کد خبر: 9696
1402/03/07 - 9:45


در نشست خبری شورای شهرستان طارم مطرح شد؛

نادیده گرفتن صنایع تبدیلی، جوانان طارمی را بیکار کرده است

زهره ميرعيسي‌خاني: عضو شوراي شهرستان طارم گفت: ناديده گرفتن صنايع تبديلي در طارم، قطب کشاورزي زنجان موجب بيکاري جوانان در اين منطقه شده است!نشست خبري شوراي شهرستان طارم روز 5 خرداد 1402 برگزار شد و در آن «عمران عسگري»، سخنگوي شوراي شهرستان طارم در نشست خبري با اشاره به اينکه متاسفانه نزديک دو سال است که بخش «گيلوان» سيستم آتش‌نشاني ندارد، اظهار کرد: ماشين آتش‌نشاني موجود است اما اينکه بتوانيم وضعيت را به گونه‌اي مديريت کنيم که اتفاقي که رخ داده است را سامان بدهيم، امکان‌پذير نيست.

پایگاه خبری صدای زنجان

 پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ زهره ميرعيسيخاني: عضو شوراي شهرستان طارم گفت: ناديده گرفتن صنايع تبديلي در طارم، قطب کشاورزي زنجان موجب بيکاري جوانان در اين منطقه شده است!نشست خبري شوراي شهرستان طارم روز 5 خرداد 1402 برگزار شد و در آن «عمران عسگري»، سخنگوي شوراي شهرستان طارم در نشست خبري با اشاره به اينکه متاسفانه نزديک دو سال است که بخش «گيلوان» سيستم آتشنشاني ندارد، اظهار کرد: ماشين آتشنشاني موجود است اما اينکه بتوانيم وضعيت را به گونهاي مديريت کنيم که اتفاقي که رخ داده است را سامان بدهيم، امکانپذير نيست. 

در حقيقت، نتوانستيم در حيطه تامين نيروي انساني اين ماشين موفق بشويم! پيگيريهايي هم که از طريق شورا و مسئولين انجام شده است متاسفانه جوابگو نبوده است.

وي ادامه داد: همچنين حدود سه ماه است که آب روستاي «هندي کندي» قطع است و مراجعات متعدد به مراکز مرتبط نيز نتوانسته است اين مشکل را حل کند. اين روستا بالاي 400 خانوار و حدود يک هزار و 500 نفر جمعيت دارد که بروز اين مشکل، مشکلات متعددي براي اهالي اين روستا فراهم آورده است.

با وجود قطب کشاورزي بودن شهرستان طارم، متاسفانه صنايع تبديلي در اين شهرستان وجود ندارد

«جواد محمدي»، از اعضاي شوراي شهرستان طارم در ادامه با اشاره به اينکه يکي از مشکلات اين شهرستان، مشکلات حوزه فرهنگ است، اظهار کرد: در اين شهرستان که بالغ بر 18 هزار جمعيت ساکن دارد، حتي يک مرکز فرهنگي که جوانان در آن مشغول شوند و فعاليت داشته باشند، وجود ندارد. 

وي ادامه داد: کمبود مسکن يکي ديگر از مشکلات اين منطقه است. هر چند ر اين خصوص مشکل زمين وجود ندارد، اما يکي از مشکلاتي که هست، اين است که راه و شهرسازي به ما مجوز الحاق محدوده نميدهد و اين امر باعث شده است که زمين در اين منطقه کم باشد و نتوانيم خانه بسازيم و قيمتها افزايش يابد.

اين عضو شوراي شهرستان طارم با بيان اينکه بيکاري جوانان يکي ديگر از مشکلات ما در اين منطقه است، افزود: با وجود اينکه اين شهرستان به لحاظ کشاورزي يک قطب است اما متاسفانه يک ناحيه صنعتي و يا صنايع طبيعي در اين شهرستان وجود ندارد،تا اين محصولات را تبديل به محصولات جديدي کنيم و به بازار عرضه کند.به گفته محمدي، متاسفانه کلينيک شهر چورزق در زمينهايي واقع است که ترک دارد و اين کلينيک اگرچه آمبولانس دارد ولي تکنسين ندارد که آن را همراهي کند و به کمک بيماران بيايد. 

وي اظهارکرد: کمبود سالنهاي ورزشي از ديگر مشکلات اين منطقه است! سالن ورزشي که در اين منطقه قرار دارد، کوچک هستند و ما نميتوانيم يک مسابقه والبيال و فوتبال را در اين سالنها برگزار کنيم که اميد است که مشکلات موجود در اين حيطه برطرف شود. 

در انتهاي اين جلسه، نامه استعفاي «محمد علي رحماني هزار رودي»، رييس شوراي شهرستان طارم تقديم اعضاي شورا شد تا پس از قبول استعفاي اين نماينده توسط اعضاي شهرستان طارم، رحماني بتواند در انتخابات مجلس حضور داشته باشد.

گفتني است، اين استعفا که اکنون به صورت غيررسمي است، پس از مطرح شدن در شوراي شهر طارم و پذيرش اعضاي شوراي شهر طارم به رسميت شناخته خواهد شد.

 

انتهای پیام/

اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجاننشست خبری شورای شهرستان طارم
sedayezanjannews.ir/nx9696


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»