تخلفات مالی شهربازی زنجان نسبت به شهروندان، مطرح شد و درنهایت موضوعات پیگیری حقوقی مبنی بر اعاده حقوق شهرداری بر مبنای مفاد قرارداد و نسبت به الزام شهرداری مبنی بر پیگیری قضایی بر دریافت حقوق سال‌های گذشته و تشکیل جلسه در جهت بررسی نظر کارشناس حقوقی و اعلام نظر نهایی به کمیسیون ماده ۳۸ مقرر شد. در این جلسه به تخلفاتی چون بیش از تعرفه حساب شدن خدمات، استفاده از چندین دستگاه کارت‌خوان جهت مشخص نشدن وضعیت مالی جدا از مفاد قرارداد، اشاراتی شد.

تعرفه‌های شهربازی بر اساس توانایی شهروندان و وضعیت اقتصادی جمعیت مشخص می‌شود

صدای زنجان برای پیگیری این موضوع با منصور مراد لو، عضو شورای شهر به مصاحبه پرداخت که وی در پاسخ به این موضوع با اشاره به اینکه هر نوع تعرفه‌ای ازجمله تعرفه‌های مربوط به حمل‌و‌‌نقل و شهربازی مصوبه شورا دارند، اظهار کرد: این تعرفه‌ها پس از دریافت مصوبه شورا به تعزیرات فرستاده می‌شود و سپس به ستاد تنظیم بازار می‌رود و پس از طی این مراحل مصوبه دوباره به شورا بازمی‌گردد و از طریق شورا به شهرداری ابلاغ می‌شود که این موضوع باید رعایت شود.

وی ادامه داد: در مصوبه مربوط به تعرفه‌های مربوط به شهربازی هم به همین صورت است؛ تعرفه‌ها بعضاً به خاطر افزایش دستمزد و یا خدمات دیگر افزایش دارند. ضمن اینکه در این زمینه مجوزهایی از شورا می‌گیرند و شورا هم در مورد این افزایش تعرفه موافقت می‌کند، البته خود شهربازی‌ها اتحادیه مربوط به خود را دارد که آن‌ها هم یک تعرفه‌هایی را اعلام می‌کنند و  از این طریق برای هر دستگاه بازی تعرفه‌ای را مشخص می‌کنند.

این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه هرچند این تعرفه‌ها در استان‌ها و شهرهای مختلف بر اساس استعداد و ظرفیت‌های شهری و سطح اقتصادی و توانایی پرداخت جامعه هر شهرستان متفاوت در نظر گرفته می‌شود، اظهار کرد: ممکن است پرداخت این هزینه در تهران توسط شهروندان منطقی‌تر از پرداخت همان هزینه در زنجان توسط شهروندان باشد.ضمن اینکه از طرف دیگر هم شهرداری سیاستش بر این است که تعرفه‌ها را پایین نگه‌داریم که عموم شهروندان بتوانند از این فضا استفاده کنند و شهرداری در این زمینه موظف هست که بر این تعرفه‌ها نظارت داشته باشد و آن‌ها را  کنترل کند.

وی اظهار کرد: اکنون تخلفاتی درزمینهٔ تعرفه‌های شهربازی اتفاق افتاده است و دوستان رفتند و کنترل کرده‌اند و از طریق تعزیرات کنترل‌های لازم صورت گرفته و اصلاحات لازم انجام‌گرفته است. اما اینکه پرونده‌اش به کجا رسیده و حکمش چه خواهد بود، موضوعی است که من در جریان آن نیستم و ما در این زمینه تنها وظیفه‌داریم اعلام کنیم که نرخ تعرفه‌ها به چه میزان است.ضمن اینکه به شهرداری تذکر دادیم که در این زمینه نظارت مستمر داشته باشند تا حق‌وحقوق شهروندان ضایع نشود.

به گفته مراد لو، روزی که موضوع به شهرداری گزارش‌شده است دوستان با بازرسی و سازمان سیما منظر هماهنگ کرده‌اند و موضوع را بررسی کردند تا تعرفه‌ها اصلاح شود و حق‌وحقوق شهروندان بر اساس تعرفه‌ای که مصوب بوده، رعایت شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: مسئول پارک ملت خود یک ادعاهایی دارد مبنی بر اینکه تعرفه‌های مربوط به شهربازی زنجان بر اساس نرخ اتحادیه است که این ادعاها به شورا مربوط نمی‌شود و تعزیرات باید این موضوع را بررسی کند و درنهایت رأیی که به نفع شهروندان خواهد بود را می‌دهد و اختلافی که بین شورا و شهرداری در این زمینه وجود دارد از این بایت است که این تعرفه تعیین‌شده مربوط به اتحادیه مربوطه است و مختص زنجان نیست و این سرمایه‌گذار می‌گوید این نرخ سراسر کشور است و اکنون نیز این موضوع پیگیری می‌شود. ما بر اساس درخواست شهروندان به این موضوع ورود داشتیم و وظیفه  بود که  این موضوع را بررسی کنیم و اگر حقی از شهروندی گرفته‌شده است جلوی این تضعیف حق را بگیریم.

پرونده تخلفات در دست بررسی است

در ادامه محمد فیلو، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری زنجان، اظهار کرد:  گران‌فروشی در پارک ملی استان(شهربازی) در شهریورماه اتفاق افتاده است و  در این زمینه تعزیرات به این مسئله ورود پیداکرده است و پرونده در شعبه قضایی تعزیرات در دست بررسی است و قاضی بنا است تا رد این زمینه حکم بدهد .

وی بابیان اینکه موارد تخلف در این سازمان موردبررسی قرار گرفت و در مرحله صدور رأی و صدور جریمه است.

پیگیری‌های صدای زنجان در این زمینه از سازمان تعزیرات حکومتی استان زنجان در خصوص روند پرونده تخلفات شهربازی زنجان بی‌نتیجه ماند و صدای زنجان نتوانست در این زمینه اطلاعاتی کسب کند.

گفتنی است، پیش‌ازاین در سال 97 نیز سرمایه‌گذار شهربازي در خصوص برگشت ندادن هزينه شهروندان در کارت‌هاي اعتباري و استفاده نکردن از کارت شهروندي تخلف کرده بودند. که در این زمان نیز طبق قرارداد، سرمايه‌گذار موظف بود که از کارت شهروندي براي استفاده از دستگاه‌هاي بازي شهربازي استفاده کند..

سرپرست سازمان سيما و منظر شهري شهرداري زنجان در این برهه به خبرنگاران گفته بود که به دليل آماده نبوده زیرساخت‌های شهرداري، در عمل کارت شهروندي از سال گذشته در اختيار شهروندان قرارگرفته است سرمایه‌گذار تا ارديبهشت موظف به تغيير سرور بود تا شهروندان از کارت شهروندي براي دستگاه‌های بازي شهربازي استفاده کنند اما در عمل اين موضوع عملياتي نشده است.


انتهای پیام/

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانتخلفشهربازی زنجانشورای شهر زنجان
sedayezanjannews.ir/nx9297


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»