کد خبر: 9754
1402/03/18 - 17:12


صدای زنجان از حواشی برگزاری اولین رویداد فناورانه کشاورزی آپیک و جشنواره گیلاس به سبب بارش باران گزارش می‌دهد؛

مدیریت آبکی؟

غرفه‌داران: یک بارش ساده باران تمام برنامه ریزی‌های هدفمند را به هم زد؟/ مدیر پارک علم و فناوری استان: غرفه‌های رایگان به مدت چند روز در اختیار غرفه طارمی قرار می‌گیرد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ زهره میرعیسی‌خانی: در حالی‌که باغداران طارمی حاضر شده در رویداد فناورانه کشاورزی آپیک و جشنواره گیلاس از عدم برنامه‌ریزی و مدیریت درست این رویداد گلایه دارند و عنوان می‌کنند که مسئولین بهتر بود که یک محیط سرپوشیده برای برگزاری این جشنواره در نظر می‌گرفتند، رئیس پارک علم و فناوری عنوان می‌کند که پیش‌بینی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته بود اما برای جبران خسارت‌های ناشی از عدم حضور خریداران غرفه‌ها به‌صورت رایگان در اختیار باغداران طارمی قرار خواهد گرفت.

رویداد فناورانه کشاورزی آپیک و جشنواره گیلاس امروز 18 خرداد 1402 در محل هاب صادرات کشاورزی شمال غرب (عوارضی زنجان) برگزار شد و اگرچه این اقدام، یک حرکت ارزشمند و در جهت توسعه صنعت کشاورزی بود اما متاسفانه به جهت پیش‌بینی نکردن وضعیت هواشناسی دچار چالش شد.

**یک بارش ساده باران تمام برنامه‌ریزی‌های هدفمند را به هم زد؟

در این زمینه چند تن از غرفه داران در تماس با صدای زنجان، با انتقاد از وضعیت این رویداد و غرفه‌های پیش‌بینی‌شده، عنوان کردند که مسؤلان ما را از طارم به زنجان کشانده‌اند و حتی در این زمینه به پیش‌بینی هواشناسی توجه نداشتند.

یکی از این غرفه‌داران که صبح امروز از طارم به‌قصد زنجان حرکت کرده است، با بیان اینکه برای برگزاری یک رویداد در هوای آزاد حداقل موضوع توجه به وضعیت هواشناسی است، افزود: اکنون غرفه‌داران در غرفه‌های خود استقرار یافته‌اند و محصولات خود را نیز جهت فروش به زنجان آورده‌اند اما هیچ سودی از این موضوع نخواهند برد، چراکه باران مانع از حضور خریدار و فعالیت غرفه داران می‌شود.

این غرفه‌دار طارمی می‌افزاید: در مراسم افتتاحیه این رویداد مدام مسؤلان شعار از برنامه‌ریزی هدفمند دادند اما یک باران ساده همه برنامه‌ها را خراب کرد.

وی ادامه داد: برخورد متولیان در این زمینه نیز با غرفه داران درست نیست و اعلام می‌کنند که ما نیز غافلگیر شدیم و پاسخگو نیز نیستند. یک باغدار طارمی چرا باید برای دوره‌های بعد به این جشنواره بیایند؟ درواقع مسئولین انگیزه لازم را از باغداران برای حضور در چنین رویدادهایی از بین می‌برند.

**غرفه‌های رایگان به مدت چند روز در اختیار غرفه داران طارمی قرار می‌گیرد

عباسعلی زمانی؛ رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان در زمینهٔ این موضوع با بیان اینکه غرفه‌داران غیر امروز فردا و چند روز آینده نیز می‌توانند در زنجان بمانند و محصولات خود را به فروش بفروش برسانند، عنوان کرد: غرفه‌ها در این چند روز به‌صورت رایگان در اختیار این باغداران قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: غرفه‌های تعبیه‌شده برای حضور غرفه‌داران، سقف دارند و این موضوع پیش‌بینی‌شده بود. از همین رو مشکلی از این بابت وجود ندارد. ضمن اینکه اکنون فصل گیلاس است و نمی‌توان این جشنواره را به زمان دیگری موکول کرد. همان‌طور که ما در کشاورزی نمی‌توانیم پیش‌بینی هواشناسی را به‌درستی تشخیص بدهیم.

زمانی با بیان اینکه همه پیش‌بینی‌ها در این زمینه شده بود، افزود: ممکن است شهروندان برای خرید در این مکان حضور نیابند و در این زمینه مشکلاتی وجود داشته باشد که در این خصوص ما سعی خواهیم کرد که این جشنواره را تا چند روز آینده برگزار کنیم تا مشکلی در این زمینه نباشد.

به گفته رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان، طی چند روز آینده غرفه‌داران می‌توانند به‌صورت رایگان در این غرفه‌ها استقرار یابند تا محصولات کشاورزی خود را به فروش برسانند. ضمن اینکه تلاش شده بود تا بهترین غرفه‌ها به باغداران شیت و ولیدر داده شود تا مشکلی از بابت فروش محصولات خود نداشته باشند.

یکی از باغداران که توضیحات رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان را قبول ندارد؛ به صدای زنجان می‌گوید: باغدار به امید فروش بیشتر به زنجان آمده است و اگر بنا بود که چنین اتفاقی برایش بیفتد بهتر بود که این جشنواره را در محیط سرپوشیده برگزار می‌کردید تا یک روز خود را در زنجان بیهوده تلف نکند.

این مشکل در حالی پیش‌آمده است که ایستگاه هواشناسی از وجود بارش‌های پراکنده در آخر هفته خبر داده بود.

 

انتهای پیام/

اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجانجشنواره گیلاس طارم
sedayezanjannews.ir/nx9754


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»