کد خبر: 9807
1402/03/31 - 16:38


در جلسه رسمی هشتاد و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر مطرح شد؛

مساعدت 550 میلیونی شورا و شهرداری؛ برای ساخت مستند 40 دقیقه ای

در هشتاد و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان مساعدت شورای شهر به مبلغ 550 میلیون تومان به ساخت مستند 8 قسمتی 40 دقیقه‌ای مصوب شد که این مصوبه جلسه گذشته نیز در شورا مورد بررسی قرار گرفته بود ولی به جهت نداشتن ریزهزینه‌‌های ساخت این مستند، رد شده بود. این مساعدت در جهت تولید مستند در حوزه عزاداری رزمندگان دوران دفاع مقدس و نغمه‌ها و نواهای ویژه آن دوران است که طبق اظهارات شهردار زنجان تمام امتیازات این مستند به شهرداری زنجان اختصاص خواهد یافت.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز / زهره میرعیسی‌خانی: در هشتاد و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان مساعدت شورای شهر به مبلغ 550 میلیون تومان به ساخت مستند 8 قسمتی 40 دقیقه‌ای مصوب شد که این مصوبه جلسه گذشته نیز در شورا مورد بررسی قرار گرفته بود ولی به جهت نداشتن ریزهزینه‌‌های ساخت این مستند، رد شده بود. این مساعدت در جهت تولید مستند در حوزه عزاداری رزمندگان دوران دفاع مقدس و نغمه‌ها و نواهای ویژه آن دوران است که طبق اظهارات شهردار زنجان تمام امتیازات این مستند به شهرداری زنجان اختصاص خواهد یافت.

هشتاد و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان 30 خردادماه 1402 در سالن جلسات شورای شهر زنجان با حضور همه اعضا برگزار شد و در این جلسه 14 مصوبه و لایحه به بحث گذاشته شد که از مهم‌ترین آنها تقاضای تنفیذ قرارداد واگذاری 52 هکتار اراضی بهشت زهرا (ص) از سوی اداره کل راه و شهرسازی به شهرداری زنجان، مساعدت برای تولید مستند در حوزه عزاداری رزمندگان دوران دفاع مقدس و نغمه‌ها و نواهای ویژه آن دوران به مبلغ 550 میلیون تومان، واگذاری مدیریت ناوگان حمل و نقل درون شهری به شرکت مهران ساحل زنجان به مبلغ 550 میلیون تومان بودند.

**در تدوین بودجه‌های سالانه شورا به مسئله سیاست‌های جمعیتی ورود داشته‌ایم

در ابتدای این جلسه «مجید ناصحی مقدم»، رئیس شورای شهر زنجان با اشاره به سالگرد ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا ( ص) اظهار کرد: روند پیری جمعیت به عنوان تهدیدی است که جامعه ما را هدف گرفته است. پاسخ بسیاری از مشکلاتی که در جامعه وجود دارد و راه‌حل بسیاری از این مشکلات از طریق ازدواج آسان و تشکیل خانواده‌های جوان است.

وی ادامه داد: ما به حد خود در شورای شهر زنجان در تدوین بودجه‌های سالانه شورا به مسئله سیاست‌های جمعیتی ورود داشته و تا جایی که به ما ارتباط دارد و می‌توانیم موثر باشیم ورود کرده‌ایم؛ وگرنه باید خودمان را برای تهدید بزرگ پیری جمعیت آماده کنیم.

**نرم‌افزار «شهروند سپاری» با همت شهرداری به بهره‌برداری رسید

ناصحی مقدم با اشاره به اینکه نرم‌افزار «شهروند سپاری» با همت شهرداری و افرادی که در معاونت شهرسازی حضور داشتند، به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: این نرم‌افزار به صدور پروانه‌های ساختمانی و پرداخت عوارض و بسیاری از موضوعات دیگر ورود دارد و امروز به نتیجه رسیده است و افراد می‌توانند با کمترین حضور در شهرداری از راه دور کارهای خود را پیگیی کنند. امیدواریم با استقبال خود شهروندان و نتیجه‌کاری که در یکی دو سال گذشته به دست آمده است، بتوان مشکلات را حل کرد.

این مسئول افزود: ما ادعا نداریم که 100 درصد خدمات شهرسازی را با این نرم افزار تحت پوشش قرار می‌دهیم، ولی بسیاری از خدمات در این نرم‌افزار گنجانده شده است. ضمن اینکه با به کارگیری این نرم‌افزار تا حد زیادی از حضور شهروندان در مراکز شهرداری کاسته می‌شود و احیانا اگر مشکلاتی هم در این نرم‌افزار وجود داشته باشد، به مرور حل خواهد شد.

رئیس شورای شهر زنجان اظهار کرد: این گام بزرگی در جهت الکترونیک کردن و هوشمند سازی فرآیندهای امور شهری است.

**مسئولان در حوزه‌های مدیریتی مختلف چشم را بر روی انتقادات منصفانه می‌بندند

در ادامه «داود حسنی»، عضو شورای شهر زنجان در سخنان پیش از نطق، اظهار کرد: حالا که تب استعفاها برای شرکت در انتخابات مجلس فروکش کرده است و دو نفر از اعضای شورای شهر از خدمت در حوزه شهری برای شرکت در انتخابات مجلس را ترک کرده‌اند، عنوان می‌کنم که با توجه به نزدیکی انتخابات انتظار داریم که به جای تخریب به دنبال انتقاد منصفانه باشیم.

