کد خبر: 9999
1402/05/01 - 10:31


عضو هیئت امنای بازار زنجان در خصوص خسارات و آسیب‌های احتمالی این مجموعه تاریخی در پی بارش‌های اخیر؛

مشکلات ناشی از بارش باران در «بازار زنجان» مقطعی است

محمد علویون: درست نیست که ورود آب ناشی از بارندگی، آن هم در بخشی از بازار را به کفسازی بازار و عدم در نظر گرفتن شیب ارتباط دهیم

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز / زهره میرعیسی‌خانی: عضو هیئت امنای بازار زنجان با اشاره به ورود آب ناشی از بارش‌های روز پنجشنبه 29 تیرماه 1402 به بازار تاریخی زنجان گفت: مشکلات ناشی از باران به صورت مقطعی رخ می‌دهد و اینکه عنوان کنیم که کفسازی بازار و عدم در نظر گرفتن شیب موجب بروز برخی از مشکلات شود، صحیح نیست!

 در پی بارش شدید باران پنج شنبه 29 تیرماه 1402 در زنجان، فیلمهایی از ورود آب به بازار و مشکلات پس از ان انتشار یافت که در این زمینه برخی از افراد این مشکلات را جدی دانسته و برخی نیز عنوان کردند که در کفسازی جدید بازار شیب مناسب برای هدایت اب به بیرون از بازار لحاظ نشده است که سید محمد علویون، عضو هیئت امنای بازار زنجان، ضمن رد این موضوع در گفت و گو با صدای زنجان اظهار کرد: عوامل بروز این اتفاقات به صورت جزئی هستند و گاهی حتی مورد توجه و پیگیری هم قرار نمی‌گیرند.

وی در پاسخ به خسارات احتمالی بازار در بارندگی‌های اخیر ( روز پنج شنبه 29 تیرماه 1402) با بیان اینکه خسارت‌های شدیدی به بازار وارد نشده است، اظهار کرد: تنها در بخشی از بازار بالا، تیمچه چهار دربی (دورت قاپیلی تیمچه) لوله گذاری پشت بام که باید صورت می‌گرفت و ناودانی که باید آب را هدایت می‌کرد به درستی اتفاق نیفتاده بود و همین موضوع باعث بروز مشکلاتی در این زمینه شده بود.

وی با بیان اینکه این موضوعات به کفسازی بازار ربطی ندارد در این زمینه بخشی از مشکلات به خود مغازه‌داران برمی‌گردد، ادامه داد: دو موضوع موجب آبگرفتگی در بازار پایین شد، در وهله اول کانالی که در این منطقه هست دچار مشکل بوده است و برخی از کانال‌ها بسته بود که احتمالا به دلیل سرقت درب‌های کانال فاضلاب این درها را جوش می‌دهند. در وهله بعدی معضلی که در این منطقه وجود دارد این است که ورودی کانال فاضلاب مربوط به این نقطه  تنگ است و این قسمت معضلاتی دارد که باعث بروز مشکلات می‌شوند.

علویون افزود: شیب ورودی بازار باید به گونه‌ای باشد که جلوی ورود آب به داخل بازار را نیز بگیرد. با این همه به نظر من این دست از مشکلات، مشکلات اساسی نیستند. ضمن اینکه شهرداری برای چنین حوادثی باید آمادگی داشته باشد که متاسفانه چنان که باید و شاید در این زمینه آماده نیست و در این زمینه ضعیف عمل می‌کند. 
اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجانسیلبازار تاریخی زنجان
sedayezanjannews.ir/nx9999


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»