کد خبر: 9327
1401/09/16 - 20:33


در شصت و سومین جلسه علنی شورای شهر زنجان مطرح شد؛

شهردار در مورد مشاوران و انتصابات شفاف‌سازی کند

یک عضو شورا: ما نمی‌دانیم این افراد از کجا آمده‌اند و چه کسی هستند؟ این انتصابات صحیح نبوده و ما انتظار جواب از شهردار را داریم که امیدواریم شهردار برای هفته آینده پاسخ‌های درخوری برای موضوعات داشته باشد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- زهره میرعیسی‌ خانی‌/ دو عضو شورای شهر زنجان در مورد انتصابات اخیر شهرداری انتقاد کردند و خواهان شفاف‌سازی شهردار در این زمینه شدند.

یکی اعضای شورا نسبت به انتخاب مشاوران شهردار نیز گله‌مند بود و گفت: ما نمی‌دانیم این افراد از کجا آمده‌اند و چه کسی هستند؟ این انتصابات صحیح نبوده و ما انتظار جواب از شهردار را داریم که امیدواریم شهردار برای هفته آینده پاسخ‌های درخوری برای موضوعات داشته باشد.

دیگر عضو شورا نیز با اشاره به اینکه یکی از شعارهای شهردار زنجان شفاف‌سازی بود، گفت: ما ناظر بر دستگاه و عملکرد شهرداری هستیم و باید شهرداری در مورد مشاوران شهردار و مبالغ قرارداد، عنوان قرارداد آن‌ها شفاف‌سازی کند.

شصت و سومین جلسه علنی شورای شهر زنجان 15 آذرماه 1401 در سالن جلسات شورای شهر زنجان برگزار شد و در این نشست ۱۳ بررسی و به تصویب رسید.

در این نشست مجید ناصحی مقدم ضمن گرامیداشت روز دانشجو با اشاره به اینکه «با مسیری که طی شده است متوجه می‌شویم که دشمن حقیقی ایران چه  کسی است؟»، گفت: این روزها ما را با وظایفمان آشناتر کرده است تا فراموش نکنیم هیچ‌گاه این دشمنی‌ها با ملت ایران تمام نشده است و تا زمانی که این دشمنی‌ها تمام نشود، دشمن دست از مجادله و جنگ و توطئه پراکنی بر نخواهد داشت.

روزهای پایانی پاییز هم‌زمان با پایان فصل کار شهرداری است

وی با اشاره به اینکه روزهای پایانی پاییز هم‌زمان با پایان فصل کار شهرداری است، ادامه داد: عملکرد شهرداری 9 به‌اضافه 9 است. 9 ماه قبلی تصمیم‌گیری و ریل‌گذاری‌ها توسط اعضای شورا صورت می‌گیرد و درواقع سیاست‌گذاری‌ها انجام می‌شود. خوشحالیم که این سیاست‌گذاری‌ها در 9 ماه بعدی توسط شهرداری به‌خوبی اجرا می‌شود و به بار می‌نشیند. سیاست‌هایی که در بودجه سال آینده اعلام‌شده محورهای مهم ترافیک شهری و روان‌سازی آن، ایجاد تفرجگاههای بزرگ شهری و بازارچه‌های تره‌بار و فرهنگسراها از اولویت‌های ما برای سال آینده خواهد بود.

در ادامه ۲ تن از اعضای شورا در نطق‌های پیش از دستور خود نسبت به انتصاب‌های اخیر مدیران سازمان‌های تابعه شهرداری انتقادات کرده و خواستار پاسخگویی شهردار در این خصوص شدند.

مهدی طالب، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر زنجان پیرامون انتصابات اخیر در شهرداری زنجان بابیان اینکه آیا شهرداری مکلف است به برخی‌ها سمت مدیریتی بدهد؟، اظهار کرد: با توجه به گستردگی شهرداری و حجم خدمات آن لازم است معاونان و مدیران، تخصص و تجربه و تعهد کافی داشته باشند تا بتوانند رضایت‌مندی مردم را داشته باشند. اگر این انتصابات درست باشد و افراد تخصص و تجربه داشته باشند پیشرفت و توسعه شهری را خواهیم داشت و اگر درست نباشد عقب‌افتادگی را در امور شهری و شهرداری شاهد خواهیم بود.

