کد خبر: 9832
1402/04/05 - 9:40


مدیرکل زندان‌های استان زنجان در نشست مطبوعاتی:

مادر«پویا بختیاری» ممنوع‌الملاقات نیست

حجت الاسلام حسین بنیادی: این زندانی ۱۴ بار با خانواده خود دیدار داشته است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز / مدیرکل زندان‌های استان زنجان ضمن رد ممنوع‌الملاقات بودن «ناهید شیرپیشه» مادر پویا بختیاری گفت: این زندانی ۱۴ بار با خانواده خود دیدار داشته است.

به گزارش خبرگزاری‌های استان زنجان، حجت الاسلام حسین بنیادی، مدیرکل زندان‌های استان زنجان به مناسبت هفته قوه قضائیه در نشست مطبوعاتی (یکشنبه 4 تیرماه 1402) با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران حاضر در نشست مبنی بر وضعیت «ناهید شیرپیشه» (مادر پویا بختیاری، از کشته شدگان اعتراضات سال 1398) که در استان زنجان دوران محکومیت خود را سپری می‌‌کند، اظهار داشت: خانم ناهید شیرپیشه که به واسطه فعالیت‌هایش در دادگاه‌های کرج به 3 سال و ۷ ماه زندان محکوم شده است، از ۶ مردادماه سال ۱۴۰۱و به صورت نیابتی در زندان زنان زنجان به سر می‌برد.

مدیرکل زندان‌های استان زنجان ادامه داد: وی مثل سایر زندانیان در حال تحمل حبس است و از جمله زندانیانی است که در داخل زندان تا به الان مشکلی نداشته است.

حجت الاسلام بنیادی در رابطه با ابهامات در خصوص ممنوع الملاقات بودن این زندانی عنوان کرد: این زندانی ممنوع الملاقات نیست، وی تا امروز در دوران محکومیت خود، ۱۴ بار دیدار حضوری با خانواده خود داشته است و حتی اخیرا هم با مادر مسن خود که برای ملاقات به زنجان آمده بود ملاقات داشته است.

** کمتر از ۱۰ نفر از مدیران استانی و میانی در زندان هستند

وی همچنین در رابطه با وضعیت برخی مدیران در زندان‌های استان یادآور شد: در این رابطه هم کمتر از ۱۰ نفر از مدیران استانی و میانی به دلایل مختلف در زندان هستند.

حجت الاسلام بنیادی گفت: راه‌اندازی مرکز مشاوره روانشناختی، پرداخت وام خود اشتغالی به زندانیان،کسب رتبه سوم کشوری در پرداخت دستمزد به زندانیان، کسب رتبه زندان زنجان در تحت قرار، رتبه ۵ کشوری در رابطه با ساختمان مرکز الکترونیکی پایند، ساخت سوله ۶۰۰ متری برای اشتغال زندانیان،  و شرکت یک هزار و ۶۲۶ زندانی زنجانی در دوره‌های آموزشی و غیره از جمله مهمترین اقدامات اداره کل زندان‌های استان زنجان در سال گذشته بود.

** از مجموع زندانیان آزاد شده ۸۱ نفر مرد و ۶ نفر زن بودند

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه بیشترین محکومان و متهمان زندان های استان مربوط به مواد مخدر و سرقت است، اضافه کرد: به لحاظ آماری ۵۰ درصد محکومان استان در حوزه مواد مخدر و ۲۰ درصد در حوزه سرقت است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اولویت های اصلی زندان های استان موضوع اشتغال است، ادامه داد: خوشبختانه برنامه ریزی جدی برای اشتغال زندانیان از راه های مختلف انجام گرفته است.

مدیرکل زندان‌های استان زنجان آمار کانون اصلاح و تربیت زندانیان زیر ۱۸ سال را حدود یک درصد جمعیت و بند نسوان را ۲ درصد جمعیت زندانیان استان ذکر کرد.

وی با بیان اینکه زندانی صرف مهریه در زندان استان نداریم، اضافه کرد: هر مسوولی که مسوولیتی دارد در صورت کوتاهی و تخلف روانه زندان خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری‌های استان زنجان

 

انتهای پیام/


صدای زنجانمدیرکل زندان‌های استان زنجانپویا بختیاری
sedayezanjannews.ir/nx9832


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»