کد خبر: 9780
1402/03/23 - 16:8


در هشتاد و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان مطرح شد؛

شورای ترافیک و شورای شهر در زمینه پیاده راه تصمیم‌گیری خواهند کرد

شهردار زنجان: هر اتفاقی برای پیاده راه بیفتد؛ با نظر شورای ترافیک و تصویب شورای شهر خواهد بود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ زهره میرعیسی‌خانی: هشتاد و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان سه‌شنبه 23 خردادماه 1402 در سالن جلسات ولایت شورای شهر با حضور اعضای جدید شورا «اکبر اوصالی» و «جلال کرمی» برگزار شد و به بررسی 15 مصوبه و لایحه و نامه‌های رسیده به شورای شهر پرداختند.

ازجمله مهم‌ترین مصوبات این جلسه می‌توان به موضوعات «درخواست صدور مجوز به‌منظور تأمین مصالح بتنی در خصوص محوطه‌سازی بخشی از محوطه امامزاده سید ابراهیم (ع)»، «مساعدت مالی برای تولید فیلم داستانی با موضوع تکدی‌گری در زنجان به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان»، «تولید مستند فاخر در حوزه عزاداری رزمندگان دوران دفاع مقدس و نغمه‌ها و نواهای ویژه آن دوران به مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان»، «مساعدت مالی برای تهیه برنامه فرهنگی «قرار شب» به مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان»، «تائید انجام معامله اجاره ماشین‌آلات سازمان عمران و بازآفرینی از پیمانکاری اجاره ماشین‌آلات آراد به مبلغ 3 میلیارد و 693 میلیون تومان» و «بازگشت لایحه مساعدت شهرداری به ستاد اقامه نماز استان زنجان با پرداخت 300 میلیون تومان جهت اجرای برنامه‌های مربوط به ستاد اقامه نماز» اشاره کرد.

** اقتضا این است که شهربازی در این فصل باز باشد

در ابتدای این مراسم «مهدی طالب»، عضو شورای شهر زنجان در سخنان پیش از جلسه، با اشاره به اینکه از اولویت‌های بودجه‌ای شهرداری برای امسال بحث تفرجگاه‌ها بود، اظهار کرد: یکی از این تفرجگاه‌ها «خانه بوران» بود که مشاور دانشگاه شهید بهشتی بر روی آن کارکرده است و طرح هم در شهرداری مطرح و تائید شده است؛ اما متأسفانه به مشکلی برخورد کرده است و کار متوقف‌شده است و جلو نمی‌رود. از طرفی هم، اگر ما فصل کاری را از دست بدهیم، انجام این پروژه عملاً به سال آتی موکول خواهد شد و انتظارمان این است که همان‌طور که سایر پروژه‌های شهرداری با سرعت پیش می‌رود این پروژه هم با شدت و حدت پیگیری شود و مشکلات مربوط به آن حل شود.

وی ادامه داد: شهروندان در خصوص تعطیل بودن شهربازی بسیار گله‌مند هستند. سال‌های گذشته در نیمه اول سال همیشه این مجموعه باز بود، ولی امسال به دلیل مشکلات موجود 3 ماه سال را از دست دادیم. ضمن اینکه تنها محلی هم که مردم اوقات فراغت خود را در آن سپری می‌کنند، همین شهربازی است و در این فصل که باید این مکان باز می‌شد متأسفانه پلمب شده و تعطیل است و اقتضا این است که مشکلات این حوزه نیز به‌سرعت حل شود.

**شهربازی به زودی باز خواهد شد

در ادامه «علیرضا فیروز فر»، شهردار زنجان نیز در پاسخ به این موضوعات اظهار کرد: پس از چندین سال رکود در زمینهٔ احداث و توسعه خانه بوران، در سال گذشته با یک تیم خوب مشاوره وارد مذاکره شدیم و بنا شد تا این مشاوران در مسائل طراحی، معماری، شهرسازی و بحث‌های تفرجگاهی ورود کنند و انتخاب تیم به‌گونه‌ای باشد که مسائل اقتصادی هم دیده شود. بررسی‌های جامعی در این زمینه صورت گرفت و طرح نیمه نهایی به شورا و شهرداری داده شد.

به گفته فیروزفر، بنا بود که این تیم طرحی را ارائه بدهد و همزمان هماهنگی‌هایی بین تیم مشاوره و سرمایه‌گذاران صورت گیرد؛ تا در زمان ارائه طرح ما بتوانیم از حضور چند سرمایه‌گذار بهره‌مند شویم. طرح هنوز نهایی نشده است و مراحل نهایی شدن خود را می‌گذراند که با تصویب بخش کوچکی از طرح توسط خود شهرداری و بخش اعظم طرح توسط سرمایه‌گذار انجام خواهد گرفت.

