کد خبر: 9750
1402/03/18 - 14:48


در پی بارندگی اخیر در استان زنجان؛

آبگرفتگی در سطح شهر زنجان بالاست

معاون خدمات شهری شهردار زنجان اظهار کرد: آبگرفتگی در سطح شهر زنجان بالاست. در هر 4 منطقه شهری آبگرفتگی وجود دارد منتهی در مناطق 2 و 3 یک میزان شدت بیشتر است. ضمن اینکه این حجم از بارندگی در سال‌های اخیر نبوده است و این موجب بروز مشکلاتی در این زمینه بوده است.

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ زهره میرعیسی‌خانی: از ساعات نخستین روز بارندگی شروع شد که در اطراف ظهر به صورت رگباری تشدید شد. این بارندگی باعث جاری شدن آب در معابر و خانه‌ها و ابگرفتگی بخشی از خیابان‌ها و منازل گشت و همچنین بر اثر بارندگی تردد در شهر زنجان به سختی اتفاق افتاد.
صفی‌اله کرامتی، مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان در گفت‌و‌گو با صدای زنجان پیرامون آسیب‌های احتمالی بارندگی اخیر گفت: تا این لحظه تنها آبگرفتگی و جاری شدن آب در معابر گزارش شده است و هیچ خسارت دیگری گزارش نشده است.در این زمینه باید اجازه دارد تا خسارت‌های احتمالی ارزیابی شود تا به طور قطع در این زمینه ابراز نظر گردد.
 
**آبگرفتگی در سطح شهر زنجان بالاست
در این زمینه اما غلامحسن احمدی، معاون خدمات شهری شهردار زنجان با اشاره به اینکه آبگرفتگی در سطح شهر زنجان بسیار بالا است، اظهار کرد: معاونت خدمات شهری ما اکنون بسیار درگیر هستند و حتی از فعالان حوزه خصوصی (تخلیه چاه‌) برای رفع گرفتگی معابر ناشی از بارش شدید باران کمک گرفتیم که پیشبرد این موضوع با اولویت اماکن ( خانه ها و اماکن تجاری ) بود که از ماشین‌های مخصوص مانند تانکر تخلیه چاه و پمپ لجن کش، مکنده و یا ساکشن بهره بردیم.
 وی با بیان اینکه همکاران در تمام حوزه‌ها در حال فعالیت هستند تا از خسارات و مشکلات پیش آمده کمتر کنند، ادامه داد: در هر 4 منطقه شهری آبگرفتگی وجود دارد منتهی در مناطق 2 و 3 یک میزان شدت بیشتر است. ضمن اینکه این حجم از بارندگی در سالهای اخیر نبوده است و این موجب بروز مشکلاتی در این زمینه بوده است.
 
**امامزاده سید ابراهیم(ع) آسیب ندیده است
در ادامه مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت‌و‌گو با صدای زنجان پیرامون خسارات احتمالی وارد شده به امامزاده سید ابراهیم (ع) استان زنجان اظهار کرد: مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد و امامزاده ابراهیم (ع) هیچ آسیبی ندیده است.
وی ادامه داد: متاسفانه بارندگی بالا بوده است و ناودان‌های این بخش از امامزاده کشش این حجم از بارندگی را نداشته است  و همین موضوع باعث نم گرفتگی در دو سه نقطه امامزاده شده است.
به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، این بنا خسارت زیادی ندیده است و مدیر اجرایی این بنا را موظف کرده‌ایم که به سرعت پس از بارندگی اقدام به تعمیر این بخش از امامزاده کنند.
 
انتهای پیام/
اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجانمدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجانآبگرفتگی و جاری شدن آب در معابر استان زنجان
sedayezanjannews.ir/nx9750


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»