کد خبر: 9569
1402/01/28 - 17:20


صدای زنجان از تعرفه‌های پزشکی در مطب‌ها گزارش می‌دهد؛

افزایش غیرقانونی ویزیت پزشکان در زنجان

‌رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان: افزایش نرخ ویزیت بالاتر از نرخ مصوب است! /رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان: تعرفه‌های پزشکی باید تاکنون ابلاغ می‌شد من اجازه برخورد با پزشکان در تعزیرات را نمی‌دهم! پزشکان قانونا، عرفا و شرعا می‌توانند افزایش قیمت دهند! /شهروند زنجانی: اطلاعی از قوانین ندارم و به دلیل نیاز به خدمات درمانی به ناچار نرخ اعلامی در مطلب‌ها را می‌پذیرم!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی - در حالی که هنوز تعرفه پزشکان در سطح کشور ابلاغ نشده است، شنیده‌ها از اعمال خودسرانه این نرخ‌ها از سوی برخی پزشکان در زنجان حکایت دارد. رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان ضمن رد این موضوع می‌گوید: افزایش حدود 30 درصدی تعرفه‌ها باید تاکنون ابلاغ می‌شد اما نشده از این رو به عنوان رئیس نظام پزشکی عرض می‌کنم در صورت افزایش تعرفه‌ها تا 30 درصد از سوی پزشکان به تعزیرات اجازه برخورد با همکارانش را نمی‌دهد.

در آبان‌ماه سال گذشته شورای عالی بیمه 40 درصد تعرفه‌های ویزیت پزشکان را پیشنهاد داده است تا سازمان برنامه و بودجه به هیئت دولت ارسال و سپس از طریق هیئت وزیر مصوب و اعلام شود.

مصوبه‌ای که هنوز پس از گذشت 5 ماه هنوز ابلاغ نشده و موجب واکنش‌های متعددی از سوی جامعه پزشکی و مردم شده است.

 در استان زنجان هم برخلاف عدم ابلاغ، این مصوبه در حال اجرایی است و حتی در برخی موارد، بیش‌تر از نرخ‌های مصوب پیشنهادی شورای بیمه، اخذ می‌شود.

** افزایش تعرفه‌های پزشکی فعلا درهیئت دولت مصوب وابلاغ نشده اما در زنجان اجرا میشود!

مظاهر یوسفی امیری، ‌رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان در این زمینه به صدای زنجان می‌گوید: تعرفه ویزیت پزشکان بدون ابلاغ دولت بین 40 تا 50 درصدی افزایش یافته است.

‌رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان با اشاره به اینکه افزایش قیمت درهیئت دولت مصوب و ابلاغ نشده است و هنوز مسیر  قانونی خود را طی نکرده است، ادامه می‌دهد: نمونه این افزایش قیمت افزایش تعرفه پزشک عمومی از 69 هزار به 100 هزار تومان، افزایش تعرفه پزشک متخصص از 104 هزار به 150 هزار تومان، افزایش تعرفه پزشک فوق تخصص از 132 هزار به 200 هزار تومان در مطب‌های پزشکان زنجان است.

وی با اشاره به آگاهی پایین مردم از این افزایش خودسرانه عنوان می‌کند: مواردی وجود دارد که مصرف‌کننده از آن اطلاع ندارند چرا که اطلاعی از فرآیند آن ندارند و نسبت به حق خود بی‌اطلاع هستند.

امیری با اشاره به اینکه اول سال همه آماده افزایش قیمت هستند، بیان می‌کند: اعتراض به جامعه پزشکی پایین است چرا که اعتراض به ضرر خود فرد تمام می‌شود.

‌رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان با اشاره به اینکه اعتراضات به جامعه پزشکی چندان به دست ما نمی‌رسد، اضافه می‌کند: با توجه به تخصصی بودن، متاسفانه این انجمن اجازه ورود در حوزه پزشکی را ندارد.

**اطلاعی از افزایش تعرفه پزشکی ندارم

علیرضا یک شهروند زنجانی است که در یکی از مطب‌ها با او هم‌صحبت می‌شوم. وی که از افزایش تعرفه پزشکان بی اطلاع است، می‌گوید: بیمار در زمان حضور در مطب، تنها به فکر کاهش درد و بهبودی خود است، به نظرم نه بیمار بلکه باید دستگاه‌های مرتبط بر این موضوع نظارت کنند.

این شهروند که از کیفیت خدمات جامعه پزشکی راضی نیست، ادامه می‌دهد: بین هزینه دریافتی و مدت زمان ارائه خدمات هم‌خوانی وجود ندارد.

**قانونا، شرعا و عرفا پزشکان حق افزایش تعرفه پزشکی دارند

با این شرایط، محمد محرمی رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان در واکنش به بحث افزایش ویزیت پزشکان اظهار می‌کند: به خاطر تعلل دولت، همکاران می‌توانستند قانونا، عرفا و شرعا هزینه ویزیت پزشکان را افزایش دهند چرا که شورای بیمه آبان‌ماه (سال 1401)  این رقم را مصوب کرده ولی سازمان برنامه و بودجه ابلاغ نکرده است تا تعرفه پزشکی 40 درصد افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه از همکاران خواهش کردیم طبق مستندات موجود، تعرفه پزشکی را تا 30 درصد افزایش اعمال کنند، ادامه می‌دهد: به عنوان رئیس نظام پزشکی به خاطر این افزایش که باید تاکنون ابلاغ می‌شد اجازه برخورد با پزشکان در تعزیرات را نمی‌دهم.

وی با اشاره به اینکه در سایر زمینه‌ها، تعرفه‌ها بالا می‌رود ولی در مورد پزشکان تعلل می‌شود، اضافه می‌کند: پس از ابلاغ دولت اجازه نخواهم داد حتی یک ریال بیش‌تر توسط پزشکان اخذ شود.

محرمی عنوان می‌کند: تا این لحظه رقمی بالاتر از تعرفه پیش‌بینی شده برای افزایش ویزیت پزشکان توسط جامعه پزشکی زنجان اخذ نشده است.


انتهای پیام/

اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجانافزایش غیرقانونی ویزیت پزشکان در زنجانتعرفه‌های پزشکی در مطب‌ها
sedayezanjannews.ir/nx9569


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»