کد خبر: 9616
1402/02/11 - 10:46


صدای زنجان برگزاری نمایشگاه مد و لباس در زنجان را بررسی می‌کند؛

حجابی که گران تمام می‌شود!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان: قیمت برخی پوشاک بانوان به ویژه مانند چادر بالا است، برخی مشکلات نمایشگاه قابل حدس بود! /رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک و خیاطان استان: زمان و مکان نمایشگاه خوب نبود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: نمایشگاه مد و لباس در زنجان در حالی برگزار گردید که می‌شد با برنامه‌ریزی مناسب‌تر و در شرایط بهتر خروجی بهتری از آن دریافت کرد! زمان و مکان نامناسب، بالا بودن قیمت و تراکم جمعیت بازدیدکنندگان مهم‌ترین ایرادات وارده به این نمایشگاه بود.

نمایشگاه عرضه مد و لباس بانوان به عنوان یکی از رویدادهای فرهنگی و اجتماعی در روزهای اخیر در زنجان برگزار شد، رویدادی که با حضور جمعی از مسئولان از جمله نماینده ولی فقیه  دراستان و معاون سیاسی و اجتماعی استاندار زنجان کار خود را آغاز کرد، نمایشگاهی که با توجه به شرایط امروز اجتماعی و فرهنگی جامعه انتظارات زیادی از آن می‌رفت تا بتواند برآورد کند.

«پیش ترابراهیم قاسمی در گفت‌و‌گو با رسانه‌های استان از برگزاری نمایشگاه عرضه مد و لباس بانوان در روزهای ۶، ۷ و ۸ اردیبهشت‌ماه در زنجان خبر داده و گفته بود: این نمایشگاه در طبقه سوم مجتمع اشراق زنجان میزبان برندهای لباس از طراحان استان زنجان و سراسر کشور است. »

نمایشگاهی که بنا بر اطلاعات کسب شده به ترتیب در همه استان‌های کشور در حال برگزاری است تا فرصتی برای همه ایرانی‌ها باشد که کالاهای حوزه مد و لباس را بی‌واسطه از تولیدکنندگان خریداری کنند و مجالی برای معرفی تولیدات داخلی باشد.

برای بررسی وضعیت نمایشگاه سری به آن می‌زنیم که از ترافیک خیابان و همچنین تراکم جمعیت در مجتمع تجاری مشخص می‌شود استقبال از این نمایشگاه بالا است، البته نمی‌توان این استقبال را صرفا ریشه در اطلاع‌رسانی مطلوب دانست و بیشتر به علت توزیع بن‌های تخفیفی در بین برخی مجموعه‌ها و نهادهای فرهنگی که ارقام آن در مقایسه با کالاهای عرضه شده در نمایشگاه ناچیز بوده (بن‌های 50، 30 و 20 هزار تومانی) است.

نمایشگاه در طبقه فوقانی مجتمع در حال برگزاری است و تراکم بالا در پله‎‌های برقی و آسانسورهای مجموعه نشان دهنده عدم پیش‌بینی محل مناسب برای نمایشگاه است، این موضوع را در محل نمایشگاه بیشتر می‌توان دید چرا که تراکم جمعیت در محل برگزاری به نحوی است که افراد به سختی می‌توانند از غرفه‌ها دیدن کرده و کالای مورد نظر خود را انتخاب کنند و این موضوع موجب کلافه شدن خریداران شده است.

قیمت بالای بسیاری از کالاها به ویژه کالاهای با محوریت حجاب چون چادر و مانتوهای عبایی و همینطور عرضه برخی لباس‌ها که به لحاظ اجتماعی می‌توان آنها را از نظر قد لباس نامتعارف خواند دیگر موضوعی است که به وضوع دیده می‌شود.

بنا بر بازدید میدانی خبرنگار صدای زنجان از این نمایشگاه در زمینه چیدمان هم شرایط نمایشگاه چندان مناسب نبوده و بسیاری از خریداران برای پرو لباس با مشکل مواجه بودند و این یک دغدغه برای خریداران و فروشندگان بوده است.

