کد خبر: 10059
1402/05/11 - 9:40


ملی پوش زنجانی درگذشت

محمد مهدی برجی بازیکن بوچیای استان زنجان و ملی پوش تیم ملی جوانان صبح چهارشنبه دار فانی را وداع گفت.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ رییس هیات ورزش های جانبازان و معلولان استان زنجان گفت: محمد مهدی برجی یکی از چهره های فعال و درخشان رشته بوچیا در استان و عضو تیم ملی جوانان این رشته بود.

طیب امیری با بیان اینکه این روزشکار بر اثر عارضه جسمانی فوت کرد، اظهار کرد: طی ۲ سال گذشته چهار ورزشکار فعال استان در رشته بوچیا فوت کردند و این موضوع ضایعه بزرگی برای ورزش معلولان و این رشته ورزشی است.

رییس هیات ورزش های جانبازان و معلولان استان زنجان گفت: در زمان حاضر ۹ ورزشکار معلول این استان در رشته های مختلف عضو تیم های ملی هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان نیز در پیام تسلیتی، مرحوم محمد مهدی برجی را یکی از ورزشکاران با اخلاق و ساعی رشته بوچیا معرفی کرد که فقدان او موجب غم و اندوه و تاثر فراوان خانواده بزرگ ورزش استان شد.

بوچیا (Boccia) نوعی ورزش تفریحی- توپی است که افراد دارای معلولیت شدید می توانند تا سطح قهرمانی در کشور و مسابقات برون مرزی آن را ادامه دهند.

بازیکنان بوچیا باید از هوش تحلیلی برخوردار باشند تا موقعیت و استراتژی های مختلف بازی در مقابل حریف را فرا گیرند.

این ورزش در نگاه نخست، ساده به نظر می رسد اما بازیکنانی در این رشته موفق می شوند که قدرت تمرکز و تسلط ذهنی خود را تقویت کنند. بوچیا به سکوت، آرامش درونی و بیرونی نیاز دارد.

آموزش این ورزش در ابتدا به صورت باشگاهی صورت می پذیرد. سپس بازیکنان آموزش دیده، برتر و واجـد شرایط و پس از حضور در مسابقات کشوری به انتخاب کادر فنی تیم ملی در کلاسبندی به اردوهای تیم ملی دعوت خواهند شد.

این ورزش تحت نظارت فدراسیون جهانی بوچیا اداره و جز رشتههای پارالمپیکی محسوب میشود.

منبع: ایرنا

 


صدای زنجانمحمد مهدی برجیرشته بوچیا
sedayezanjannews.ir/nx10059


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»