کد خبر: 9379
1401/10/19 - 10:0


صدای زنجان مشکل عدم پذیرش بیماران سرطانی در بخش آنکولوژی بیمارستان ولیعصر(عج) را بررسی می‌کند؛

تجویز صبر برای بیماران سرطانی زنجان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان: مشکل کمبود تخت در بخش آنکولوژی با افتتاح بیمارستان 140 تختی برطرف تا پایان سال برطرف خواهد شد!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان/ زهره میرعیسی خانی: بیمارستان‌ها به‌عنوان بزرگ‌ترین نیاز جامعه بشری برای کم کردن درد و رنج بیماری‌ها در نهاد یک جامعه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در هر شهری متناسب با نیاز و جمعیت آن شهر ساخته می‌شود. کمبود تخت بیمارستانی یکی از مهم‌ترین مشکلات حوزه درمان استان زنجان است. مشکل نبود تخت بیمارستانی سبب شده است تا ارائه خدمات مطلوب به شهروندان تحت تأثیر این مسئله قرار بگیرد که با رفع این کمبود و به‌کارگیری کادر بیشتر می‌توان کیفیت خدمات درمانی را افزایش داد.

کمبود تخت در بخش آنکولوژی بیمارستان  ولیعصر(عج) یکی از معضلاتی است که بیماران سرطانی با آن مواجه هستند. به‌طوری‌که در برخی از موارد شاهد عدم پذیرش این بیماران در بیمارستان به دلیل نبود تخت خالی هستیم.

بیمار سرطانی ما به دلیل کمبود تخت پذیرش نشد

 یکی از نزدیکان بیمار سرطانی که بالغ‌بر 5 سال است به این بیماری مبتلاست، طی تماس با صدای زنجان ضمن بیان مشکلات موجود در خصوص بستری بیمار در این بخش، خواستار رسیدگی این موضوع از سوی مسئولین شد و در این زمینه گفت: بیمار سرطانی که بایستی مدتی پیش به تشخیص پزشک در بخش آنکولوژی بستری می‌شد به دلیل نبود تخت پذیرش نشد.

وی ادامه داد: کادر بیمارستان ولیعصر این امکان را نیز دادند که بیمار ما در روزهای آینده نیز نتواند در این بخش بستری شود. آن‌ها به ما گفتند که در حال حاضر این بخش تخت خالی برای بستری بیمار شما ندارد و حتی یکی از پرستاران اذعان کرد که بعید می‌داند که طی روز آینده تختی برای بیمار خالی شود.

همراه این بیمار ضمن نارضایتی از وضعیت موجود، اذعان کرد: مادر من حال ندارد و نمی‌تواند چیزی بخورد. رنگش پریده و زردرنگ شده است و گوشه خانه دراز به دراز افتاده است! اکنون ما باید به کجا بریم؟ ناراحتی‌مان را از وضعیت موجود سر کدام ارگان بی‌مسئولیت استان خالی کنیم؟

مشکل کمبود تخت در بخش آنکولوژی با افتتاح بیمارستان 140 تختی برطرف تا پایان سال برطرف خواهد شد

 در این زمینه اما وحید توپچی خسروشاهی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه به‌صورت کلی در بخش‌های جنرال به دلیل بالا بودن بیمار و ازدحام با کمبود تخت در این زمینه مواجه هستیم، اظهار کرد: تا آخر اسفند ساختمان آنکولوژی بیمارستان ولیعصر (عج) ساخته می‌شود که شامل 146 تخت است و مختص بیماران بخش آنکولوژی است

وی ادامه داد: با افتتاح این بیمارستان امید است که مشکلات و کمبود تخت موجود برطرف گردد  و بخشی از دغدغه خانواده‌های این بیماران برای همیشه برطرف گردد.

به گفته این مسئول، پیشرفت کار این ساختمان خوب و در مرحله اتمام کار هست به‌طوری‌که این پروژه 95 درصد پیشرفت فیزیکی  داشته است.

دو بیمارستان ۱۴۰ تختخوابی آنکولوژی و ۴۲۰ تختخوابی این بیمارستان به یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های مردمی خیر ساز در شمال غرب تبدیل می‌کند

 مدتی پیش نیز مسئول امور اداری و مالی موسسه خیریه مجتمع پزشکی ولی‌عصر(عج) زنجان نیز با اعلام این خبر گفته بود که دو بیمارستان ۱۴۰ تختخوابی آنکولوژی و ۴۲۰ تختخوابی در بیمارستان ولی‌عصر(عج) زنجان در حال احداث است که این بیمارستان را تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های مردمی خیر ساز در شمال غرب خواهد کرد.

به گفته علی‌رضا قائمی، این موسسه خیریه در حال احداث بیمارستان ۱۴۰ تختخوابی آنکولوژی جهت استفاده بیماران سرطانی است.

مسئول امور اداری و مالی موسسه خیریه مجتمع پزشکی ولی‌عصر(عج) زنجان همچنین بابیان اینکه بیمارستان ۴۲۰ تختخوابی بیمارستان ولی‌عصر(عج) نیز در شرف اجرا قرار دارد، اذعان کرده بود که این بیمارستان سه سال بعد تحویل و قابل‌استفاده خواهد بود.

قائمی بابیان اینکه دو پروژه مذکور جزو یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های مردمی خیریه در شمال غرب ایران خواهد بود، گفت: بیمارستان ولی‌عصر(عج) تبدیل به بیمارستان هزار تختخوابی خواهد شد که علاوه بر بیماران استان زنجان به سایر بیماران از استان‌های دیگر نیز خدمات ارائه خواهد داد. ضمن اینکه هر دو بیمارستان ذکرشده در محوطه بیمارستان ولی‌عصر(عج) در حال احداث است.

انتهای پیام/

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانبیمارستان ولیعصر زنجانآنکولوژیسرطان
sedayezanjannews.ir/nx9379


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»