کد خبر: 10068
1402/05/14 - 10:43


رئیس شورای شهر زنجان:

وصولی سازمان امور مالیاتی زنجان شفاف نیست

رئیس شورای شهر زنجان با تأکید بر اینکه خواستار شفاف‌سازی مالیات‌های جمع‌آوری شده در استان هستیم، گفت: امور مالیاتی در خصوص مالیات مردم شفاف‌سازی کند.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ مجید ناصحی‌مقدم اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی صرفا پرداختی به شهرداری‌ها را در استان گزارش می‌دهد و گزارشی از میزان وصولی نیست.

وی افزود: سازمان امور مالیاتی موظف است طبق تبصره 9 ماده 39 قانون مالیات بر ارزش افزوده، میزان مالیات ارزش افزوده، دریافتی از مردم و همینطور سهم هر شهرداری و دهیاری را مشخص کند.

رئیس شورای شهر زنجان گفت: هیچ اطلاعاتی مبنی بر اینکه چه میزان مالیات به سازمان امور مالیاتی استان وصول شده در دست نیست و مشخص نیست از چه میزان وصولی به مقدار 288 میلیارد تومان به شهرداری داده شده است تا بر مبنای آن مقایسه‌ای انجام شود و مشخص گردد که آیا میزان پرداختی به شهرداری‌ کم یا زیاد بوده است.

ناصحی‌مقدم تصریح کرد: طبق تبصره 9 سازمان مکلف است در مقاطع سه ماهه میزان وصول مالیات بر ارزش افزوده و سهم هریک از شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، فرمانداری‌ها و مناطق عشایری را از طرق مناسب به اطلاع عموم مردم برساند.

وی اذعان کرد: طبق قانون مالیات بر ارزش افزوده هر سه ماه یکبار سازمان امور مالیاتی موظف است لیست درآمدهای مالیاتی را به تفکیک اعلام کند که تاکنون این موضوع محقق نشده است.

منبع:موج رسا


صدای زنجانشورای شهر زنجانامور مالیاتی زنجانمدیریت شهری
sedayezanjannews.ir/nx10068


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»