کد خبر: 9583
1402/01/31 - 12:21


مدیر کل اوقاف استان زنجان خبر داد:

تخصیص زمین های اوقافی برای ساخت واحدهای مسکونی

200 هکتار از اراضی موقوفه به شهر قیدار الحاق می‌شود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ زهره میرعیسی‌خانی:مدیر کل اوقاف استان زنجان از برنامه‌ریزی برای الحاق 200 هکتار از اراضی موقوفه به شهر قیدار شهرستان خدابنده با هدف ساخت واحد مسکونی برای 2500 خانوار خبر داد.

حجت الاسلام مختار کرمی، مدیر کل اوقاف استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به اینکه اوقاف در رابطه با مسکن نقش موثری را در کل کشور ایفا می‌کند، اظهار کرد: اکنون چند استان در سطح کشور شروع به فعالیت در این حوزه کرده‌اند که یکی از این استان‌ها نیز استان زنجان است.

وی با اشاره به ابلاغ دستورالعملی مبنی بر ورود اوقاف به بحث اقدام ملی مسکن، اظهار کرد: از همین رو اوقاف همکاری خوبی با بنیاد مسکن و مسکن و شهرسازی دارد که در این راستا اوقاف استان چند قطعه زمین در اختیار راه و شهرسازی قرار داد تا برای قشر نیازمند مسکن بسازند.

کرمی با بیان اینکه  سازمان اوقاف به دنبال تسهیل ساخت مسکن برای نیازمندان است، اظهار کرد: اگر به طور معمول از مردم 80 درصد پذیره بعنوان مبلغ اولیه  گرفته می‌شود، از این افراد 30 درصد آن  اخذ می‌گردد.

این مسئول افزود: در سال گذشته 22 هکتار از اراضی قیدار نبی را به شهر ملحق کردیم و در اختیار مسکن و شهرسازی قرار دادیم. ضمن اینکه حقوق موقوفه این اراضی پرداخت شد. همچنین با اذن نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف، بخشی از سهم موقوفه که بایستی مسکن و شهرسازی پرداخت می‌شد، به نفع مردم واگذار شد.

مدیر کل اوقاف استان زنجان خاطرنشان کرد: در شهر قیدار 519 واحد مسکن در حال ساخت است که حدود 20 تا 30 درصد هم پیشرفت فیزیکی داشته است و برای امسال نیز 200 هکتار به شهر الحاق می‌شود که این 200 هکتار می‌تواند برای 2هزار و 500  خانوار، واحد مسکونی در شهر قیدار ایجاد کند.

وی با بیان اینکه این حمایت‌ها ادامه دارد و در شهرستان ابهر و طارم امکان ادامه این رویکرد وجود دارد، اذعان کرد:  در حال حاضر 52 واحد مسکونی در طارم با پیشرفت 90 درصدی ساخته شده است و در ماه‌های آینده این خانه‌ها افتتاح خواهد شد.

 

انتهای پیام/

اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجان
sedayezanjannews.ir/nx9583


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»