کد خبر: 9500
1401/12/18 - 12:57


افتتاح فاز جنوبی پروژه فاخر سبزه میدان؛

برگشت به اصالت‌های هویت شهری حائز اهمیت است

فاز جنوبی پروژه سبزه میدان شهر زنجان پس از سال‌ها انتظار، در آستانه عید نیمه شعبان، روز سه شنبه (۱۶ اسفندماه) با حضور وزیر کشور به بهره برداری رسید.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- فاز جنوبی پروژه سبزه میدان شهر زنجان پس از سال‌ها انتظار، در آستانه عید نیمه شعبان، روز سه شنبه (۱۶ اسفندماه) با حضور وزیر کشور به بهره برداری رسید.

*برگشت به اصالت‌های هویت شهری حائز اهمیت است

در مراسم افتتاحیه این پروژه، «احمد وحیدی»، وزیر کشور با بیان اینکه باید از معماری غربی گذر کرد، اظهار کرد: برگشت به اصالت‌های هویت شهری بسیار حائز اهمیت است و گذر کردن از آنچه معماری غربی محسوب می‌شود کار است که در پروژه سبزه‌میدان زنجان نادیده گرفته نشده است.

وحیدی تصریح کرد: در این پروژه که در مساحتی بالغ بر ۶۵ هزار مترمربع در مرکز شهر در حال اجرا است اقدامات خوبی انجام شده و امیدواریم بتوانیم در ساخت یک شهر زیبا با هویت اسلامی ایرانی حرکت کرده و در راه اعتلای کشورمان بیش از پیش قدرم برداریم.

وزیر کشور با بیان اینکه پروژه سبزه‌میدان طرح بزرگی است که در یک سال گذشته کارهای خوبی در آن صورت گرفته است، اظهار کرد: امروز ۳۰ درصد از پروژه عظیم با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد و امیدواریم این پروژه با روندی که در یک سال گذشته در پیش گرفته شده است، تا پایان کار پیش برود.

**ادامه پروژه فاخر سبزمیدان با همین سرعت انجام خواهد شد

در ادامه «علیرضا فیروزفر»، شهردار زنجان با اشاره به اینکه ایده پروژه فاخر سبزه‌میدان از سال ۱۳۶۸ شکل گرفت، اظهار کرد:  طی ادوار مختلف اقداماتی در جهت تملک ملک و اراضی این منطقه توسط شهرداری انجام شد. امروز این کار به نتیجه رسید و همه اعم از مردم و ادارات و ارگان‌های مختلف در جابه‌جایی‌ها و گره‌گشایی‌ها این پروژه سهم دارند. ضمن اینکه بدون پشتیبانی مردم بهره‌برداری از این پروژه‌ها محقق نمی‌شد.

وی با بیان اینکه پروژه سبزه میدان در مساحت ۶.۵ هکتار در بافت مرکزی شهر احداث می‌شود که امروز شاهد بهره‌برداری از ۳.۷ هکتار آن هستیم، افزود: در باغ‌راه‌های غربی و شرقی، فضاهای خوبی برای شهروندان محیا شده و با کمترین تغییرات باغ «ذوالفقاری» و «باغ آستانه» حفظ شده است.

به گفته فیروزفر اجرای پروژه ۶.۵ هکتار در بافت مرکزی شهر نشانگر این است که یک هم‌آوایی کامل بین مردم و ارگان‌ها و همه مسئولین استانی لازم هست. ضمن اینکه در این دو باغ راه ۶۳ مغازه صنایع دستی به اسم ایران کوچک فعالیت خواهند کرد و محصولات صنایع دستی را به فروش خواهند رساند.

شهردار زنجان، خاطرنشان کرد: ادامه پروژه فاخر سبزمیدان با همین سرعت انجام خواهد شد و سعی می‌کنیم یکپارچگی پروژه حفظ شود تا مردم در کنار داشتن محلی زیبا در مرکز شهر از خدماتی که در این محل نیز ارائه می‌شود، بهره‌مند شوند.

گفتنی است، عملیات اجرایی طرح سبزه میدان از سال‌های گذشته آغاز شده بود ولی در عمل کاری انجام نمی‌شد تا اینکه در ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ اقدام جدی و عملیاتی برای به نتیجه رساندن پروژه سبزه میدان با برآورد هزینه ۶۴ میلیارد تومانی آغاز و البته در ادامه هزینه اجرای آن بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد شد.

 

انتهای پیام

 

 

اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجانافتتاح فاز جنوبی پروژه سبزه میدان
sedayezanjannews.ir/nx9500


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»