کد خبر: 10060
1402/05/11 - 9:54


در جلسه علنی و رسمی شورای شهر مطرح شد؛

برنامه مدون 5 ساله شورا و شهرداری تدوین می‌شود؟

در جلسه علنی و رسمی شورای شهر، پس از دو سال، بار دیگر «مجید ناصحی مقدم» به ریاست شورای شهر و محمد کاظم مجتهدی به عنوان نائب رئیس شورای شهر انتخاب شدند.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ زهره میرعیسی‌خانی:  در جلسه علنی و رسمی شورای شهر، پس از دو سال، بار دیگر «مجید ناصحی مقدم» به ریاست شورای شهر و محمد کاظم مجتهدی به عنوان نائب رئیس شورای شهر انتخاب شدند.

جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان سه‌شنبه10 مرداد 1402 در سالن جلسات شورای شهر زنجان برگزار شد.

در این جلسه پس از دو سال فعالیت ششمین دوره شورای شهر، برای یکسال دیگر، ترکیب هیئت رییسه شورای شهر مشخص شد.

در ابتدای این جلسه کاندیدهای ریاست شورای شهر اعلام آمادگی کردند که در این میان تنها «مجید ناصحی مقدم» کاندیدا شد که با رای 9 عضو شورای شهر بار دیگر به عنوان رییس شورای شهر فعالیت خود را ادامه داد. همچنین تنها کاندیدای نائب رییسی شورای شهر، محمد کاظم مجتهدی بود که وی نیز با رای 9 عضو شورای شهر به نائب رییسی شورای شهر رسید.

همچنین «مهدی طالب»، با 9 رای اعضا به عنوان منشی اول و « جلال کرمی» با 9 رای به عنوان منشی دوم شورای شهر زنجان انتخاب شدند.

برای حفظ وحدت شورای شهر از کاندیدا شدن برای ریاست و نائب رییسی انصراف می‌دهم

«منصور مرادلو»، عضو شورای شهر زنجان، در این زمینه با بیان اینکه سال گذشته بنده شخصا نسبت به نائب رییسی شورای شهر انصراف دادم، گفت: هیچ وقت هیچ فشاری در زمینه انصراف بر بنده نبود و شخصا برای حفظ  وحدت انصراف دادم. امسال نیز برای ریاست و نائب رییسی کاندیدا بودم که باز به جهت حفظ وحدت و اینکه بتوانیم کار را به درستی در شهر مدیریت کنیم و مطالبات خود را از شهرداری و دستگاه های بالا دستی داشته باشیم، از این موضوع انصراف می‌دهم.

 وی ادامه داد: وظایف شورا در قانون مشخص است و این وظایف شامل پیگیری مطالبات مردم و مدیریت شهری است. شهر مشکلاتی در زمینه حمل و نقل عمومی شهری، ساخت و سازها و شهرک‌های اقماری دارد.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه عموما مشکلات ، حواله به دوران دیگر و شرایط دیگر می‌شود، گفت: اتفاقاتی که در دو ماه گذشته در شهر زنجان شاهد بودیم بیانگر این موضوع است. باران سیل‌آسا و گرفتگی معابری که مشکلات بسیاری برای مردم ایجاد کرده است. در این بارندگی‌ها به شهرداری هجمه وارد شد و با کمال بی‌انصافی نظرات داده شد. بار دیگر شاهد این اتفاق طی روزهای گذشته بودیم که خواهشی که شورای شهر از مدیریت استانی دارد،  این است که با ارگان‌های مرتبط در این زمینه هماهنگی‌های لازم را داشته باشد تا شهرداری و شورا بتواند در حداقل ترین زمان مشکلات مردم را پیگیری کند.

 این عضو شورای شهر با بیان اینکه اکنون پروژه «کوی زیتون» در حال ساخت است، اظهار کرد: باید این شهرک‌ها و پروژه‌ها مورد رصد قرار گیرند و زیرساخت‌ها بررسی شود. بیش از 40 هزار نفر در منطقه پونک زندگی می‌کنند و این منطقه فقط یک مدرسه دارد. ضمن اینکه هیچ زیرساخت فرهنگی در این شهرک‌ها فراهم نیست.

به گفته عضو شورای شهر، وظایف شورا این است که هماهنگی مربوط به این پروژه‌ها را پیگیری کند و امید است که برای بهبود شرایط این اتفاق بیفتد و از همین رو هم از ریاست و نائب رییسی انصراف می‌دهم.

برنامه مدون پنج ساله شورا و شهرداری تدوین شود

 در ادامه «سعید خلجی»، مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان، ضمن تشکر از شورای شهر زنجان برای همدلی و همبستگی ، اظهار کرد: پس از دو سال فرصتی است که عملکرد شورا و شهرداری زنجان توسط خود اعضا بررسی شود.

 وی ادامه داد: شاهد همدلی در فضای شورای شهر هستیم و اثرات این همدلی را در شهر زنجان شاهد هستیم. این موضوع که عضوی از شورای شهر به جهت حفظ همدلی شورا از ریاست و نائب رییسی کناره بگیرد، خود گواه این همدلی است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ویژگی شورای شهر از منظر رهبری را مورد بررسی قرار داد و گفت: بسیجی و جهادی بودن اعضای شورا،عمل به وظایف قانونی و ارتباط دائمی با مردم، نظارت و گزینش شهرداران و دهیاران خوب، توجه به مختصات شهر اسلامی، توجه به هویت اسلامی و تاریخی مراکز شهرها و همچنین خالص کردن نیت برای خدمت به مردم، از ویژگی‌های اعضای شورای شهر از منظر رهبری است که در طی این دو سال‌ اعضای شورای شهر این موارد را سرلوحه کار خود قرار دادند.

این مسئول با بیان اینکه دولت با تمام قدرت و همت در مسیر توسعه شهری حرکت می‌کند، اظهار کرد: افزایش قابل ملاحظه ارزش افزوده سال قبل، کمک‌هایی که دولت در بحث حمل و نقل عمومی استان انجام داد و سایر موارد موید این مطلب است و دولت با وجود همه تنگناهای مالی و مشکلاتی که پشت سر می‌گذارد به توسعه شهری نگاهی بر آمده از ذات مردم محور بودن و خدمت رسان بودن دارد که قابل تقدیر است‌. خوشبختانه شورای شهر نیز در آن مسیری که به خشنودسازی مردم منجر میشود گام برداشته است.

 وی با بیان اینکه انتظاری که از دوره ششم اعضای شورای شهر می‌رود بحث برنامه ریزی برای برنامه مدون پنج ساله شورا و شهرداری است، گفت: این برنامه یک مسیری را برای ما مشخص می‌کند تا در این راه بتوانیم از نگاه‌های سلیقه‌ای به توسعه شهری خودداری کنیم.


 

 

اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجانشورای شهر زنجانبرنامه مدون پنج ساله شورا و شهرداری
sedayezanjannews.ir/nx10060


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»