کد خبر: 9442
1401/11/20 - 10:28


اتفاقی نادر در شورای شهر کرسف؛

بازگشت به شورا، 19 ماه پس از سلب عضویت

پرویز ذوالقدری: من را مردم انتخاب کردند اما فرماندار وقت خدابنده مرا سلب عضویت کرد، من هم پس از 19 ماه پیگیری، به حقم رسیدم!

پایگاه خبری صدای زنجان

صدای زنجان/ لیلا محمدی: با رأی دیوان عدالت اداری و نامه وزارت کشور، پرویز ذوالقدری، منتخب مردم در ششمین دوره از انتخابات شورای شهر کرسف در شهرستان خدابنده که یک روز قبل از معارفه از سوی فرماندار وقت خدابنده کنار گذاشته شده بود، به عنوان عضو علی‌البدل وارد شورای شهر کرسف شد.

با پایان یافتن انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی در نتایج شمارش آرای ریخته شده به صندوق‌ها در شهر‌های مختلف استان زنجان در 30 خردادماه سال 1400 مشخص شد.

در این انتخابات به ترتیب باب اله اصانلو، سعید ذوالقدر کرسفی، علی نقدی و پرویز ذوالقدر به عنوان اعضای منتخب شورای شهر کرسف در شهرستان خدابنده اعلام شدند.

با وجود اینکه نتیجه از سوی هیئت اجرایی و نظارت تائید شده بود یک روز قبل از معارفه، ایوب بیگدلی، فرماندار وقت خدابنده «پرویز ذوالقدری» را سلب عضویت کرد.

ذوالقدر در گفت‌وگو با صدای زنجان با اعلام این موضوع می‌گوید: از آنجایی که این اقدام فرماندار را منطقی نمی‌دانستم، برای احقاق حقم، طبق قانون اقدام کرده و پس از حدود 19 ماه پیگیری مجدانه، به آن رسیدم.

او با اشاره به تأکید صاحب‌نظران پرونده‌ای برای عدم وجاهت قانونی نامه مورخ 10 مردادماه سال 1400 فرماندار شهرستان خدابنده مبنی بر سلب عضویت پرویز ذوالقدر از شورای شهر و بلااثر بودن آن و همچنین در اجرای مفاد ماده 106 قانون شوراها مبنی بر مسئولیت نظارتی و اجرایی قانون شوراها ادامه می‌دهد: مرجع قانونی پس از بررسی پرونده صراحتاً بر لزوم ارائه تذکر به فرماندار (فرماندار سابق خدابنده) و برخورد لازم تأکید و اعلام کرد در اسرع وقت اقدامات قانونی برای حضور این‌جانب در شورای شهر کرسف و خروج عضو علی‌البدل انجام شود.

ذوالقدر با اشاره به انجام تشریفات قانونی مبنی بر معارفه او به عنوان عضو علی‌البدل و خروج «علی جاویدان» از شورای شهر کرسف، بر لزوم خدمت صادقانه به مردم فارغ از نگاه سیاسی تأکید کرد و افزود: من در ستاد انتخابات آقای رئیسی در خدابنده مسئولیت داشتم اما به‌هیچ‌عنوان به دنبال سهم‌خواهی نبوده و نیستم. در ششمین دوره از انتخابات شورای شهر کرسف برای اولین بار شرکت کردم و انتخاب مردم هم بودم اما بنا به دلایلی که عرض کردم کنار گذاشته شدم و با پیگیری‌ها از مجاری قانونی، به حقم رسیدم.

ذوالقدر با بیان اینکه «من منتخب مردم هستم و هیچ شخص یا ارگانی من را منصوب نکرده است» ادامه داد: امیدوارم با «وحدت رویه» بین اعضای شورای شهر و به دور از جنجال سیاسی، کم و کاستی‌های شر را احصا و درصدد رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت باشیم که قطعاً در این راستا «پیگیری تأمین آب شرب کرسف به عنوان اصلی‌ترین مشکل» و «در نظر گرفتن مسیر جدید برای عبور کامیون‌های حاوی مواد معدنی» با جدیت پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانشهر کرسفپرویز ذوالقدری
sedayezanjannews.ir/nx9442


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»