کد خبر: 10032
1402/05/08 - 9:11


افزایش 10 درصدی اهدای خون زنجانی‌ها در تاسوعا و عاشورای حسینی

مدیرکل انتقال خون استان زنجان گفت: عزاداران حسینی در زنجان با شرکت در پویش نذر خون در روزهای تاسوعا و عاشورای امسال بیش از ۵۰۰ واحد خون اهداء کردند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش یافته است.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سیامک اسدی به استقبال بالای عزاداران حسینی در این استان برای اهدای خون اشاره کرد و افزود: طی این ۲ روز علاقه مندان زیادی به مراکز انتقال خون استان مراجعه و نسبت به اهدای خون اقدام کردند.

وی اظهار داشت: اهدای خون طی روزهای یادشده در فضایی آرام و مطابق با استانداردهای لازم و با درنظر گرفتن کیفیت لازم انجام شد.

این مسئول ادامه داد: مراجعه کنندگانی که برای اهدای خون ثبت نام کرده بودند و موفق به اهدا نشدند، طی روزهای آینده با دعوت پایگاه انتقال خون زنجان نسبت به این کار اقدام خواهند کرد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود در روزهای آینده نیز روند اهدای خون در استان همچنان افزایشی باشد، خاطرنشان کرد: همکاری اهداء کنندگان در محرم امسال به ویژه ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان نمود عینی داشت که جای قدردانی دارد.

مدیر کل انتقال خون استان زنجان تاکید کرد: تلاش می شود با همکاری اهداء کنندگان مشکلی در تامین فرآورده های خونی بیماران نیازمند به این فرآورده وجود نداشته باشد.

سالانه بیش از ۶۰ هزار واحد فرآورده خونی در این استان اهدا و در مراکز بیمارستانی استفاده می‌شود که بیش از ۶۲ درصد اهدا کنندگان خون به صورت مستمر به این کار اقدام می‌کنند.

۹۴ درصد اهدا کنندگان خون در استان زنجان را مردان و بقیه را زنان تشکیل می دهد.

پویش نذر خون امسال نیز مانند چند سال گذشته از اول ماه محرم تا پایان ماه صفر در سراسر کشور اجرایی شده است، پویشی که تقریبا یک دهه است که به عنوان یک نذر انسان دوستانه و نجات بخش در این ایام خاص مورد توجه مردم کشورمان قرار گرفته است و همه ساله در این ایام شاهد افزایش آمار اهدای خون هستیم.

شعار پویش نذر خون امسال " اهدای خون، فرهنگ حسینی و نذر عاشقان" است که امیدواریم با حضور مردم در مراکز انتقال خون سراسر کشور شاهد صحنه‌های ایثار و نوع دوستی و انسجام ملی باشیم.

منبع: ایرنا

 


صدای زنجانمدیر کل انتقال خون استان زنجانسیامک اسدیاهدای خون
sedayezanjannews.ir/nx10032


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»