وی با اشاره به سخنان رهبری که به موضوع پرهیز از تخریب و حفظ حرمت در موضوع انتقاد پرداخته‌اند، اظهار کرد: انتقادات باید منصفانه باشد. اما از سوی دیگر نیز ما مسئولانی داریم که به انتقادات توجهی ندارند و شاهد هستیم که مسئولان در حوزه‌های مدیریتی مختلف چشم را بر روی انتقادات منصفانه می‌بندند.

حسنی افزود: به این رویه نمی‌شود اسمی جز ایجاد نارضایتی و تحمیل هزینه‌های اضافی برای نظام و انقلاب تعبیری از این به کار برد که امیدواریم که مسئولان محترم از این حیث هم ورود کنند. چون نیاز داریم در ایامی که نزدیک انتخابات است اطمینان مردم را در بین قشرهای مختلف بیشتر کنیم و به دقت و سرعت افرادی را که به دنبال ایجاد نارضایتی هستند را به نوعی برخورد شود.

**باید به دنبال جذب اطلاعات مناطق محروم شهری باشیم

وی با بیان اینکه ما شعارهای زیادی در زمینه محرومیت‌زدایی چهره شهر از حاشیه شهر داده‌ایم، اظهار کرد: این موضوع نیاز به این دارد که در حاشیه شهرها و در هر نقطه‌ای ما دنبال اطلاعاتی باشیم که به نوعی محرومیت را بتواند از چهره آن منطقه بزداید. باید داده‌های مختلف مناطق محروم‌ شهر را به دست آوریم و بدانیم که برای رفع این محدودیت‌ها چه چیزی را باید دنبال کنیم.

حسنی خاطرنشان کرد: باید در زمینه محرومیت‌زدایی اقداماتی انجام بدهیم. اگر این اتفاق بیفتد قطعا در مسیر دقیق رفع محرومیت قرار می‌گیریم. اگر این اطلاعات را نداشته باشیم هر کسی از ظن خود می‌آید اطلاعاتی می‌دهد.

به اعتقاد این عضو شورای شهر زنجان نبود این اطلاعات باعث بار اضافه‌ای بر دوش مسئولان می‌شود و علیرغم اینکه محرومیت را رفع نکند، ممکن است باعث محرومیت‌زایی شود. خواهشم این است که شهرداری به این سمت حرکت تا ما بتوانیم بگوییم که در نقطه‌ای در این خصوص به موضوع ورود داشته‌ایم.

**سند آرامستان به شهرداری انتقال یافت

در ادامه مصوبه واگذاری 52 هکتار اراضی بهشت زهرا( ص) از سوی اداره کل راه و شهرسازی به شهرداری زنجان مورد بررسی قرار گرفت که در این زمینه «حسین حمزه‌لو پاک»، عضو شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه این قطعه زمین طبق قراردادی که بین شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی بود براساس قیمت‌گذاری روستای کوشکن کارشناسی شده است، اظهار کرد: قیمت اعلام شده حدود 4 میلیارد تومان است که با تنفید قرارداد سند به نام شهرداری منتقل می‌شود. ضمن اینکه بحث توسعه آرامستان و مواردی که  نیازمند مبرم بحث سند بود که با پیگیری‌هایی که صورت گرفته است، توافق نامه حاضر شده است و با تنفیذ این سند به اسم شهرداری مشکلات این حوزه برطرف خواهد شد.

«علیرضا فیروزفر»، شهردار زنجان نیز در پاسخ به یکی از اعضای شورای شهر در خصوص داشتن معارض این قبرستان، اظهار کرد: به هر حال باید سند این منطقه اخذ می‌شد و در این زمینه همکاران ما کار گسترده‌ای انجام دادند و ما پول می‌دهیم و این زمین را تحویل میگیریم و اگر معارضی هم باشد، بعدها مشخص می‌شود و ما نمی‌توانیم با فرض اینکه این زمین معارضی ندارد، به سمت بستن قرارداد برویم.

** 550 میلیون تومان برای ساخت مستند 40 دقیقه ای در رابطه با رزمندگان

 در ادامه «کاظم مجتهدی»، عضو شورای شهر زنجان همچنین در خصوص مساعدت برای تولید مستند در حوزه عزاداری رزمندگان دوران دفاع مقدس و نغمه‌ها و نواهای ویژه آن دوران به مبلغ 550 میلیون تومان، اظهار کرد: این مستند در 8 قسمت ساخته خواهد شد که در مجموع 40 دقیقه است. همچنین مبلغی که برای ساخت این مستند در نظر گرفته شده بیش از این ارقام شهرداری بنا است تنها قسمتی از آن را پرداخت کند.

شهردار زنجان نیز در این زمینه افزود: تیم سازنده این مستند با بنده دیداری داشتند و علیرغم موضوع تعداد قسمت و غیره به موضوع «کیفیت و اثرگذاری» این مستند 8 قسمتی پرداخته شد و در این زمینه بحث شد و تقریبا ما را قانع کردند. ما با این شرط که همه حقوق این فیلم برای شهرداری باشد با ساخت این مستند موافقت کرده‌ایم.

 

انتهای پیام/

 

اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجانجلسه هشتاد و نهمین جلسه رسمی شورای شهر زنجان
sedayezanjannews.ir/nx9807


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»