کد خبر: 9677
1402/03/01 - 9:17


مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان با اشاره به آمارهای سال 1401 اعلام کرد

کاهش 9 درصدی ازدواج در زنجان

مهدی ژاله‌چیان: عقب‌ماندگی در صدور و تحویل کارت‌های ملی مکانیزه جبران شد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز / زهره میرعیسی خانی: مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان از کاهش 9 درصدی ازدواج و کاهش 3 درصدی طلاق در سال 1401 خبر داد.

«مهدی ژاله‌چیان»، مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به اینکه آمار ازدواج و طلاق سال 1401 به‌طور تقریبی احصا شده است، اظهار کرد: این آمار اولیه ازدواج و طلاق سال 1401 به‌صورت اولیه بیانگر روند نزولی ازدواج و طلاق در استان بوده است.

به گفته مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان، آمار ازدواج در سال 1401، 9 درصد کاهش و آمار طلاق 3 درصد نسبت به سال 1400 کاهش‌یافته است که آمار ازدواج سال 1401 حدود 7 هزار و 819 مورد بوده و آمار مربوط به طلاق در استان زنجان 2 هزار و 592 مورد بوده است.

وی بابیان اینکه آمار نهایی به میزان ناچیزی با این آمار متفاوت خواهد بود، اظهار کرد: با بررسی‌های بیشتر ارقام احتمالی جا‌مانده به این آمار افزوده  خواهد شد. اما به‌صورت کلی ازدواج در استان در سال 1401، 9 درصد و طلاق 3 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان همچنین در مورد روند صدور کارت‌های ملی و میزان عقب‌افتادگی صدور آن‌ها به دلیل نبود کاغذهای مربوطه، اذعان کرد: ما در سال‌های گذشته ،عقب‌افتادگی در صدور کارت‌های ملی شهروندان، از جهت نبود کارت خام داشتیم که موجب بروز مشکلاتی شد.

وی بابیان اینکه این کارت‌های خام در طی پروسه‌ای به کارت ملی تبدیل‌شده و به شهروندان اعطا می‌شود، گفت: اکنون چاپخانه دولت کارت‌ها را بومی‌سازی کرده است و با ضریب امنیت بالا آن‌ها را چاپ کرده و به سازمان ثبت‌احوال تحویل می‌دهد و این عقب‌افتادگی تا میزانی جبران شده است.

این مسئول با اشاره به حجم بالایی از متقاضیان صدور کارت ملی جدید عنوان کرد: ما تعداد بسیار بالایی کارت داشتیم که چند سالی عقب‌افتادگی داشت که تقریباً رفع شده است. از زمان تحویل این کارت‌ها توسط چاپخانه دولتی، روند صدور کارت‌ها سرعت یافته و به تبع آن تحویل آن‌ها تووسط استان‌ها سرعت یافته است.

به گفته ژاله‌چیان، اکنون در استان نزدیک به 790هزار ققره کارت تحویل مردم شده است و 65 الی 70 هزار کارت نیز در حال چاپ و صدور است که این کارت‌ها پشت سر هم چاپ‌شده و به شهروندان ارسال می‌شود. تقریباً عقب‌افتادگی موجود جبران شده است و تنها کارت‌هایی که مردم در حال درخواست هستند می‌ماند که باید روند اداری خود را برای تحویل طی کنند.

وی بابیان اینکه کارت‌ها یک ضریب امنیت بالایی هم دارد که به‌هیچ‌عنوان قابل جعل نیست، اظهار کرد: در طی این سال‌ها  موردی نبوده است که کارت ملی شخصی جعل شود.

 انتهای پیام /

اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجانمدیر کل ثبت احوال زنجانآمار ازدواج در زنجانکاهش ازدواج در زنجان
sedayezanjannews.ir/nx9677


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»