کد خبر: 9396
1401/10/27 - 15:42


در شصت و ششمین جلسه شورای شهر زنجان مطرح شد؛

2730 میلیارد تومان، بودجه پیشنهادی شهرداری برای 1402

شصت و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر زنجان امروز، 27 دی‌ماه 1401 با حضور همه اعضای شورا برگزار شد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان/ زهره میرعیسی خانی: شصت و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر زنجان امروز، 27 دی‌ماه 1401 با حضور همه اعضای شورا برگزار شد.

در این جلسه 5 مصوبه موردبررسی اعضای شورای شهر قرار گرفت که شامل تقدیم بودجه پیشنهادی سال 1402 مجموعه شهرداری زنجان، مساعدت برای ایجاد واحد فضای مجازی جهت اجرای طرح تبلیغ باهدف رشد و تقویت فرهنگ دینی و انقلابی جامعه به مبلغ 150 میلیون تومان، خرید و نصب و راه‌اندازی تجهیزات پله‌برقی مقابل فروشگاه رفاه از شرکت پله‌برقی «سامیار پدیده»، خرید ترانسفورماتور KVA 1250 رزینی نرمال و تابلو فشار سلولی AIS جهت پروژه سبزه‌میدان از شرکت بازرگانی «ایران ترانسفو» به مبلغ 1 میلیارد و 126 میلیون و 966 هزار تومان و تغییر نام جاده فرودگاه زنجان از تقاطع ثمین تا فرودگاه  زنجان به نام «شهید خلبان علی‌محمد سلیمانی» بود.

مهم‌ترین لایحه‌ای که در شورا مصوب می‌شود، لایحه بودجه سنواتی است

در ابتدای این جلسه «مجید ناصحی مقدم»، رئیس شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه مهم‌ترین لایحه‌ای که در شورا مصوب می‌شود، لایحه بودجه سنواتی است که هرسال در ماه‌های پایانی سال اتفاق می‌افتد و سیاست‌گذاری برای حرکت سال بعدی مشخص می‌شود، اظهار کرد: در پایان فصل پاییز معمولاً شورای اسلامی شهر هدف‌گذاری‌های خود را به شهرداری ابلاغ می‌کند تا بر اساس این سیاست‌گذاری کلان، شهرداری نسبت به تدوین بودجه سال آینده اقدام کند که این سیاست‌های کلان شامل ساماندهی ترافیک شهری، ایجاد تفرجگاه‌ها و بهسازی آن‌ها، ایجاد بازارچه‌های تره و بار در شهرک‌های اقماری و برخی از میدان‌ها، ادامه نهضت آسفالت و بازگشایی معابر حیاتی استان است.

وی ادامه داد: این سیاست‌گذاری‌ها به شهرداری ابلاغ‌شده است و امید است که طبق همین سند امسال شهرداری اقدام کرده باشد. ضمن اینکه بودجه امسال در کمیسیون تلفیق بررسی خواهد شد و تا پایان سال بودجه مصوب و به شهرداری ابلاغ می‌گردد تا یک روز تأخیر هم در  شروع برنامه کاری سال جدید وجود نداشته باشد.

ناصحی مقدم بابیان اینکه بودجه سال 1400حدود 800 میلیارد تومان بود و این بودجه امسال به 1800 میلیارد تومان رسید و سال آینده نیز این بودجه 2730 میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده است، اظهار کرد: امید است با افزایش این بودجه در سطح شهر پروژه‌های عمرانی در سطح استان فعال شوند و در توسعه شهر شاهد اثرگذاری بیشتر باشم.

افزایش 49 درصدی بودجه پیش‌بینی‌شده 1402 نسبت به سال جاری

در ادامه «علیرضا فیروزفر»، شهردار زنجان اظهار کرد: امید است با اقدامات صورت گرفته بتوانیم برنامه‌های سال آینده را از همان روز اول با بودجه مصوب شروع کنیم. قرار بر این است که با توجه به تجربه سال قبل و سال جاری بتوانیم کارها را به‌موقع آغاز کنیم.

