کد خبر: 9942
1402/04/22 - 15:35


سرپرست بهزیستی استان زنجان در پاسخ به صدای زنجان از پرونده خود در اداره بازرسی و ممنوعیت خدمت یکساله به عنوان «توفیق» یاد کرد

توفیقِ اجباری

نعمت ملکی: اگر بیان شود که موضوع هیچی (پرونده تشکیل شده برای اینجانب) بود زیر سئوال بردن اداره بازرسی است! اگر هم بگویم، مورد اساسی بود قطعا من الان اینجا مدیر نبودم!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: سرپرست بهزیستی استان زنجان در خصوص پرونده خود در اداره بازرسی و ممنوعیت خدمت یکساله‌اش را مصداق «توفیق» تلقی کرد.  

نعمت ملکی، سرپرست اداره کل بهزیستی استان زنجان پنجشنبه (21 تیر‌ماه سال 1402) در نشست مطبوعاتی که در محل سالن جلسات شهید سردار قاسم سلیمانی این اداره کل برگزار شد، در پاسخ به سؤال صدای زنجان مبنی بر پرونده‌اش در اداره بازرسی و نتیجه آن اظهار کرد: اداره کل بازرسی به عنوان یک دستگاه نظارتی در سازمان‌ها و دستگاه‌ها ورود کرده و به پرونده‌ها و مسائل دستگاه‌های اجرایی نظارت دارد و ما آن را به عنوان یک فرصت تلقی می‌کنیم.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه توفیق شد به جهت پرونده متشکله در اداره بازرسی، یک سال از قبول مسئولیت در پست مدیریتی و حساس منع شوم، بیان کرد: فرصت مغتنمی بود که از آن بهره بردم.

وی با بیان اینکه اینکه اگر بیان شود که موضوع هیچی (پرونده تشکیل شده برای اینجانب) بود زیر سئوال بردن اداره بازرسی است، افزود: اگر هم بگویم مورد اساسی بود قطعا من الان اینجا مدیر نبودم!

به 30 سال خدمتم در دستگتاه دولتی، افتخار می‌کنم

ملکی با اشاره به اینکه در زمینه بنده موردی نبوده و برای فعالیت در این پست مورد تایید دستگاه‌های اطلاعاتی و نظارتی قرار گرفته‌ام، عنوان کرد: نزدیک به 30 سال است که در این مجموعه فعالیت می‌کنم و به این موضوع افتخار می‌کنم.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان زنجان در ادامه با اشاره به برنامه‌های هفته بهزیستی بیان کرد: در این ایام 23 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی تحویل داده خواهد شد.

وی با اشاره به افتتاح 12 طرح اشتغال‌زایی با حضور کارآفرینان برتر عنوان کرد: در هفته بهزیستی دو مرکز مشاوره در زنجان و ابهر و 2 گروه همیار زنان سرسپرست خانوار افتتاح خواهد شد.

ملکی خاطر نشان کرد: نمایشگاه توانمندی‌های جامعه هدف در شهرستان ابهر و خدابنده همزمان با هفته بهزیستی برپا خواهد شد.

ثبت 25 مورد درخواست فرزندخواندگی در زنجان

سرپرست اداره کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر 8 درصد خانوارهای استان زنجان به تعداد 29 هزار و 488 خانوار زیر پوشش اداره بهزیستی قرار دارند، عنوان کرد: از این تعداد 18 هزار و 967 خانوار مستمری دریافت می‌کنند و به عبارتی 64 درصد مستمری دریافت کرده و بقیه از خدمات دیگر بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست سال‌جاری 23 واحد به مددجویان بهزیستی واگذار شده است، اضافه کرد: این آمار در سال گذشته واگذاری 108 واحد به مددجویان است.

ملکی با اشاره به اینکه در سال‌جاری 128 مورد معافیت انشعابات خدماتی برای مددجویان بهزیستی صادر شده است، ادامه داد: این آمار در سال گذشته 494 مورد بوده است.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه 146 شغل در سال‌جاری برای مددجویان ایجاد شده است، عنوان کرد: یک هزار و 123 مورد اشتغال نیز سال گذشته برای مددجویان ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست سال‌جاری ۲ هزار و ۱۹۱ مورد غربالگری تنبلی چشم در پایگاه ثابت و سیار انجام شده که این آمار در سال گذشته بیش از ۵ هزار مورد بوده است، تصریح کرد: ۱۳۲ مورد مشاوره ژنتیک در سه ماهه ابتدای سال‌جاری ارائه شده که تعداد آن در سال گذشته ۷۸۳ مورد بوده است.

ملکی با اشاره به اینکه تعداد کل موسسات غیر دولتی و غیر انتفاعی بهزیستی زنجان 74 مورد است، بیان کرد: 139مرکز غیر دولتی در استان زنجان دایر است.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه در سال گذشته 100 مورد و در سال‌جاری 25 مورد درخواست فرزندخواندگی در زنجان ثبت شده است، بیان کرد: 19 کودک در سال گذشته و امسال به فرزندی سپرده شده است.

وی از غربالگری تنبلی چشم در سه ماهه نخست سال‌جاری به تعداد 2 هزار و 191 پایگاه ثابت و سیار خبر داد و افزود: در سال گذشته 56 هزار و 236 کودک از این خدمات بهره بردند.

ملکی با اشاره به اینکه غربالگری شنوایی نوزادان در سه ماهه نخست سال‌جاری 3 هزار و 215 نوزاد بوده است، اضافه کرد: این آمار در سال گذشته غربالگری13 هزار و 32 نوزاد بوده است.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه مشاوره ژنتیک در سال‌جاری 132 مورد بوده است، بیان کرد: در سال گذشته این تعداد مشاوره 783 مورد بوده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد افراد بهره‌مند از مشاوره حضوری دولتی و غیر دولتی در سه ماهه نخست سال 4 هزار و 556 نفر بوده است، عنوان کرد: تعداد افراد بهره‌مند از مشاوره حضوری دولتی و غیر دولتی نیز در سال گذشته بیش از 18 هزار بوده است.

ملکی با اشاره به اینکه تعداد افراد بهره‌مند از آموزش‌های پیش از ازدواج در سال گذشته 3 هزار و 294 نفر بوده است، ادامه داد: تعداد افراد بهره‌مند در سه ماهه نخست سال‌جاری 846 نفر بوده است.



صدای زنجاننعمت ملکیسرپرست اداره کل بهزیستی استان زنجانتوفیق
sedayezanjannews.ir/nx9942


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»