کد خبر: 9834
1402/04/05 - 12:25


11 هکتار از مراتع «دواسب» دود شد

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از آتش سوزی در 11 هکتار از مراتع روستای دواسب زنجان خبر داد و گفت: عامل این آتش سوزی انسانی بوده است.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز / فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از آتش سوزی در 11 هکتار از مراتع روستای دواسب زنجان خبر داد و گفت: عامل این آتش سوزی انسانی بوده است.

 عباس عباسی، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به ثبت گزارش آتش سوزی در طبیعت روستای دواسب (یکشنبه 4 تیرماه 1402) عنوان کرد: حدود 11 هکتار از مراتع بالادستی روستای دو اسب دچار آتش سوزی شده بود که با تلاش ماموران یگان حفاظت ستاد و شهرستان مهار شد.

عباسی افزود: بنا بر تماس دریافتی سامانه ۱۵۰۴ منابع طبیعی و آبخیزداری یک فقره آتش سوزی در ضلع شمالی روستای دو اسب اعلام شد که بلافاصله اکیپ‌های شهرستان و اداره کل به محل اعزام شدند و با حضور به موقع دهیار روستای دو اسب، با توجه به وزش باد در شرایط سخت این آتش سوزی مهار شد.

وی با بیان اینکه این مراتع ۲ بار خاموش شده، اما به دلیل وزش باد دوباره شعله ور شده است، اضافه کرد: هم اکنون آتش سوزی به طور کامل مهار شده است.

این مسئول عامل آتش سوزی را «انسانی» اعلام کرد و از چوپانان و گردشگران و طبیعتگردان خواست تا قبل از ترک محل، از خاموش شدن کامل آتش مطمئن شوند.

پیش از این نیز مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان اعلام کرده بود، پارسال چهار مورد آتش سوزی در مراتع این استان به وقوع پیوست که این تعداد در مدت مشابه سال قبل آن ۲۹ مورد بود که کاهش ۸۶ درصدی را نشان می‌دهد.

حسینی گفت: بر این اساس میزان مساحت دچار حریق مراتع استان در سال گذشته ۵۲ هکتار و این میزان در سال ماقبل آن، ۱۷۸ هکتار بود که کاهش ۷۰ درصدی دارد.

 

انتهای پیام/

اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجان
sedayezanjannews.ir/nx9834


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»