وی بابیان اینکه قطعاً در تحقق بودجه، قسمت اصلی تحقق عملیات پروژه‌ها است، ادامه داد: با استناد به مفاد 65 و 67 قانون شهرداری‌ها بر اساس دستورالعمل ویژه رهنمودها مقام معظم رهبری و همچنین سیاست‌های ابلاغی شورای شهر با در نظر گرفتن عملکرد سال جاری شهرداری و ارتقای سطح درآمدهای شهرداری از 1300 میلیارد تومان ابتدای سال به 1830 میلیارد تومان که تا به امروز بیش از 98 درصد آن تحقق‌یافته است و با عنایت به بند 2 فصل سوم لایحه تهیه و تنظیم بودجه، لایحه بودجه سال 1402 شهرداری بالغ‌بر 2730 میلیارد تومان به شورا تقدیم می‌گردد.

این مسئول با توضیح اینکه با عنایت به بند (د) از فصل سوم ضوابط مالی تهیه و تنظیم بودجه لایحه بودجه سال 1402شهرداری زنجان بالغ‌بر 2730میلیارد تومان است، تصریح کرد: این بودجه شامل دو بخش است که 2600 میلیارد تومان در قالب ردیف‌های درآمدی و 130 میلیارد تومان نیز مطالبات شهرداری از دستگاه‌های دولتی است که در حوزه 130 میلیارد تومان مطالبات شهرداری نیز 73.4 میلیارد تومان در ردیف عوارض پروانه‌های ساختمانی و 56.6 میلیارد تومان نیز در ردیف درآمدهای ناشی از اجرای 3 و 4 ماده 101 پیش‌بینی‌شده تقدیم شورای شهر خواهد شد.

فیروزفر ادامه داد: از 2730 میلیارد تومان، 38 درصد بودجه به مبلغ 1406.4 میلیارد تومان از محل اعتبارات هزینه‌ای جاری (42 درصد رشد نسبت به سال جاری) تأمین خواهد شد. همچنین از 2730 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته‌شده برای سال آینده، 62درصد به مبلغ 1683.6 میلیارد تومان به اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای تعلق‌گرفته است که نسبت به بودجه سال جاری 56 درصد افزایش داشته است. در کل بودجه پیش‌بینی‌شده نسبت به سال جاری 49 درصد افزایش داشته است.

وی بابیان خلاصه منابع و مصارف این بودجه خاطرنشان کرد: منابع شهرداری از 6 بخش است که ناشی از عوارض اختصاصی شهرداری 38.8 میلیارد، خدمات درآمدی مؤسسات انتفاعی شهرداری 33.4 میلیارد، درآمدهای حاصل از وجوه شهرداری 16.7 میلیارد و کمک‌های اعطایی دولت و سازمان‌های دولتی 35 میلیارد و کمک‌های اعطایی و دارایی‌های سرمایه‌ای 622.6 میلیارد تومان بوده است.

وی در مورد محل مصارف این بودجه نیز خاطرنشان کرد: در محل مأموریت کاربردی و شهرسازی 145.28 میلیارد تومان، محیط‌زیست و خدمات شهری 428.7 میلیارد و در حوزه مأموریت ایمنی و مدیریت عمران 115.9 میلیارد، حمل‌ونقل و ترافیک 481.13 میلیارد و خدمات مدیریت 1704.29 میلیارد و پرداخت بدهی‌های قطعی شده سنواتی 40 میلیارد خواهد بود که به‌این‌ترتیب جمع بودجه پیش‌بینی‌شده شهرداری زنجان به مبلغ 2730 میلیارد تومان تقدیم اعضای شورای شهر می‌شود.

