کد خبر: 9717
1402/03/10 - 8:33


با 11.5 میلیارد تومان اعتبار؛

گذر گردشگری «اشراق» زنجان افتتاح شد

همزمان با ولادت امام رضا(ع) و با اعتبار 11.5 میلیارد تومان، گذر گردشگری «اشراق» واقع در ابتدای بلوار اشراق، جنب صداوسیمای مرکز زنجان، به عنوان دومین گذر شهر زنجان افتتاح شد.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز / لیلا محمدی: همزمان با ولادت امام رضا(ع) و با اعتبار 11.5 میلیارد تومان، گذر گردشگری «اشراق» واقع در ابتدای بلوار اشراق، جنب صداوسیمای مرکز زنجان، به عنوان دومین گذر شهر زنجان افتتاح شد.

علیرضا فیروزفر، شهردار زنجان در آئین افتتاح گذر گردشگری «اشراق» شهر زنجان گفت که؛  در زمان حاضر شهر زنجان در زمینه کارهای عمرانی و نیز اجرای برنامه های متعدد فرهنگی به یک محیط پویا تبدیل شده است.

این مسئول حضور مدیریت شهری زنجان در رویداد تعالی حکمرانی شهری را مهم عنوان کرد و گفت: این رویداد با حضور شهرداری‌های 12 شهر از جمله تهران، مشهد، ارومیه، بندرعباس، تبریز و غیره برگزار شد که برنامه زنجان با عنوان ارائه طرح تحولی مبنی بر تحقق مدیریت یکپارچه شهری مورد توجه قرار گرفت.

شهردار زنجان با اشاره به مورد توجه قرار گرفتن عملکرد شهرداری زنجان در وزارت کشور عنوان کرد: برگزیده شدن زنجان به عنوان سومین شهرداری در حیطه تعالی حکمرانی شهری، موجب ترغیب عوامل برای پیگیری برنامه‌ها با هدف حل مسائل کلان شهری شامل محیط زیست، گردشگری، مشارکت در تنظیم بازار از طریق راه‌اندازی بازارچه‌های شهری، ادامه نهضت آسفالت‌ریزی و ترمیم معابر و ایجاد و توسعه تفرجگاه‌ها می‌شود.

شهردار زنجان با اشاره به افتتاح گذرگاه اشراق زنجان همزمان با شب تولد امام رضا(ع) گفت: پیمانکار و بهره‌بردار طرح مورد نظر مشخص و در این پروژه 14 غرفه غذایی در نظر گرفته شده است. این طرح برگرفته از طرح‌های شاخص شهری تهران از جمله باغ همایون و استاد معین و غیره بوده که با ادغام ایده‌های خلاقانه و باکیفیت، طراحی و اجرا شده است. 

شهردار زنجان دائمی و قابل استفاده بودن گذر گردشگری اشراق را از ویژگی‌های قابل توجه این پروژه دانست و افزود: با توجه به وضعیت اقلیمی و آب و هوایی شهر زنجان، 6 ماه از سال برای استفاده شهروندان قابل استفاده بوده و عملا در 6 ماه دیگر، خانواده‌ها به علت آب و هوای سرد از این فضا نمی‌توانند بهره‌مند شوند از این رو با تجهیز محل به گرماتاب و گازررسانی با همکاری مطلوب و قابل تقدیر شرکت گاز، اقدامات لازم برای استفاده در طول سال برای خانواده‌ها فراهم شد.

فیروزفر گذر گردشگری ملت (نخستین گذر گردشگری شهر زنجان واقع در خیابان شهید قره جلو و نزدیک پارک ملت که اسفندماه سال 1401 افتتاح شد) را محیطی جنگلی و بسیار زیبا دانست که با کف سازی، ایجاد مسیر چوبی، آلاچیق‌ها، میزهای شطرنج، المان‌های جدید نوری و تاپیاری، نورپردازی جدید و فوق العاده و غرفه های عرضه مواد غذایی تجهیز شده است.

شهردار زنجان طول در نظر گرفته شده برای گذر گردشگری اشراق و ملت را به ترتیب  300 مترمربع و 450 مترمربع اعلام کرد و با اشاره به برنامه جانبی اتخاذ شده برای اتصال این دو گذر گردشگری گفت: تمامی مسیر 300 متری گذر گردشگری اشراق که از ورودی بلوار اشراق از سمت صداوسیمای زنجان آغاز و تا انتهای این مسیر با ایجاد فضای سبزف نورپردازی و آسفالت‌ریزی بهینه‌سازی شده و بنا داریم در قالب برنامه توسعه‌ای این دو گذر به یکدیگر متصل شوند.

این مسئول یکی از اولویت‌های شهرداری زنجان را ایجاد نشاط و شادابی در جامعه عنوان کرد و گفت: گذر گردشگری ملت و اشراق نیز در این راستا افتتاح شد که به صورت پارک چهار فصل فعالیت خواهد کرد.

شهردار زنجان در پایان از دست‌اندرکاران هر دو پروژه (گذرهای گردشگری ملت و اشراق) قدردانی کرد.

به گزارش صدای زنجان، سه تفرجگاه و گذرگاه اجتماعی در شهر زنجان ( گذر گردشگری پارک ملت ،گذر گردشگری اشراق روبروی صدا و سیما و گذر سبز گردشگری پارک رجایی )‌ توسط شهرداری زنجان در دستور کار بوده که سومین مورد آن یعنی گذر گردشگری پارک رجایی در دست اجرا است.

 

انتهای پیام/

اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجانگذر گردشگری «اشراق» زنجان افتتاح شد
sedayezanjannews.ir/nx9717


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»