 وی ادامه داد: در انتصابات اخیر وقتی سابقه را نگاه می‌کنیم عملکرد مثبتی دیده نمی‌شود، تخصصی هم در این حوزه وجود ندارد. افرادی که منتسب می‌شوند نیز تجربه‌ای در این زمینه ندارند. درست است که شورا دخالتی در انتصابات ندارد، ولی آیا شهرداری و شهردار مکلف است به برخی‌ها سمت و حکم مدیریتی بدهد؟ آیا این انتصابات درست هست؟ و اگر درست نیست چه کسی پاسخ ضرری که متوجه شهر می‌شود را خواهد داد؟

طالب با اشاره به اینکه 70 تا 80 درصد انتصابات اخیر انجام‌شده در شهرداری زنجان درست نیست؛ خاطرنشان کرد: وقتی کسی در سمت قبلی خود هیچ عملکرد قابل دفاعی نداشته در سمت جدید چه موفقیتی خواهد داشت؟ به نظر ما، انتصابات این چند روز اخیر صحیح نبوده است. جواب ضرر و زیان شهر و شهروندان از ناحیه چنین انتصاباتی را چه کسی می‌خواهد بدهد؟ شهرداری پاسخ دهد که این انتصابات بر چه اساسی بوده است؟ گویا در شهرداری مکلف‌اند که به برخی‌ها حتماً سمت مدیریتی بدهند؛ سؤال این است که آیا شهر و شهرداری بدهکار این افراد است؟

طالب بابیان اینکه اعضای شورا نسبت به انتخاب مشاوران شهردار نیز گله‌مند هستند، گفت: ما نمی‌دانیم این افراد از کجا آمده‌اند و چه کسی هستند؟ این انتصابات صحیح نبوده و ما انتظار جواب از شهردار را داریم که امیدواریم شهردار برای هفته آینده پاسخ‌های درخوری برای موضوعات داشته باشد.

 در ادامه حسین حمزه‌لو پاک، دیگر عضو شورای اسلامی شهر زنجان نیز در سخنانی پیرامون انتصابات اخیر شهرداری گفت: اگر این انتصابات درست نباشد، حتماً عملکردها در آن حوزه‌ها مختل می‌شود و دود این به چشم مردم می‌رود.

وی ادامه داد: فرهنگ غلطی در شهرداری وجود دارد که همه افرادی که مدیر می‌شوند باید تا آخر هم مدیر بمانند؛ حتی فردی که به دلیل عملکرد ضعیف عزل می‌شود، بعد 2 هفته می‌بینیم که همین فرد در جای دیگر در سمت مدیریت استفاده می‌شود درحالی‌که تخصص مرتبطی هم ندارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از شعارهای شهردار زنجان شفاف‌سازی بود، گفت: ما ناظر بر دستگاه و عملکرد شهرداری هستیم و باید شهرداری در مورد مشاوران شهردار و مبالغ قرارداد، عنوان قرارداد آن‌ها شفاف‌سازی کند. شهردار خود جزو افرادی است که همواره شعار شفاف‌سازی داده‌اند و ابتدایی‌ترین مورد شفاف‌سازی این است که شهردار در خصوص افرادی که در اطراف شهردار هستند، را شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی کند.

حمزه‌لو پاک بابیان اینکه سازمانی که قرار بود 3 ماهه بخشی از امور خود را با مجوز شورا به مزایده واگذار کند، اما این محقق نشد ادامه داد: طبق اسناد خسارت میلیاردی به شهرداری وارد کرده‌اند و این نتیجه انتصابات غلط است از همین رو نمی‌شود که شورا سیاست‌گذاری را اعلام کند و شهرداری عملکرد دیگری داشته باشد، درواقع مردمی بودن ویژگی اعضای شورا است و در اتاق اعضای شورا به روی مردم باز است.

به گفته عضو شورای اسلامی شورای شهر زنجان، حضور در بین مردم و سهل‌الوصول بودن دسترسی به مدیران یکی خواسته‌های رهبر انقلاب و از اعتقادات ما است درحالی‌که در شهرداری با گیت‌های مواجه هستند که خلاف این اصول است.

 

 انتهای پیام/

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانشهرداری زنجانعلیرضا فیروزفرشورای شهر زنجان
sedayezanjannews.ir/nx9327


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»