وی در مورد تعطیل بودن شهربازی زنجان نیز افزود: با توجه به سبقه شهربازی و تعاملی که شورای شهر و شهرداری با سرمایه‌گذار شهربازی داشتند، هر اقدامی که در این زمینه صورت گرفت با حضور رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر بوده است. سرمایه‌گذار در برهه‌ای تلاش داشت برخلاف مفاد قرارداد این مجموعه را بازگشایی کند، اما از سرمایه‌گذار خواسته شد تا مفاد قرارداد را رعایت کند. یکی از این مفاد این قرارداد، به این موضوع تاکید داشت که شهرداری باید امکان دسترسی به سیستم‌های اطلاعات مالی این مجموعه را داشته باشد که در سال‌های گذشته این موضوع ایراد داشت ولی برای امسال برطرف شده است. منتهی امسال منتظر هستیم که قیمت‌های مصوب ابلاغ شود تا مشکلات به پایان برسد.

**هر اتفاقی در پیاده‌راه سبزه‌میدان بیفتد با نظر شورای ترافیک و با تصویب شورای شهر خواهد بود

«مجید ناصحی مقدم»، رئیس شورای شهر زنجان نیز در این جلسه در خصوص برنامه مسئولان شهری در زمینه باز یا بستن بودن پیاده‌راه، اظهار کرد: در سالیان گذشته این محوطه به‌عنوان «پیاده‌راه» طراحی‌شده، اما مسئله این بوده که آن زمان که این طرح طراحی‌شده است، موضوع سبزه‌میدان و ترافیک ناشی از آن مطرح نبود و اکنون با توجه به وضعیت پروژه باقی ماندن این موضوع به شکل سابق با تبعاتی همراه خواهد بود.

وی ادامه داد: ما در این زمینه هیچ تصمیمی نمی‌گیریم مگر اینکه از کانال شورای ترافیک شهری ورود داشته باشیم. همه این موضوعات از کانال شورای ترافیک استان انجام و مصوب می‌شود و تاکنون در این خصوص موضوعی مصوب نشده است ولی ممکن است مشاور ترافیک شهرداری، در زمینهٔ نحوه کارکرد این پیاده‌راه پیشنهاداتی بدهد. اما در نهایت همه تصمیمات از طریق شورای ترافیک استان گرفته خواهد شد.

شهردار زنجان نیز در راستای تکمیل اطلاعات در این زمینه اظهار کرد: فعلاً پیاده‌راه سبزه‌میدان به علت کارهای عمرانی برای تردد وسایل نقلیه عمومی و شخصی باز است. در ادامه هر اتفاقی در پیاده‌راه سبزه‌میدان بیفتد با نظر شورای ترافیک و با تصویب شورای شهر خواهد بود.

**صدور مجوز برای تامین مصالح بتنی محوطه‌سازی امامزده سید ابراهیم (ع) در شورا رای نیاورد

در ادامه لایحه و نامه‌های رسیده به شورا مورد بررسی و رای‌گیری قرار گرفت. «سعید نجفی»، عضو شورای شهر در خصوص موضوع درخواست صدور مجوز به‌منظور تأمین مصالح بتنی برای محوطه‌سازی بخشی از محوطه امامزاده سید ابراهیم (ع) اظهار کرد: این مصوبه در کمیسیون عمران و حمل‌ونقل مطرح شد و پس از بررسی‌هایی که صورت گرفت به این نتیجه رسیدیم که در داخل شهر زنجان نیاز به کف‌سازی و پیاده‌روسازی‌ در نقاط مختلف وجود دارد و از همین رو در کمیسیون عمران تصمیم گرفته شد که مصالح شهرداری بیشتر در این جهت مصرف شود و داخل امامزاده سید ابراهیم شهرداری ورودی نداشته باشد. ضمن اینکه هیچ تکلیفی در این زمینه برعهده شهرداری و شورا نیست، ولی اگر اوقاف خود در این زمینه اقدام کند شاید بتوان تخفیفی در قیمت‌های مصالح اعمال کنیم ولی با اجرای این لایحه به این شکل، توسط کمیسیون مخالفت شد.

«حسین حمزه‌لو پاک»، عضو دیگر شورای شهر زنجان نیز با بیان اینکه خرید دستگاه پیورزنی برای شهرداری در سال گذشته بسیار انرژی برد، اظهار کرد: بهتر است که این دستگاه هر چه سریع‌تر راه بیفتد چرا که اگر حساب‌وکتاب کنیم با راه‌اندازی این دستگاه هزینه‌های اختصاص یافته به این موضوع نصف خواهد شد. متأسفانه شاهد دپوی محصولات تولید شده در مرکز «شهید اسماعیلی» هستیم و خواهش بنده از شهردار این است که در توزیع این مواد تولیدی تسریع صورت بگیرد. ضمن اینکه اولویت برای پیورزنی با مناطق شهری است و تولیدات خوبی هم در این زمینه داشتیم.