یکی از شهروندان در گفت‌و‌گو با خبرنگار صدای زنجان با اشاره به اینکه محصولات عرضه شده در نمایشگاه کیفیت و طراحی خوبی دارند، اظهار می‌کند: اما برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه چندان خوب نبوده است.

زهرا با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی زیاد از این نمایشگاه نشده و به دعوت یکی از دوستان در نمایشگاه حضور یافته است، اضافه می‌کند: این قبیل برنامه‌ها می‌تواند زمینه تامین سلیقه همه اقشار جامعه را فراهم کند.

وی با اشاره به کم بودن زمان نمایشگاه و تراکم بالای بازدیدکنندگان و خریداران در غرفه‌ها می‌گوید: فضا به نحوی است که نمی‌شود در آرامش از محصولات دیدن کرده و با فراغت بال خرید کرد.

**رویکرد اصلی در برگزاری نمایشگاه نشان دادن تشنگی مردم است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در گفت‌و‌گو با صدای زنجان با اشاره به اینکه از برگزاری نمایشگاه مد و لباس یک هدف داشتیم چرا که در حقیقت آنچنان در سطح استان عرضه مناسبی برای تولیدات وجود ندارد، اظهار می‌کند: در استان زنجان تولید خوب پوشاک داریم ولی برای عرضه برنامه‌ریزی نشده است.

امرالله حسنی با اشاره به اینکه به همین دلیل موضوع برگزاری نمایشگاه مد و لباس در دستور کار قرار گرفت، ادامه می‌دهد: از برندهای معروف برای حضور دراین نمایشگاه دعوت شد تا محصولات خود را برای بهره‌مندی شهروندان عرضه کنند تا مخاطبان حق انتخاب داشته باشند.

وی با اشاره به عدم وجود مرکز متمرکز عرضه لباس در زنجان، برای نمونه در شهر زنجان محله‌ای وجود دارد که به صورت تخصصی در حوزه ابزار فروشی و یا برق فعال است، اضافه می‌کند: در صنف پوشاک، در زنجان محل مشخصی وجود ندارد تا شهروندان چه بانوان و چه آقایان برای خرید به آنجا مراجعه کنند و خرید پوشاک زمان زیادی از شهروندان می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به استقبال 30 هزار نفری زنجانی‌ها از نمایشگاه عرضه مد و لباس بانوان که برای یک رویداد اتفاق بسیار خوبی است، بیان می‌کند: این استقبال نشان می‌دهد مردم به دنبال لباس شیک هستند و اگر در برخی موارد می‌بینیم برخی از شهروندان با لباس‌های نامناسب در شهر تردد می‌کنند به این دلیل است که مجبور به خرید لباس چینی و ترکیه شده‌اند.

حسنی با اشاره به اینکه جامعه ما جامعه عفیف و پاکدامنی است و اینکه بانوانی نمی‌توانند لباس مناسب برای خود تهیه کنند مشکل ما متولیان امر است، اضافه می‌کند: به همین خاطر این نمایشگاه برگزار شد تا نیاز و تمایل مردم به وجود چنین مراکزی بیشتر احساس شود.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد توزیع بن تخفیف و نامناسب بودن فضای نمایشگاه و تراکم بالای بازدیدکنندگان اضافه می‌کند: برخی مشکلات در برگزاری این نمایشگاه قابل حدس بود و باید مرکز ثابتی ایجاد شود تا بتوان به سلیقه‌های مختلف مردم ارائه خدمات کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان  در پاسخ به سئوالی در مورد بالا بودن قیمت کالاهای عرضه شده در نمایشگاه عرضه مد و لباس بانوان عنوان می‌کند: قیمت‌ها با توجه به کیفیت بالا بود ولی برنامه‌ریزی‌ها انجام شده است و موضوع در شورای فرهنگ عمومی مطرح و کارگروه‌ مد و لباس پس از مدت‌ها تعطیلی بار دیگر فعال شد تا مرکز دائمی برای پوشاک مورد نظر مردم دایر شود.

وی ادامه می‌دهد: برندهای حاضر در این نمایشگاه در حال برپایی نمایشگاه در همه استان‌های کشور هستند و چرخشی در کشور در حال فعالیت هستند و به همین دلیل زمان کمی برای حضور در زنجان داشتند.

