کد خبر: 10046
1402/05/09 - 14:4


گزارش صدای زنجان از مسابقات «یونیورسیاد» دانشجویان جهان؛

درخشش طلایی ووشوکار زنجانی

*محمد حسینی ووشوکار زنجانی نخستین طلای ایران در یونیورسیاد را کسب کرد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: سی و یکمین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان از ۶ مرداد با حضور بیش از ۱۰۰ کشور جهان و در ۱۸ رشته ورزشی به میزبانی کشور چین برگزار می‌شود. این رقابت‌ها که پس از دو سال پیاپی به دلیل همه‌گیری کرونا لغو شده که با انصراف روسیه از برگزاری این رویداد در سال ۲۰۲۳، به میزبانی چنگدو که برای برگزاری بازی‌های سال ۲۰۲۱ آماده بود برگزار شده است.

کاروان دانشجویان کشورمان در ۱۱ رشته ورزشی و به دلیل تقارن با ایام محرم با نام «علمداران» در این رقابت‌ها حضور یافتند.

«محمد حسینی» یکی از قهرمان ووشوی استان زنجان است، در این مسابقات حضور دارد، این قهرمان استانی ۱۲ سال است بازیکن تیم ملی بوده و در تمام رده‌های سنی از نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان حضور داشته است، وی ۲ مدال طلای جهانی، ۳ مدال نقره جهانی، یک مدال نقره آسیا و۲ مدال طلای کشوری انتخابی تیم ملی را در پرونده خود دارد.

وی در مسابقات یونیورسیاد دانشجویان جهان اولین طلای کاروان ایران را در رشته ووشو به دست آورد و طلایی شد.

در دومین روز از سی و یکمین دوره بازی‌های یونیورسیاد دانشجویان جهان در چنگدو چین یکشنبه ۸ مردادماه با برگزاری مسابقات مختلف برای نمایندگان ایران در رشته‌های ووشو تالو، تیراندازی، پومسه پیگیری شد . این در حالی بود که این روز از مسابقات با کسب نخستین طلای کاروان ایران توسط سید محمد حسینی در ووشو آغاز شد.

در این مسابقه، سید محمد حسینی در فرم گوئن‌شو موفق شد بر سکوی نخست ایستاده و ضمن کسب عنوان قهرمانی اولین مدال طلای کاروان ایران را در این رویداد کسب کند همچنین در این رشته ورزشکاران آمریکا و ماکائو نقره و برنز گرفتند.

حسینی عصر روز «8 مرداد‌ماه» هم در فرم دائوشو مسابقه خواهد داد و روز نهم مرداد نیز در فرم دیگر فعالیت خواهد داشت.

میثم امانی دبیر هیئت ووشو استان زنجان در این زمینه با اشاره به اینکه در رشته ووشو دو ورزشکار از کشور به مسابقات یونیورسیاد دانشجویان جهان اعزام شده بودند که یکی از این ورزشکاران محمد حسینی از استان زنجان است، گفت: وی تنها نماینده استان زنجان در این دوره از رقابت‌ها است.

وی با اشاره به کسب نخستین مدال طلای کاروان ایران توسط حسینی بیان کرد: حسینی عصر روز هشتم مرداد و نهم مرداد در دو فرم دیگر رقابت خواهند کرد.

دبیر هیئت ووشو استان زنجان خاطر نشان کرد: امیدواریم افتخارآفرینی این ورزشکار زنجانی در مسابقات بیش از یک مدال طلای کسب شده باشد.


 

اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجانیونیورسیاد دانشجویان جهانمحمد حسینیتالو
sedayezanjannews.ir/nx10046


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»