غلامحسین احمدی، معاون مالی و اقتصادی شهردار زنجان نیز در این خصوص با اشاره به اینکه نظرم بر موافقت این لایحه است، اظهار کرد: امامزاده سید ابراهیم(ع) هم جزئی از مکان‌هایی است که مردم از آن استفاده می‌کنند و بسیاری از برنامه‌های شهری در آنجا برگزار می‌شود ولی مردم شاکی هستند که ما امامزاده را در خیلی از موارد نمی‌بینیم. من کاری به عملکرد هیئت‌امنای امامزاده ندارم ولی باید همان‌طور که به مؤسسات خصوصی و یا هیئت‌های مذهبی و کانون فرهنگی کمک می‌کنیم، این بنا را هم در برنامه‌های خود ببینیم. با وجود طرح نظرات مختلف این لایحه در جلسه شورای شهر رأی نیاورد.

**۱۵۰ میلیون تومان به تولید فیلم داستانی با موضوع تکدی‌گری اختصاص یافت

همچنین سه مصوبه فرهنگی از جمله «مساعدت مالی برای تولید فیلم داستانی با موضوع تکدی‌گری در زنجان به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان» و «تولید مستند فاخر در حوزه عزاداری رزمندگان دوران دفاع مقدس و نغمه‌ها و نواهای ویژه آن دوران به مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان» و «مساعدت مالی برای تهیه برنامه فرهنگی «قرار شب» به مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان» بررسی و به رأی گذاشته شد که مصوبه اول پذیرش و دو مورد بعدی به کمیسیون عودت داده شد.

**ماشین‌آلات سازمان عمران و بازآفرینی اجاره می‌شوند

همچنین حسین حمزه‌لو پاک، عضو شورای شهر با طرح سؤال در زمینه مصوبه تائید انجام معامله اجاره ماشین‌آلات سازمان عمران و بازآفرینی از پیمانکاری اجاره ماشین‌آلات آراد به مبلغ 3 میلیارد و 693 میلیون تومان، اظهار کرد: این موضوع از نظر فنی مشکلی ندارد، دو بار این مناقصه در سامانه قرار گرفته است و یک‌بار شرکت‌کننده نبوده و یک‌بار همین فرد که در حال حاضر از ما ترک تشریفات می‌خواهند، قیمت بالایی را برای انجام داده است و کمیسیون معاملات ردش کرده است. بار دیگر این موضوع با قیمت 3 میلیارد و 693 میلیون تومان تائید شده است. اما سؤالی که وجود دارد این است که چرا شرکت‌کننده دیگری در این زمینه ورود نمی‌کند و آیا شرکت دیگری در این زمینه نیست؟ ضمن اینکه همین شرکت در زمینهٔ برف‌روبی هم با ما طرف قرارداد است. آیا شهرداری از عملکرد ایشان در زمینه برف‌روبی رضایت دارد؟

غلامحسین احمدی، معاون مالی و اقتصادی شهردار زنجان، در پاسخ به این سؤال اظهار کرد: ماشین‌های سازمان عمران بیش از سه چهار دهه است که عمر دارند و سال قبل نتوانستیم به دلیل مشکلاتی معاملاتی برای خرید دستگاه برای این سازمان ورود کنیم و اکنون بیش از 8 دستگاه در سازمان عمران زمین‌گیر شده است و هزینه تعمیر و نگهداری آن‌ها اصلاً مقرون‌به‌صرفه نیست. شهرداری ناگزیر به سمت ورود به استفاده از ماشین‌های اجاره‌ای است؛ اما در زمینهٔ اینکه آیا شرکت دیگری در این حوزه وجود ندارد باید اذعان کرد که در زمینهٔ برف‌روبی هم که ما مناقصه را در سامانه بارگزاری کردیم و متاسفانه متقاضی نداشت. اما قیمتی که این شرکت توافق می‌کند مناسب‌تر از سایر شرکت‌هایی است که خود ما دعوت کردیم. ناچار کسی جز این شرکت نیست. ضمن اینکه از عملکرد ایشان در زمینه برف‌روبی اگرچه 100 درصد رضایت نداریم اما مشکل خاصی هم نداشتیم.

 

انتهای پیام/

اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجانشهردار زنجانشورای ترافیک و شورای شهر زنجان
sedayezanjannews.ir/nx9780


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»