حسنی با اشاره به اینکه زنجان تولیدی‌های در تراز کشور دارد و قابلیت ارائه کالای تولیدی خود دارد، خاطر نشان می‌کند: هماهنگی بین این مجموعه‌ها وجود ندارد که باید ایجاد شود که در این زمینه استاندار شخصا پای کار آمده است تا یک مرکز دائمی برای عرضه پوشاک در نظر گرفته شود. رویکرد اصلی در برگزاری نمایشگاه نشان دادن تشنگی مردم است.

وی با اشاره به بالا بودن قیمت برخی لباس بانوان به ویژه البسه‌هایی مانند چادر عنوان کرد: با ادامه این رویدادها در این حوزه نیز اقدامات خوبی انجام خواهد شد و امید است با این اقدامات تولیدکنندگان را دور هم جمع کرده و دیگر دغدغه‌ای برای تهیه لباس نداشته باشیم.

**پوشاک در زنجان گران‌تر از سایر استان‎‌ها نیست

محمود عتیق‌زاده، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک و خیاطان استان زنجان هم در گفت‌و‌گو با صدای زنجان با اشاره به برگزاری نمایشگاه عرضه مد و لباس بانوان در زمان نامناسب اظهار می‌کند: با توجه به اینکه مدت زمان طولانی از نوروز نمی‌گذرد زمان نمایشگاه بی‌موقع بود چرا که با توجه به اینکه تولیدی‌ها محصولات خود را در عید عرضه کرده بودند و پس از آن تعطیلات نوروزی و ماه رمضان محصولات چندانی برای عرضه نداشتند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک و خیاطان استان زنجان با اشاره به اینکه محل برگزاری نمایشگاه نیز مناسب نبود چرا که محل نمایشگاه باید به نحوی باشد که عام اختصاصی باشد، تاکید می‌کند: محل برگزاری نباید جایی باشد که محل کاسبی سایر صنوف باشد، نمایشگاه باید در محلی برگزار شود که مختص این کار است برای نمونه محل نمایشگاه کاسپین و کارخانه کبریت برای برگزای این رویداد بهتر بود.

وی با اشاره به اینکه غرفه‌داران نمایشگاهی وقتی در نمایشگاه شرکت می‌کنند همه چیز به صورت سیار دارند و باید مسلح باشند، ادامه می‌دهد: موقعیت و شرایط نمایشگاه مناسب نبود والا حاضران برای برگزاری نمایشگاه در وضعیت بهتری آمادگی داشتند.

عتیق‌زاده در پاسخ به سئوالی در مورد گران بودن برخی کالاهای عرضه شده در نمایشگاه به ویژه چادر اظهار می‌کند: پارچه مصرفی برای چادر گران بها است و واردات آن نیز گران تمام می‌شود و باید به نحوی برنامه‌ریزی شود که علاقه‌مندان به حجاب و عفاف حداقل قیمت را برای خرید کالاهای حجابی پرداخت کنند و به دلیل قیمت از استفاده از چادر پشیمان نشوند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک و خیاطان استان زنجان در پاسخ به سئوال صدای زنجان در مورد وضعیت بازار پوشاک عنوان می‌کند: وضعیت بد نیست، حتی می‌توان گفت خوب است به شرط اینکه تولیدکنندگان کار خوب عرضه کنند اگر تولیدکننده کار خوب عرضه کند مخاطب خود را پیدا می‌کند چرا که مردم به پوشاک ارج می‌نهند ، نبود بازار وقتی است که کالای خوب باشد و خریدار نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توان گفت قیمت پوشاک در زنجان از سایر استان‌ها بالاتر است، عنوان می‌کند: بسیاری از لباس‌های سایر استان‌ها که ارزان‌تر از زنجان است به لحاظ کیفیت قابل استفاده نیست ضمن اینکه در تولیدات استان زنجان موضوع حجاب مناسب وجود دارد که در برخی کالاهای واراداتی به چشم نمی‌خورد.

 

انتهای پیام/

 

اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجاننمایشگاه مد و لباس در زنجانرئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک زنجانمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان
sedayezanjannews.ir/nx9616


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»