کد خبر: 9523
1401/12/27 - 14:38


جوابیه دفتر نماینده مردم شهرستانهای ابهر ، خرمدره و سلطانیه در مجلس به گزارش "چمن خاموش"

احتراما به استحضار می رساند در شماره ۲۰۵۳ مورخ ۲۲/۱۲/۱۴۰۱ آن روزنامه مطلبی با عنوان "چمن خاموش" درج گردیده است. مقتضی است براساس قانون مطبوعات و به منظور روشن شدن اذهان عمومی متن ذیل عین ًا در همان صفحه به چاپ برسد: «این چمن، چمن بازی سیاسی نیست» ۱_ ابتدا لازم است مجدد ًا از مسوولین مربوطه بخواهیم و مطالبه کنیم تا دیر نشده اقدام کنند!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- جناب آقای مسیح اله سلطانی مدیر مسئول محترم روزنامه صدای زنجان

احتراما به استحضار می رساند در شماره ۲۰۵۳ مورخ ۲۲/۱۲/۱۴۰۱ آن روزنامه مطلبی با عنوان "چمن خاموش" درج گردیده است. مقتضی است براساس قانون مطبوعات و به منظور روشن شدن اذهان عمومی متن ذیل عین ًا در همان صفحه به چاپ برسد:

«این چمن، چمن بازی سیاسی نیست» ۱_ ابتدا لازم است مجدد ًا از مسوولین مربوطه بخواهیم و مطالبه کنیم تا دیر نشده اقدام کنند!

اما نکته بعد اینکه دغدغه چمن سلطانیه به عنوان اولویت نخست زیست محیطی استان زنجان بارها توسط حجت الاسلام دکتر شجاعی نماینده مردم شریف شهرستان های ابهر خرمدره و سلطانیه نزد مسئولین عالی کشوری، استانی و شهرستانی مطرح و طی جلسات بسیاری مورد بررسی و چاره اندیشی قرار گرفته است که تشکیل کارگروه احیای چمن سلطانیه از جمله نتایج این پیگیری ها بوده است.

هم اکنون نیز تیمی از اساتید دانشگاه زنجان، طی قراردادی به ارزش ۳ میلیارد ریال مشغول انجام تحقیق و مطالعه علمی روی چمن سلطانیه برای نجات و احیای این ظرفیت طبیعی بی نظیر می باشند.

آنچه موجب احیای چمن سلطانیه است، همین مطالبه گری جدی و پیگیری آن است نه بازی سیاسی با آن. این موضوع از جمله در سفر وزیر نیرو و در جلسه شورای اداری استان به جد توسط نماینده منطقه مورد مطالبه قرار گرفت.

بخشی از تذکر حجت الاسلام دکتر شجاعی در جلسه شورای اداری استان با حضور وزیر محترم نیرو:

"در مورد چمن سلطانیه، بنده هم خدمت آقای استاندار عرض میکنم و هم خدمت آقای وزیر، این سرمایه ملی ماست که از بین می رود! وسعت چمن سلطانیه حدود ۲ هزار هکتار بوده که اکنون به ۱۲۰۰ هکتار کاهش پیدا کرده و این روند

در صورت تسامح عوامل ذی ربط همچنان ادامه پیدا خواهد کرد. در آینده آقای استاندار نباید برای ریز گردها منتظر عراق و سوریه باشد، همین چمن سلطانیه به قدر کافی ریز گرد تولید خواهد کرد که فضای تنفس را در این استان کاملا مسدود بکند".

۲_به لحاظ حساسیت چمن تاریخی سلطانیه و انتظار برای ارائه راهکارهای علمی، باید از حرکات غیر اصولی و شتاب زده در خصوص این پهنه طبیعی ملی اجتناب ورزید. همانند تجربه اشتباه کود پاشی در چمن که منجر به آسیب بیشتر به این جاذبه طبیعی گردید.

۳_ تصفیه و هدایت پساب فاضلاب شهر سلطانیه به چمن که در این راستا نیز دو شرکت سرمایه گذار بخش خصوصی منطقه جذب و کار تامین و عقد قرارداد احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر سلطانیه را در دستور کار قرار دارند.

۴ _احیا و نجات چمن سلطانیه نیازمند تامین اعتبار ملی و اراده استانی مسئولین می باشد.

با توجه به اینکه در دوره خشکسالی قرار داریم و زمین تشنه امکان انتقال آب از دور دست ها به چمن سلطانیه را سخت کرده است، نیاز به لوله کشی از منابع تامین آب می باشد که با ورود جدی مسئولین استانی به ویژه سازمان مدیریت و برنامه ریزی می توان این امر را محقق ساخت.

مسئولین استان نباید در حین تشکیل بحران تماشاچی و پس از وقوع آن به فکر چاره باشند.

۵_ اینکه تا کنون هیچ مسئول عالی رتبه استانی از چمن تاریخی سلطانیه بازدید میدانی نداشته، نشان از عدم شناخت نسبت به تبعات فاجعه بار این دغدغه زیست محیطی دارد که در صورت بروز ، به عنوان یک کانون بزرگ ریزگرد اقصی نقاط استان زنجان را در بر خواهد گرفت.

6_حساسیت خشکی چمن سلطانیه کمتر از موضوع دریاچه ارومیه نیست و نیازمند عزم همگانی است! در پایان تاکید می شود؛ حجت الاسلام دکتر شجاعی به نمایندگی از مردم بارها پیگیر موضوع بوده و این پیگیری ها با قوت بیشتر ادامه خواهد داشت.

روابط عمومی دفتر حجت الاسلام دکتر شجاعی نماینده مردم شریف شهرستانهای ابهر ، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی

 

انتهای پیام


صدای زنجان
sedayezanjannews.ir/nx9523


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»