کد خبر: 9891
1402/04/14 - 13:52


صدای زنجان وعده استاندار زنجان برای تغییر مدیران استانی طبق عملکرد 3 ماهه 1402 را پیگیری می‌کند؛

تغییر مدیران ناکارآمد به کجا رسید؟

استاندار زنجان: در حال بررسی هستیم! تغییر مدیر صرفا در اختیار ما نیست! در این زمینه با برخی وزرا نیز در حال رایزنی هستیم

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: استاندار زنجان که 25 اسفندماه 1401، در آخرین نشست خبری خود وعده تغییر تعدادی از مدیران نا کارآمد دستگاه‌های اجرایی بر اساس ارزیابی عملکرد 3 ماهه ابتدای سال 1402 را داده بود، پس از به پایان رسیدن این زمان می‌گوید که فعلا در حال بررسی است!

 استاندار زنجان روز 25 اسفند 1401 در نشست مطبوعاتی خود ضمن ارائه گزارش از وضعیت استان و عملکرد دولت در استان به سئوالات اصحاب رسانه پاسخ داد، یکی از موضوعات مطروحه در این جلسه موضوع انتصابات مدیران در استان زنجان بود.

موضوعی که به عنوان یکی از انتقادات صریح مردم به نماینده دولت در استان زنجان محسوب می‌شود، « فشار برخی نمایندگان استان به عزل و نصب‌های دولتی» بود که استاندار زنجان آن را به صراحت رد کرد.

 استاندار زنجان در ادامه سخنان خود از تغییر تعدادی از مدیران به علت عملکرد ضعیف در سال ۱۴۰۲ را دور از انتظار ندانست.

در این نشست مطبوعاتی، صدای زنجان سؤالی مبنی بر «نزدیک به ۱۸ماه از حضور شما به عنوان استاندار زنجان سپری می‌شود، حتما ارزیابی‌هایی از عملکرد مدیران منصوب خود دارید، آیا این درست است که شما قصد تغییر برخی مدیران دولتی را دارید که از عملکرد آنها راضی نیستید اما به علت دخالت برخی نماینده‌های استان در مجلس در امورات اجرایی استان و حتی مدیریت شهری، تاکنون نتوانسته‌اید، تصمیم خود را عملی کنید؟»، اظهار کرد: از برخی مدیران راضی و از برخی دیگر به صورت نسبی ناراضی هستیم.

محسن افشارچی با تاکید بر اینکه اگر هم قصد تغییر داشته باشیم مماشاتی نداشته و تسلیم فشارها نیز نمی‌شویم، اضافه کرد: البته هیچ فشاری تا به امروز نبوده است و تقریبا می‌شد گفت که با تمامی نماینده‌های استان زنجان در مجلس رابطه خوبی داریم.

افشارچی احتمال تغییر برخی مدیران در سال ۱۴۰۲ را رد نکرد و گفت: این تغییر بستگی به عملکرد مدیران در ۳ ماهه نخست سال آینده داشته و پس از احصای نتایج ممکن است برخی از مدیران تغییر یابند.

هر چند با توجه به حضور قریب به 2 سال استاندار زنجان در این سمت و اشرافیت به عملکرد مدیران خود و همچنین گسترش انتقادات مردم به حضوربرخی از مدیران از جمله رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان و....  فرصت‌دهی بیشتر استاندار زنجان برای ارزیابی عملکرد مدیران در حقیقت موجب فرصت‌سوزی بیشتر و افزایش نارضایتی عمومی می‌شود با این حال با توجه به وعده پایان فرصت 3 ماهه اعلامی استاندار زنجان مبنی بر ارزیابی عملکرد مدیران و تغییرات احتمالی در صورت عدم رضایت از عملکرد این مدیران صدای زنجان موضوع را پیگیری کرد.

استاندار زنجان در گفت‌و‌گو با صدای زنجان با اشاره به اینکه در حال بررسی عملکرد مدیران خود هستند، اظهار کرد: در این زمینه با برخی وزرا نیز در حال رایزنی هستیم.

محسن افشارچی که پیش از این اعلام کرده بود با توجه به عملکرد مدیران نسبت به تغییر آنها اقدام می‌کند، تاکید کرد: تغییر مدیر صرفا در اختیار ما نیست!

هر چند تصمیم‌گیری در مورد تغییرات مدیران استانی موضوعی زمان بر و نیازمند بررسی و دقت نظر است واستاندار زنجان تغییر مدیران خود را منوط به رایزنی با وزرا اعلام می‌کند.اما به عقیده کارشناسان این تنها وزرا نیستند که در خصوص تغییر مدیران نظر می دهند و اهرم های فشار زیادی از جمله دخالت های غیر قانونی نمایندگان مجلس نیز در این پروسه تاثیر گذار است.

هر چند براساس آخرین مصوبه هیأت دولت در جلسه شورای اداری 11 تیرماه 1402، اختیارات استانداران از ۵۰ بند به نزدیک به ۷۵ بند رسید و طبق این مصوبه براساس بازنگری صورت گرفته انتصاب مدیران استانی حتما باید با نظر مثبت استاندار صورت گیرد.

اما با این وجود  باید منتظر بمانیم تا ببینیم محسن افشارچی، استاندار زنجان در بررسی عملکرد 3 ماهه 1402 مدیران استانی تا چه میزان می‌تواند به مطالبات مردم در تغییر برخی مدیران استانی رسیدگی و رضایت عمومی را کسب کند.

اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجاناستاندار زنجانتغییر مدیران استان زنجاندخالت در انتصابات دولتی
sedayezanjannews.ir/nx9891


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»