150میلیون تومان مساعدت برای ایجاد واحد فضای مجازی جهت اجرای طرح تبلیغ باهدف رشد و تقویت فرهنگ دینی و انقلابی

«انسیه ابو بصیر»، از اعضای شورای شهر در ادامه در خصوص لایحه «مساعدت 150 میلیون تومانی به حوزه علمیه خواهران زنجان برای ایجاد واحد فضای مجازی جهت اجرای طرح تبلیغ باهدف رشد و تقویت فرهنگ دینی و انقلابی جامعه» گفت: این لایحه در کمیسیون فرهنگی بررسی شد و در جهت جهاد تبیین و تنویر افکار عمومی نسبت به رشد و تقویت فرهنگی دینی و انقلاب جامعه اقدام کنند. که با توجه به بحث و گفتگویی که در این زمینه صورت گرفت 150 میلیون تومان به جهت مساعدت از ردیف بودجه مدیریت محله به این موضوع اختصاص یافت که این لایحه در شورای شهر به تصویب رسید.

خرید و نصب و راه‌اندازی تجهیزات پله‌برقی مقابل فروشگاه رفاه

در ادامه «منصور مرادلو» از اعضای شورای شهر در خصوص خرید و نصب و راه‌اندازی تجهیزات پله‌برقی مقابل فروشگاه رفاه از شرکت پله‌برقی سامیار پدیده، اظهار کرد: بحث پله‌های برقی و آسانسور جزو موضوعاتی است که در زنجان موردتوجه قرار نمی‌گیرد. چند سالی است که این پله‌برقی در چندین نقاط شهری بلااستفاده باقی‌مانده است و درخواست عموم مردم رسیدگی به این موضوع است.

تأسیسات شهرداری مدام در حال سرقت است

«فیروزفر»، شهردار زنجان نیز در این زمینه ادامه داد: درگذشته در پل عابر پیاده ما از پله‌های برقی و آسانسور استفاده می‌کردیم که متأسفانه امروزه این تأسیسات قابلیت استفاده را ندارد. ما در شهرداری با معضلاتی روبه‌رو هستیم و تأسیسات شهرداری مدام در حال سرقت است و شهرداری نمی‌تواند برای هر تأسیساتی نیروی مستقر داشته باشد و طرح این مسئله معقول نیست و باید تمهیدات دیگری در این زمینه داشته باشیم.

وی بابیان اینکه در این زمینه ما نیازمند مساعدت همشهریان و نیروی انتظامی هستیم، اذعان کرد: در برخی از موضوعات باید تمهیداتی در نظر گرفته شود که ما به دنبال این موضوع هستیم تا ببینیم که به چه صورت می‌توانیم از این تأسیسات محافظت کرد. موضوع خرید آسانسور و پله‌برقی مقابل فروشگاه رفاه نیز باید گفت که این موضوع بر اساس کمیسیون ماده 14 اجرایی است و دلیلش هم بر این است که این موضوع مناقصه نداشت چراکه طولانی شدن پروسه‌های عملیات در شهرداری با توجه به تورم‌های موجود در تهیه مصالح واقعاً مشکل‌ساز شده است و ازاین‌جهت که در برخی از موضوعات در مزایده و مناقصات شرکت‌کننده ندارند، بنابراین در این فقره با کشف قیمت سعی شد که این موضوع از کمیسیون ماده 14 اقدام شود.

در ادامه «حسین حمزه لو پاک»، از دیگر اعضای شورای شهر در خصوص لایحه خرید ترانسفورماتور KVA 1250 رزینی نرمال و تابلو فشار سلولی AIS جهت پروژه سبزه‌میدان از شرکت بازرگانی ایران ترانسفو به مبلغ 1 میلیارد و 126 میلیون و 966هزار تومان اذعان کرد: برخی از معاملات به دلیل نبود شرکت‌کننده لغو می‌شوند و در خصوص این موضوع نیز به دلیل دوفوریتی بودن خرید این ترانسفورماتور با بررسی مدارک موجود نسبت به تصویب این موضوع اقدام شد.

در انتهای این جلسه باوجود نظرات موافق و مخالف اعضا در خصوص تغییر نام جاده فرودگاه زنجان از تقاطع ثمین تا فرودگاه زنجان به نام «شهید خلبان علی‌محمد سلیمانی»، این مصوبه تصویب نشد.

انتهای پیام/

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانشهرداری زنجانبودجه شهرداریعلیرضا فیروزفر
sedayezanjannews.ir/nx9396


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»